Sunday, August 30, 2020

Molitva za mudrost kralja Salomona






"Molitva za mudrost

Bože otaca naših i Gospode milosrđa,

ti koji si riječju svojom stvorio svemir 

i koji si sazdao čovjeka mudrošću svojom 

da vlada nad stvorovima tvojim

i da svijetom upravlja u svetosti i pravednosti

i da sud sudi dušom pravičnom:

daj mi mudrost, prisjednicu tvoga prijestolja

i ne odbaci me između djece svoje.

Jer sam sluga tvoj, sin sluškinje tvoje,

čovjek slab i malovjek,

nesposoban shvatiti pravdu i zakone.


Jer ako bi tko od sinova ljudskih bio i savršen,

ali bez mudrosti koja od tebe dolazi,

opet ne bi ničemu vrijedio.


Ti si me izabrao za kralja svome narodu 

i za suca sinovima i kćerima svojim.

Odredio si mi da sagradim na svetoj gori tvojoj

i žrtvenik u gradu boravišta tvojeg,

u liku svetoga šatora

koji si odiskona bio spremio.


S tobom je mudrost koja zna djela tvoja,

koja je bila nazočna kad si stvarao svijet;

ona zna što je milo tvojim očima 

i što je pravo po tvojim zapovijedima.



Pošalji je s nebesa svetih 

i otpravi je od svoga slavnog prijestolja,

da uza me bude i potrudi se sa mnom 

i da spoznam što je tebi milo.

Jer ona sve zna i razumije,

ona će me razborito voditi u pothvatima mojim 

i štititi svojom moći.

Tad će ti djela moja biti ugodna,

i ja ću pravedno upravljati pukom tvojim

i bit ću dostojan prijestolja oca svoga.


Jer tko može spoznati Božju namisao 

i tko će se domisliti što hoće Gospod?

Plašljive su misli smrtnika 

i nestalne su naše namisli.

Jer propadljivo tijelo tlači dušu 

i ovaj zemljani šator pritiskuje um bremenit mislima.

Mi jedva nagađamo što je na zemlji 

i s mukom spoznajemo i ono što je u našim rukama:

a što je na nebu, tko će istražiti?


Tko bi doznao tvoju volju

da ti nisi dao mudrosti 

i da s visine nisi poslao duha svoga svetoga.

Samo tako su se poravnale staze ljudima na zemlji

i samo su tako naučili ljudi što je tebi milo

i spasili se tvojom mudrošću."

Mudr 9













 

No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts