Wednesday, May 4, 2022

Zašto Te toliko mrze?

 




Razlog za mržnju uvijek postoji.

Jer ljudi su grešnici koji bi željeli biti pravedni.

U svjetlu vjere u Jednoga Boga, Oca i Sina i Duha Svetoga, koja opravdava vjernike i molitelje u sakramentalnom životu Katoličke Crkve, oni s razlogom mrze svoje grijehe koji ih udaljavaju od Boga i zbog kojih padaju u nemilost Grijeha.

A ako se ogriješi o mene, udi svojoj duši:
svi koji mene mrze ljube smrt.” Izr 8,36

Tko se ogriješi o Tebe, Isuse, čini sebi loše, odvraća se od Tebe, Boga i počinje Te mrziti, a tko Te mrzi, taj se okreće od Tebe, a na taj način stiže u tamu i smrt koja mu se čini poželjnom.



Zašto Tebe mnogi toliko mrze, Isuse Kriste, Bože moj i Gospodine moj?

Prvo zbog toga što si Ti Istina.

I govoriš istinu,

i činiš istinu,

izgoniš zloduhe i grijehe.

Ne samo da si iskren Čovjek koji sve zna, Ti si Kralj nad kraljevima, Tvoja moć i slava šire se brzo, nadaleko i sežu u dubine svih duša.

Ti sežeš do dubina Podzemlja. Ti stižeš do rubova kozmosa i odlaziš u nebesa kako Ti se prohtje. A želiš i činiš uvijek volju Oca našega.

Jer si Bog nad bogovima.

Istina nad istinama.



A mi smo ljudi - grešnici, naše duše su tamne, živimo u mraku i depresiji, naše namjere su zloćudne, mi brojimo tko nas je i kada uvrijedio, mi se osvećujemo, mi mrzimo i Tebe, i neprijatelje, i prijatelje, i sami sebe.

I ne priznajemo to.

I nismo svjesni svojih mana, grijeha i svoje zloće.

Naročito smo osjetljivi kad nam netko kaže da nismo u pravu jer mi, mi smo svi „pravednici” u svojoj intimi.



Leđa podmetnuh onima što me udarahu,
a obraze onima što mi bradu čupahu,
i lica svojeg ne zaklonih
od uvreda ni od pljuvanja.” Iz 50,6



Zlostavljahu ga, a on puštaše,
i nije otvorio usta svojih.
K’o jagnje na klanje odvedoše ga;
k’o ovca, nijema pred onima što je strižu,
nije otvorio usta svojih.

Silom ga se i sudom riješiše;
tko se brine za njegovu sudbinu?
Da, iz zemlje živih ukloniše njega,
za grijehe naroda njegova nasmrt ga izbiše.

Ukop mu odrediše među zločincima,
a grob njegov bî s bogatima,
premda nije počinio nepravde
nit’ su mu usta laži izustila.” Iz 53,7-9



Mnogi Te mrze jer dožive Tvoju moć koja je strašna prema grijesima, ali je sama dobrota i milosrđe, obrana i stijena spasenja za vjernike.



Budući da razloga za mržnju grijeha ima, to znači da također ima dobar razlog za ljubav prema Tebi, Gospodine jer Ti si Ljubav sama i beskrajno Dobro.

Stoga, ljubiti Tebe, Boga i sve ljude, a potom i sebe samoga jedino je što ima smisla činiti.



Ja, mudrost, boravim s razboritošću
i posjedujem znanje umna djelovanja.
Strah Gospodnji mržnja je na zlo.
Oholost, samodostatnost, put zloće
i usta puna laži – to ja mrzim.
Moji su savjet i razboritost,
ja sam razbor, i moja je jakost.” Izr 8,12-14





Što je to o čemu si govorio, Isuse?

Što si učinio?



Reče im Isus:
»Ja sam kruh života.
Tko dolazi k meni,
neće ogladnjeti;
tko vjeruje u mene,
neće ožednjeti nikada.
36 No rekoh vam:
vidjeli ste me, a opet ne vjerujete.
37 Svi koje mi daje Otac
doći će k meni,
i onoga tko dođe k meni
neću izbaciti;
38 jer siđoh s neba
ne da vršim svoju volju,
nego volju onoga koji me posla.
39 A ovo je volja onoga koji me posla:
da nikoga od onih koje mi je dao
ne izgubim,
nego da ih uskrisim u posljednji dan.
40 Da, to je volja Oca mojega
da tko god vidi Sina
i vjeruje u njega,
ima život vječni
i ja da ga uskrisim u posljednji dan.” Iv 6,35-40



Još od onih dana kada si hodao zemljom, čineći samo dobro, govorio si svakome: „Slijedi me”.

Između tih dana i onoga slavnog Dana Paruzije, kada dolaziš ponovo na zemlju, ostavio si nam sebe u Presvetom Oltarskom Sakramentu, u Euharistiji, u Riječi Boga, u Tijelu svome i u Krvi svojoj.

Mučili su Te, progonili i ubili razapevši Te na Tvoj križ, a Ti si treći dan uskrsnuo od mrtvih, uzašao na nebo, sjediš s desne Ocu. Poslao si Duha Svetoga na svoju Crkvu, dao Ga svim ljudima.

Kako da Te slijedimo? I što da činimo u vjeri i ljubavi, što nas očekuje? I to si istinito odgovorio i rekao, i prorekao. 04.05.2022. 08:55


Ako vas svijet mrzi,
znajte da je mene mrzio prije nego vas.
19 Kad biste bili od svijeta,
svijet bi svoje ljubio;
no budući da niste od svijeta,
nego sam vas ja izabrao iz svijeta,
zbog toga vas svijet mrzi.
20 Sjećajte se riječi koju vam rekoh:
‘Nije sluga veći od svoga gospodara.’
Ako su mene progonili,
i vas će progoniti;
ako su moju riječ čuvali,
da vašu će čuvati.
21 A sve će to poduzimati protiv vas
poradi imena moga
jer ne znaju onoga koji mene posla.
22 Da nisam došao
i da im nisam govorio,
ne bi imali grijeha;
no sada nemaju izgovora za svoj grijeh.
23 Tko mene mrzi, mrzi i Oca mojega.
24 Da nisam učinio među njima djelâ
kojih nitko drugi ne čini,
ne bi imali grijeha;
a sada vidješe
pa ipak zamrziše i mene i Oca mojega.
25 No neka se ispuni riječ
napisana u njihovu Zakonu:
Mrze me nizašto.” Iv 15,18-25





No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts