Monday, April 13, 2020

Marijin čas







Marijo, s puno entuzijazma rekla si Isusu: „Vina nemaju.”
S pravom si očekivala čudo.

Trećeg dana bijaše svadba u Kani Galilejskoj. Bila ondje Isusova majka. 2Na svadbu bijaše pozvan i Isus i njegovi učenici. 3Kad ponesta vina, Isusu će njegova majka: »Vina nemaju.« 4Kaže joj Isus: »Ženo, što ja imam s tobom? Još nije došao moj čas!« 5Nato će njegova mati poslužiteljima: »Što god vam rekne, učinite!« .” Iv 2,1-5


Isus odgovara kao da želi reći: Ne žuri, bilo bi ti lakše kad ne bi čekala čudo nego veliku patnju.
Kad je tvoj Sin počeo svoje poslanje, ti kao da se povlačiš iz Njegova života. Živite odvojeno, a i kada se sretnete, prednost imaju bolesnici i svi kojima je potreban lijek.
Sama si, čekaš, slušaš vijesti o svome Sinu. Posla nikakvoga posebnog nema, svi hrle za Isusom.
Tek na kraju Njegovoga poslanja, tu si da Ga prihvatiš u svoje naručje.

Izraz „Ženo” odgovara našem izrazu „Gospođo”. Ivanovo evanđelje ima veliki simbolični značaj. Ivan ovu povijesnu svadbu u Kani prikazuje kao prvo ostvarenje ili tip mesijanske gozbe na kojoj je Isus zaručnik, a Marija, kao lik Crkve – zaručnica.
Moj čas” označuje važan trenutak za mesijanski nastup, kao u glavi 8,20 ili u glavi 7,30:

Otada su Ga nastojali uhvatiti, ali ipak nitko ne stavi ruke na Nj, jer još ne bijaše došao Njegov čas”.

Također u Iv 12,23-27 spominje se Isusov čas:

Isus im reče: 'Došao je čas kada će se proslaviti Sin Čovječji. Zaista, zaista, kažem vam, ako pšenično zrno ne padne u zemlju i ne umre, ostaje samo. Ako li umre, rodi velik rod. Tko ljubi svoj život, izgubit će ga; tko mrzi svoj život na ovome svijetu, sačuvat će ga za život vječni. Ako mi tko hoće služiti, neka me slijedi! Gdje budem ja, bit će ondje i moj sluga. Ako mi tko služi, njega će poštivati Otac. Sad mi je duša duboko potresena. I što da kažem? Oče, spasi me od ovoga časa? - Ali sam radi ovoga i došao u ovaj čas!'.”

I također najveći spomen Isusova časa je u Iv 13,1 – 17,1 gdje se događa pashalno otajstvo:

Uoči blagdana Pashe Isus, znajući da Mu je došao čas kad će otići s ovoga svijeta k Ocu, ljubeći svoje koji su na svijetu, iskaza im do vrhunca ljubav ( Iv 13,1).”
I u Getsemanskom vrtu Isus govori Ocu: „Oče, došao je čas!”.


Moj čas” označuje važan trenutak za mesijanski nastup, prvenstveno čas križa i proslave.
Literarna paralela „ŽENA – ČAS” između svadbe u Kani i Iv 19, 20sl. je naizraženija:

Kad Isus opazi majku i blizu nje učenika kojega je osobito ljubio, reče majci svojoj: 'Ženo, evo ti sina!' Zatim reče učeniku: 'Evo ti majke!' I od tog je časa učenik uze u svoju kuću”.

Tu su povezane scene u Kani i na Kalvariji: u objema Marija ima istaknuto mjesto u djelu Kristovu, kao što je pisano u Knjizi Postanka:

Neprijateljstvo ja zamećem između tebe (zmiji) i žene, između roda tvojeg i roda njezina: on će ti glavu satirati, a ti ćeš mu vrebati petu”.

Također je pisano u Knjizi Otkrivenja 12,1sl.:

Potom se u nebu pokaza veličanstven znak: Žena obučena u sunce, mjesec pod njezinim nogama, a na glavi joj vijenac od dvanaest zvijezda. Bila je trudna i vikala je u bolovima i mukama rađanja. Zatim se pokaza drugi znak u nebu: velik zmaj plamene boje sa sedam glava i deset rogova. Na glavama mu sedam kruna. Njegov rep pomete trećinu nebeskih zvijezda i surva ih na zemlju. Zmaj stade pred Ženu koja je imala roditi, da joj proždre Dijete čim ga rodi. I ona rodi sina – muškarca – koji će vladati svim narodima željeznim žezlom. Njezino Dijete bi doneseno k Bogu i Njegovu prijestolju, a Žena pobježe u pustinju, gdje joj je Bog pripravio sklonište, da se ondje hrani tisuću dvjesta i šezdeset dana”.



Da, predraga Majko, tvoje vrijeme je došlo: poslije blagdana i Pashe, poslije uzašašća Isusova i prije nego što će najaviti silazak Duha Svetoga, a naročito kada se je približio dan Pedesetnice, pokazuješ nam svojim životom i svojim primjerom kako se sveti okupljaju na neprekidnu molitvu.
Kraljice Neba, moli Sina za nas i pokaži nam opet kojim putem da idemo. 13.04.2020. 19:49

Reći ćeš: Krenite iz Galileje, od početka. I sve što vam rekne, učinite.



Obratite se jer je blizu kraljevstvo nebesko!” Mt 4,17







































No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts