Vrijeme
je Božje stvorenje za čovjeka.
Mi
kažemo da živimo u vremenu i prostoru, u dubinama i visinama, u
važnim trenutcima i u životnome vijeku; pripovijedamo priče o
vremeplovima u znanstvenoj i neznanstvenoj sferi, tražimo treću ili
petu dimenziju te se tako bavimo tricama i kučinama.
Zbog
svega toga nam je teško zamisliti i pojmiti vječnost.
To
je nešto što nije u vremenu, to je izlazak iz te vremenske
dimenzije u kojoj kažemo da živimo. Maknite računanje vremena i
nećete više ništa moći, niti znati. No, često i kažemo da
vrijeme naše ponekad kao da je stalo. Pogreška, vrijeme ne teče,
vrijeme ne stoji, vrijeme subjektivno može biti dugo i kratko.
Osobno
doživljavam vrijeme kao veliku pomoć u promatranju i promišljanju.
Budući da čovjek mora tek dostići svoju ljudskost, on neprekidno
uči. Da bi čovjek naučio nešto, mora to spoznati pa provesti u
djelo, a budući da je čovjek nesavršeno biće, on ne može sve
stvari spoznati odjednom. Tako je nalik djetetu u majčinoj utrobi
jer ljudski zemaljski i vremeniti život je zapravo utroba za čovjeka
iz koje jednom mora izaći jer čovjek je više od prostora i
vremena. Kad mu postane tijesno u ovoj utrobi, čovjek se probija
van. Izvan vremena, izvan prostora, izvan života u kojemu postoji da
bi spoznavao.
Spoznaja
se ne događa u hipu. Za spoznaju je potrebna snaga ljubavi koja je
isto što i mudrost, odnosno razum. Biti razuman i razborit znači
razumjeti vezu između uzroka i posljedice. Budući da čovjek često
nerazumno živi, može se reći da nije dovoljno samo spoznati uzrok
i posljedicu već čovjek mora sve to i na sebi iskusiti.
Iskustvo
je treća dimenzija, odnosno prva i najvažnija dimenzija ljudskoga
života. Čovjek koji doživi ljubav, nije nerazuman. Čovjek koji
osjeti, iskusi i doživi ravnodušnost i odbacivanje, već i u začeću
svoga života, doživljava smetnje u svome organizmu, u svome umu. Te
smetnje znaju biti ogromna prepreka da čovjek spozna i upamti bilo
što o sebi i životu pa ne može naučiti ništa razumno i
razborito.
Jedino
je Bog Stvoritelj taj koji ljubi čovjeka čak i tada kada ga
roditelji požele abortirati, pobaciti, ubiti ili ga rode kao
smetnju. Ipak čovjek nekako živi, a Bog je prema takvoj osobi
prepun milosrđa iako smo svjedoci da mnoga djeca odlaze u
kanalizaciju umjesto da se rode. Tko zna, možda i u tome nerođeno
dijete doživljava milosrđe Božje, ali roditelji takvog djeteta su
zločinci koji moraju spoznati, naučiti postati razumni ljudi, često
kroz potajnu i tihu grižnju savjesti, često kroz nevolje, često
kroz patnju i ispaštanje.
Nedostatak
ljubavi koji prouzroči smetnje jest bol.
Bol
je uzrok nedostatku sabranosti kod čovjeka.
Nedostatak
sabranosti je uzrok čovjekovoj nesposobnosti da bilo što shvati ili
spozna, to jest da nauči nešto.
Nesposobnost
spoznavanja i učenja uzrok je da čovjek nema ni sjećanje, memoriju
ne može stvoriti bez spoznaje, ispravne spoznaje u ljubavi i
mudrosti.
Vrijeme
služi čovjeku.
Služi
mu da iz iskustva poveže uzroke i posljedice svojih razmišljanja,
odluka i svojih djela.
Budući
da je čovjek u utrobi, potreban mu je taj tjelesni, fizički prostor
u kojemu živi.
Zahvaljujući
Isusu Kristu, Bogu koji siđe iz vječnosti u vremenitost ljudsku i
otkupi sve ljudske zločine te se uzdigne nazad u vječnost, čovjek
može izići također.
Ako
slijedi Isusa Krista, čovjek može ulaziti i izlaziti iz utrobe u
vječnost i obrnuto u svojim duhovnim događajima te u vremenitim i
zemaljskim djelima koja mu duhovnost čini dobrima i koja mu Bog Duh
Sveti posvećuje, čini ta djela razboritima i plodnima.
Isus
Krist je pobijedio muke i patnje ljudske zbog kojih čovjek nije
razuman.
Čovjek
se ne može sabrati bez Boga i Božje ljubavi.
Ljubav
Boga oprašta i zaboravlja čovjeku nerazumna i loša djela ako
čovjek zatraži oproštenje. No, djela koja su već nerazumno
počinjena mogu i dalje činiti štetu jer nisu plodna nego izjedaju
utrobu, u kojoj su i svi drugi ljudi na zemlji, izjeda je kao crv
propasti. To su vremenite posljedice kojima je uzrok grijeh. Iako je
Bog oprostio grijehe i zaboravio ih je, zločini ostaju zločini. Ali
tu nije kraj Božjemu milosrđu. Ukoliko je čovjek vjeran Bogu,
počet će razborito misliti i raditi, činiti bolja i sve bolja
djela pa čak i popraviti neke zle čine koji ostadoše kao
posljedica grijeha.
Smrt
je posljedica Istočnoga grijeha, Prvoga grijeha Adama i Eve koji se
širi puno lukavije nego neki običan zemaljski virus.
No,
ljubav Boga je jača od svega pa čak i od tih posljedica, ona
oslobađa čovjeka od smrtne agonije. Ukoliko je u čovjeku bar malo
porasla ljubav i mudrost od Boga, čovjek ostaje sve više
nepropadljiv i nepokvarljiv. Tako i smrt čovjeka ostavlja u utrobi
sve što je propadljivo kod njega bilo, a ono što je nepropadljivo
uskrsava na vječnost, vraća se Bogu koji jedini je Ljubav i
Mudrost, Opraštanje i Kristova Žrtva i koji jedini je Istina i
Vječnost.
02.04.2020.
23:18
No comments:
Post a Comment
just do it