Friday, April 17, 2020

Ljepota spasa











Lijep si, Kriste, najljepši od svega,
besprijekoran lik je Tvoj za mene
koja nisam znala ništa o stvarima burnim
jer me nađe usred bespomoćna bijega
već zarana, kad su prekrile me sjene,
kada plovila sam oblacima tmurnim.

Ti raščistio si nebo kišom, pljuskovima,
sasuo si na me Duh Tvoj strašni
kao mnoštvo spoznaja od svake strane.
Miješale se svete riječi s ružnim znakovima,
probile moj život, nemiran i strasni,
da bi ispunile moje srce, moje dane.

Bolesnoga uma kukavički pratitelji
jarom svojim držali me čvrsto kao jarci
kad navale tući se sa bijesnim psima;
košmari i noćne more kao prijatelji
skupili se da bi na me popadali udarci
od kojih je nastajala bizarna mi rima.

Pripovijedali su šale od kojih mi planu
jaka vatra što me proždirala sve do srži;
duša se od ljute boli povukla iz svijeta,
ali Duh je tada bio već na mome dlanu
da me blago pomiluje mjesto da me sprži,
da mi dade snagu mlada ptičja leta,

da otvori moje krnje srce, iscrpljeni um.
Tada mnogim darovima dušu mi pomaže,
ljubavlju i pažnjom, pečatom i pomastima
kojima si ovjenčao vjerom osjećaje, razum.
Dao si mi bijele ljude da me klonulu osnaže,
osokolio mi dušu, Kriste, mnogim počastima.

Lijep si, Kriste, Tvoja me ljepota liječi,
Tvoja mudrost nježna, Tvoja plemenitost
budi divljenje mi duše, strahopoštovanje.
Tvoja ljubav tu je, sva u meni, da me spriječi
da potonem bilo kad u staru vremenitost,
da popustim pred svim kušnjama u staro stanje.

Makar nisam duša od velikih djela,
najveće mi moćno djelo Ti učini
kada me prozove prije mnogih ludih djevica,
kada mi pošalje svoga Duha čista, bijela
na toj dubokoj i usamljenoj pučini
da Ti priđem bliže, da Ti budem miljenica.
17.04.2020. 10:45

No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts