Isuse,
nisam dostojna, nisam posebno po bilo čemu vrijedna.
Osvijetli
mi onoliki dio puta koliki bi bio dovoljan da se nađem u Tvojoj
premilosrdnoj volji.
Ne
daj mi da razmišljam kao pogani, ne daj mi da računam i blebećem,
ne daj mi da se brinem jer želim ostati u Tvojoj Milosti.
Izgubila
sam što imam, što jesam. Djelimično zbog Tvoje volje, a uglavnom
zbog svojih grijeha.
Potreban
si mi, Bože, i potrebne su mi riječi. Po riječima poznajem brata i
sestru. Ako tko nema riječ, ne poznajem ga. Ako me tko ne čuje ili
ne razumije, nije mi neophodan osim u slučaju da nađe riječi
kojima bi mi pokazao što ne razumije. Mnogi ne razumiju, ali niti ne
pitaju.
Ti
si, Gospodine, jedino i spasonosno nadahnuće. Ti daješ božanske i
ljudske misli i riječi. Ne želim potrošiti vrijeme na zdravlje
više nego što je neophodno ili računati koliko mi je potrebno
vremena, novaca ili napora.
U
Tebi je život istinski dar, značajan dar. Ti si Riječ i Ti si
Život.
Želim
razgovarati božanski o zemaljskim pitanjima.
Predajem
Ti život, predajem Ti sebe i predajem Ti svoje riječi.
Kada
bi Ti, Isuse, uskladio moje riječi!
Da
ne govorim neke velike ljudske riječi zbog prizemnih ljudskih stvari
i pojmova; da ne upotrebljavam grube riječi, da jednostavne riječi
ne zloupotrebljavam.
Dao
si nam jezike i govor, pismo i znakove, jednostavne alate i sredstva
koje nije potrebno usavršavati ili dodavati na njih neki nakit,
bogatstvo i dragulje. Želim jednostavnim riječima razgovarati o
važnim pitanjima kao što je pitanje spasenja, putovanja ili
ljubavi. Jednostavnim riječima govoriti o duši, o smrtnom času, o
praktičnim pitanjima.
Moj
život u Tebi je, Kriste, ispunjen obredima. Obredom buđenja,
obredom molitve časova, obredom pospremanja i čišćenja, obredom
ispita savjesti, obredom nabavke, kuhanja i molitve, obredom čitanja
i pjevanja, molitve i malo učenja, obredom blagovanja, obredom
pisanja.
Imam
posebne misli i molitve za svaki obred. Da, i misli, od njih sve
počinje, a misli počinju kada se govore, inače čovjek ništa ne
misli. Kad čovjek progovori, iz njega izlaze vidljive i opipljive
misli i tada čovjek upoznaje svoje srce i njegove mane, nedostatke i
grijehe; i djela svoja već vidi u začetku pa tako zna da neka djela
ne bi dobro završila.
Za
mnoga djela duša nije sasvim sigurna. Zato mora imati obred glasnoga
razmišljanja (u samoći), odnosno mora razgovarati s Tobom da bi
spoznala sebe ili svoje misli. Takve obrede Ti u izobilju
blagoslivljaš i čovjek tada bolje vidi. Kad znam da me slušaš,
Isuse, tada znam da i ja sebe moram slušati.
Obredi
su slično što i običaji, navike. Moraju biti uravnoteženi i
umjereni. Često nastaju spontano i takvi, nenametnuti, najbolje se
razvijaju i daju najbolje učinke.
Obred
uspinjanja je jedan od najstarijih. To nije obred nekakvog bezličnog
ili općenitog napredovanja već je savladavanje pojma vertikale.
Obred
pranja je obred susreta s Bogom koji je pristupio nekoj duši. To je
savladavanje pojma svetoga i božanskoga u ljudskom umu.
Obredi
su zapravo Božja volja i način ophođenja Boga s ljudima. Što je
čovjek više i iskrenije u Gospodinu, to mu više koriste obredi jer
se na taj način čovjek oslobađa svih mogućih suvišnosti, a
približava se srži stvari.
Obavezan
drevni obred je također i molitva, razgovor s Bogom, obraćanje Bogu
iako je vršenje obreda već neki odgovor čovjeka na Božji poziv i
pristup. Bog nema pitanja za čovjeka, ali ljudi uvijek imaju mnoštvo
pitanja za Boga. Prije će dobiti odgovor ona duša koja poslušno
vrši obrede jer to je uspostavljanje ljubaznog odnosa kao „Dobar
dan” i „Kako si?”.
Zlatni
su pojmovi kao što su pojmovi: molim, oprosti, hvala, nema na čemu
i slično. To je stara kršćanska tradicija.
Obredi
nas uče osluškivanju Boga u kojemu nas Bog uči kako možemo
slušati jedni druge. Neki misle da su dobri slušači, ali slušanje
zahtijeva odricanje od svojih predrasuda i donošenje čitave lepeze
rješenja i odgovora, a toga gotovo nikada nema kod slušača. Jer
ako jedan čovjek može drugoga tješiti, on to može jedino radosnim
vijestima.
Ako
je duša u Gospodinu pronašla sebe, tada je izvršila obred
intelektualne djelatnosti koja se bavi upravljanjem svojih obaveza;
to je obred koji traje dulje vrijeme. Najljepše je kada duša od
malena razgovara s Bogom, ako ju netko malo poduči iako ima svetaca
koje nije bilo potrebno u tome puno podučavati.
Kada
duša vrši obrede za Boga koji joj je pristupio, ona može
istovremeno biti i jako prizemljena, može čvrsto stajati u svome i
širem realitetu te djelovati kontinuirano s velikim nadahnućem pa
tako i poživjeti koristan život. No, takve duše ponekad pogibaju
nasilnom smrću.
Vjera
u jednoga pravoga Boga kod neke duše jest na neki način obredno
utjelovljenje Božjega Sina u samu srž te duše, u njezin zemaljski
život.
Obred
je zapravo obdržavanje božanskoga kućnog reda.
To
se zove bogoštovlje, liturgija koja sadržava u sebi zajedništvo i
jedinstvo Boga i vjernih duša.
Izvor:
Biblija, Stari zavjet (Mojsije, David, Ilija, Jeremija)
27.04.2020.
01:06
„Liturgijsko
slavlje sadržava znakove i simbole koji se odnose na stvaranje
(svjetlo, voda, vatra), na ljudski život (prati, mazati, lomiti
kruh) i na povijest spasenja (vazmeni obredi). Uklopljeni u svijet
vjere i prožeti snagom Duha Svetoga, ti kozmički elementi, ti
ljudski obredi, te geste sjećanja na Boga, postaju nositelji
Kristovih spasiteljskih i posvetiteljskih djela. KKC 1189”
„Krist
je pravi hram Božji, 'mjesto u kojem boravi Njegova slava'; po
milosti Božjoj kršćani i sami postaju hram Duha Svetoga, živo
kamenje kojim se izgrađuje Crkva. KKC 1197”
„U
crkvama Crkva slavi javno bogoštovlje na slavu Presvetog Trojstva,
sluša Božju riječ i pjeva hvale, uzdiže svoju molitvu, prinosi
žrtvu Krista, sakramentalno prisutnoga usred zajednice. Te crkve su
i mjesta sabranja i osobne molitve. KKC 1199”
„Neistraživo
bogatstvo Kristova otajstva je takvo da mu ni jedna liturgijska
predaja ne može iscrpiti izražajnost. Povijest nastanka i razvoja
tih obreda svjedoči o njihovoj zapanjujućoj komplementarnosti. Kad
god su Crkve te liturgijske predaje živjele u međusobnom
zajedništvu u vjeri i sakramentima vjere, međusobno su se
obogaćivale napredujući u vjernosti predaji i poslanju zajedničkom
cijeloj Crkvi. KKC 1201”
„U
bogoslužju, osobito u liturgiji sakramenata, postoji NEPROMJENJIV
DIO, jer je božanskog ustanovljenja, a Crkva mu je čuvarica; i
dijelovi PODLOŽNI PROMJENI, koje Crkva ima moć, a katkad i dužnost,
prilagoditi kulturi nedavno evangeliziranih naroda. KKC 1205”
Literatura:
Katekizam Katoličke Crkve
No comments:
Post a Comment
just do it