Thursday, February 23, 2017

Neki Matejevi psalmi Muke



Smiluj mi se, Bože, po milosrđu svome



Matej 13,35  POUKA O TAJNAMA
"da se ispuni što je rečeno po proroku: Otvorit ću u prispodobama usta svoja,
iznijet ću što je sakriveno
od postanka svijeta."

Psalam 78,2
"Otvorit ću svoja usta na pouku,
iznijet ću tajne iz vremena davnih."




Matej 16, 13-20 VRATA PAKLENA - VRATA SMRTI
"Ispovijest Petrova
(Mk 8, 27-30; Lk 9, 18-21)
Kad Isus dođe u krajeve Cezareje Filipove, upita učenike:
 "Što govore ljudi, tko je Sin čovječji?" 14 Oni rekoše: 
"Jedni da je Ivan Krstitelj; drugi da je Ilija; 
treći opet da je Jeremija ili koji od proroka." 15 Kaže im:
 "A vi, što vi kažete, tko sam ja?" 16 Šimun Petar prihvati i reče: 
"Ti si Krist-Pomazanik, Sin Boga živoga." 
17 Nato Isus reče njemu: "Blago tebi, Šimune, sine Jonin, 
jer ti to ne objavi tijelo i krv, nego Otac moj, koji je na nebesima. 
18 A ja tebi kažem: Ti si Petar-Stijena i na toj stijeni sagradit ću Crkvu svoju 
i vrata paklena neće je nadvladati. 19 Tebi ću dati ključeve kraljevstva nebeskoga, 
pa što god svežeš na zemlji, bit će svezano na nebesima; 
a što god odriješiš na zemlji, bit će odriješeno na nebesima." 
20 Tada zaprijeti učenicima neka nikomu ne reknu da je on Krist."


Psalam 9,14
"HET Smiluj mi se, Jahve:
pogledaj nevolju u koju me vrgoše neprijatelji moji,
od vrata smrti izbavi me"  

Psalam 107,18
"svako se jelo gadilo duši njihovoj,
do vrata smrti oni dođoše."





Matej 21,9-10   PRAVDA GOSPODNJA
"Tada se ispuni što je rečeno po proroku Jeremiji: 
Uzeše trideset srebrnjaka - cijenu Neprocjenjivoga 
kojega procijeniše sinovi Izraelovi - 
(10) i dadoše ih za njivu lončarovu kako mi naredi Gospodin."

Psalam 18,25-26
"25Jahve mi po pravdi mojoj vrati,
čistoću ruku mojih vidje.
26S prijateljem ti si prijatelj,
poštenu poštenjem uzvraća."



Bože moj, zašto si me ostavio?



Matej 21,14-16 DAREŽLJIVOST STVORITELJEVA
"14 U Hramu mu priđoš slijepi i hromi i on ih ozdravi.
15 A kad glavari svećenički i pismoznanci vidješe čudesa koja učini 


i djecu što viču Hramom:
 "Hosana Sinu Davidovu!", gnjevni 16 mu rekoše:

 "Čuješ li što ovi govore?"
Kaže im Isus:"Da! A niste li čitali:
Iz usta djece i dojenčadi
sebi si pripravio hvalu?'."

Psalam 8,2-3
"Jahve, Gospode naš,
divno je ime tvoje po svoj zemlji,
veličanstvom nebo natkriljuješ!
3 U ustima djece i dojenčadi
hvalu si spremio protiv neprijatelja,
da postidiš mrzitelja, zlotvora."






Matej 21, 42 
VINOGRADARI UBOJICE I OBRED ZA BLAGDAN SJENICA

"42 Kaže im Isus: "Zar nikada niste čitali u Pismima:
Kamen što ga odbaciše graditelji
postade kamen zaglavni.
Gospodnje je to djelo:
kakvo čudo u očima našim!"


Psalam 118, 22-24
"22 Kamen što ga odbaciše graditelji
postade kamen zaglavni.
23 Jahvino je to djelo:
kakvo čudo u očima našim!
24 Ovo je dan što ga učini Jahve:
kličimo i radujmo se njemu!"



Ovo je dan




Matej 21,41-44 KRIST, SIN I GOSPODIN DAVIDOV  - MESIJA
"41
Krist, sin i Gospodin Davidov
(Mk 12, 35-37; Lk 20, 41-44)
Kad se farizeji skupiše, upita ih Isus: 
42 "Što mislite o Kristu? Čiji je on sin?" 
Kažu mu: "Davidov." 43 A on će njima: 
"Kako ga onda David u Duhu naziva Gospodinom, kad veli:
44 Reče Gospod Gospodinu mojemu:
'Sjedi mi zdesna
dok ne položim neprijatelje tvoje
za podnožje nogama tvojim?';"


Psalam 110,1
"Mesija: kralj, svećenik, pobjednik 
Psalam. Davidov. 
Riječ Jahvina Gospodinu mojemu: "Sjedi mi zdesna
dok ne položim dušmane za podnožje tvojim nogama!"







Matej 23, 38-39 CVJETNICA - OBRED ZA BLAGDAN SJENICA
"37
Prijekor Jeruzalemu
(Lk 13, 34-35)
"Jeruzaleme, Jeruzaleme, koji ubijaš proroke i kamenuješ 
one što su tebi poslani! Koliko li puta htjedoh okupiti 
djecu tvoju kao što kvočka okuplja piliće pod krila, 
i ne htjedoste. 38Evo, napuštena vam kuća. 
39 Doista, kažem vam, odsada me nećete vidjeti 
dok ne reknete: Blagoslovljen Onaj koji dolazi u ime Gospodnje!'; "


Psalam 118,26
"25 O Jahve, spasenje nam daj!
Jahve, sreću nam daj!
26 Blagoslovljen koji dolazi u imenu Jahvinu!
Blagoslivljamo vas iz doma Jahvina!
27 Obasjao nas Bog, Jahve!
Složite povorku s grančicama u ruci
sve do rogova žrtvenika."








Matej 26,29-30 USTANOVLJENJE EUHARISTIJE I HVALOSPJEVI
" 29 A kažem vam: ne, neću od sada piti od ovog roda trsova 
do onoga dana kad ću ga ,  novoga,  s vama piti 
u kraljevstvu Oca svojega." 
30 Otpjevavši hvalospjeve, zaputiše se prema Maslinskoj gori."


Psalam 113 - Psalam 118
Alelujski psalmi
113 - Bogu slave i milosrđa
114 - Pashalna himna
115 - Jedini pravi Bog
116 - Pjesma zahvalnica
117 - Poziv na hvalu "Aleluja! Hvalite Jahvu, svi puci,
slavite ga, svi narodi!
2Silna je prema nama ljubav njegova,
i vjernost Jahvina ostaje dovijeka!"
Psalam 118 - Obred za Blagdan sjenica








Matej 26,62-64 ISUS PRED VIJEĆEM I ZDESNA BOGU OCU
"62 Usta nato veliki svećenik i reče mu: "Zar ništa ne odgovaraš? 
Što to ovi protiv tebe svjedoče?" 63 Isus je šutio.
Reče mu veliki svećenik: "Zaklinjem te Bogom živim: 
Kaži nam jesi li ti Krist, Sin Božji?" 
64 Reče mu Isus: "Ti kaza! Štoviše, kažem vam: 
Odsada ćete gledati Sina čovječjega 
gdje sjedi zdesna Sile i dolazi na oblacima nebeskim."


Psalam 110,1
"Mesija: kralj, svećenik, pobjednik 
Psalam.
Davidov. 
Riječ Jahvina Gospodinu mojemu: "Sjedi mi zdesna
dok ne položim dušmane za podnožje tvojim nogama!
"Žezlo tvoje moći protegnut će Jahve sa Siona:
vladaj posred svojih neprijatelja!"



Kao što košuta žudi za izvor-vodom




Matej 27,33-34 
RASPEĆE GOSPODINA ISUSA- TUžALJKA PATNIKA
"33 I dođoše na mjesto zvano Golgota, to jest Lubanjsko mjesto, 
34 dadoše mu piti vino sa žuči pomiješano. I kad okusi, ne htje piti."

Psalam 69,22
"22 U jelo mi žuči umiješaše,
u mojoj me žeđi octom napojiše."







Matej 27,35-46 - Psalam 22 PATNJE I NADE PRAVEDNIKA

 "35  A pošto ga razapeše, razdijeliše među se haljine njegove bacivši kocku.
36 I sjedeći ondje, čuvahu ga.
37 I staviše mu ponad glave krivicu napisanu: "Ovo je Isus, kralj židovski."
38 Tada razapeše s njime dva razbojnika, jednoga zdesna, drugoga slijeva.
39 A prolaznici su ga pogrđivali mahali glavama: 
40 "Ti koji razvaljuješ Hram i za tri ga dana sagradiš, spasi sam sebe! 
Ako si Sin Božji, siđi s križa!" 
41 Slično i glavari svećenički s pismoznancima i starješinama, 
rugajući se, govorahu: 
42 "Druge je spasio, sebe ne može spasiti! Kralj je Izraelov! 
Neka sada siđe s križa pa ćemo povjerovati u nj! 
43 Uzdao se u Boga! Neka ga sad izbavi ako mu omilje! 
Ta govorio je: "Sin sam Božji!" 
44 Tako ga vrijeđahu i s njim raspeti razbojnici.
45
Isusova smrt
(Mk 15, 33-41; Lk 23, 44-49; Iv 19, 28-30)
Od šeste ure nasta tama po svoj zemlji: do ure devete. 
46 O devetoj uri povika Isus iza glasa: "Eli, Eli, lema sabahtani?" 
To će reći: "Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?" 

Psalam 22,19.8-9.2.
"19 Haljine moje dijele među sobom
i kocku bacaju za odjeću moju."
"8 Koji me vode, podruguju se meni,
razvlače usne, mašu glavom:
9 U Jahvu se on uzda, neka ga sad izbavi,
neka ga spasi ako mu omilje!"
"2 Bože moj, Bože moj, zašto si me ostavio?
Daleko si od ridanja moga." 




Psalam 42, 8-9
8Bezdan doziva bezdan bukom slapova tvojih:
sve vode tvoje i vali preko mene prijeđoše.


9Nek’ mi danju Jahve naklonost udijeli,
a noću pjesmom ću hvalit’ Boga života svog.









23.02.2017. 20:55




No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts