Danas
si se pokazao apostolima. Kakva radost, vidjeti Te, uvjeriti se da si
to Ti! Kakva promjena u poimanju svega, života i smrti, vremena i
prostora... ali Ti si im dao da se saberu, dao si im Duha Svetoga,
prvo njima, poslije vjernima, a onda poganima. Trostruko Tvoje
poslanje Duha na Petra i ekipu. Jer svaki puta su oni prisutni. I
danas Te molimo da pošalješ Duha svojega, da obnoviš lice zemlje,
da sabereš srca, ova smetena i izgubljena srca.
A
kakve tek milosti daješ redovnicima i redovnicama. Molim u 15 sati
svaki dan Krunicu Božanskoga Milosrđa , kakve milosti daješ!
Milost da Te vjernik u molitvi upoznaje.
Rekao
si sve će proći, Isuse, samo Tvoja riječ nikada.
A
sveti Pavao je rekao da će znanje uminuti i ostati ljubav.
Kakvo
je to božansko spoznavanje svijeta što ga sada istražuju
znanstvenici, da mi je znati. Koliko se nepotrebnih i propadljivih
stvari gubi u takvoj spoznaji! Tvoja riječ i ljubav ne, neće proći.
Mora biti da je to predivno i zaista božanski.
Gledati
Te uskrsloga, mora biti da je to nadljudsko iskustvo, nadsvjetovno,
nadspoznajno. Čovjek postaje čist kao što su bili Adam i Eva prije
grijeha, ali, sigurno je, i puno divniji, onakav kakvoga si imao u
planu od početka. Veći od anđela, potpuniji, zaista Tvoj jer Ti si
Duh, a Duh stvara i duhovno, i materijalno. I daješ životna
iskustva čovjeku da raste i razvija se do punine koju su apostoli
vjerojatno imali, ali nisu možda bili svjesni. Jer ne bi mogli
vjerovati da ih nisi očistio Ti, da im nisi oprao noge, pomazao ih
svojom ljubavlju i svojom riječju.
I
to činiš i danas tim redovnicima i redovnicama, činiš to i
vjernima u molitvi, u sakramentima, u promatranju teološkom.
Gledam
stvaranje svijeta.
Prvi
dan si stvorio nebo i zemlju i svjetlost i tamu, dan i noć, a
četvrti dan si postavio svjetlila na nebu. Zašto mi mislimo da
sunce donosi dan? Treba to znati tumačiti, prva tri dana si stvarao
nešto kao podlogu, a iduća tri dana si ukrašavao i upotpunio
stvaranje.
Drugi
dan: nebo i zemlja, i more, a peti dan si stvorio i ptice i ribe, i
gmazove.
Treći
dan proklijala je zemlja zelenilom i sjemenjem, a šesti dan živa
bića, svako po svojoj vrsti, životinje i – čovjeka na svoju
sliku da gospodari i čuva sve to, da bude upravitelj.
Na
svoju sliku Ti stvori čovjeka, muško i žensko.
Sedmoga
dana dovršio si svoje djelo.
U
onome trenutku prvoga dana stvaranja ne bijaše još zelenila i
životinja. Voda poteče. Poteče iz zemlje. I od praha zemaljskoga
napravio si čovjeka i udahnuo mu u nosnice dah života. A aposotlima
si udahnuo Duha Svetoga kad si im rekao da vezuju i odrješuju na
zemlji pa tako i na nebu. Tako postane čovjek živa duša. Tako
postadoše apostoli vječni, oni prvi poslije Tebe, a potom ostali.
Čovjek
prozva svoju ženu Eva jer je majka svim živima.
Adam
i Eva.
Čovjek
i majka.
Da,
nisu ravnopravni na taj način da bi žene imale ista prava kao
muškarci. I nisu jednaki, i nisu jedno te isto. To bi bilo monotono
i dosadno.
Ljudi
govore o ravnopravnosti žena.
Ne
govore o ravnopravnosti muškaraca.
Ne
govore o ravnopravnosti ljudi jer pojam „ravnopravnost”
podrazumijeva da se nešto s nečim uspoređuje.
Čovjek
i majka se ne uspoređuju, prvo i temeljno pravilo.
Ti
si, Isuse, jedno s Ocem, a Duha Svetoga šaljete na ljude.
Najgore
mi je kada uspoređuju Presveto Trojstvo s majkom, ocem i djecom. To
mi ne ide u uho.
Izgleda
mi da je važno usporedbu napraviti šire od jedne obitelji, jedne
nacije.
Ako
su čovjek i majka jedno, oni šalju jednako Duha koji izlazi od Oca
i Sina i koji se s Njima zajedno časti. To bi analogno moralo biti
da čovječanstvo izlazi od oca i majke te da se kompletno
čovječanstvo s njima zajedno poštuje. Međusobno poštovanje, toga
nema u obitelji, roditelji ne poštuju svoju djecu kao što djeca
moraju poštivati njih.
Ne
ogorčujte svoje djece, veli sveti Pavao.
Više
mi odgovara da pokušam to izlaženje Duha Svetoga i poslanje na
ljude spoznati bez obavezne djece jer nemaju svi djecu.
Dakle,
čovjek i majka su jedno.
Duh
Sveti je ono što izlazi iz njih na okolinu.
To
je ljubav, to je naviještanje Riječi.
Nekada
je to bilo drugačije, ali poslije Tvojega uskrsnuća očigledno
nastaje celibat, iako je i davno prije postojao kao nazireat, a i
nerotkinje nisu na stupu ponižavanja i srama.
Ti
si, Isuse, dakle, udahnuo Duha apostolima i njihovo je bilo odmah da
su Tvoji i da bi svaka druga veza s ljudima bila izdaja požrtvovnosti
i ljubavi prema Tebi. Jer apostoli su temelji Crkve Tvoje, a ona Ti
je strpljiva i vjerna Zaručnica.
To,
naravno ne znači da se neki ljudi ne smiju ljubiti, ili da se neke
ljude ljubi drugačije. Ljude se može ljubiti jedino u Duhu Svetom
koji spominje jedinstvo Oca i Sina, doziva nam to neprekidno u pamet.
Pošalji
Duha svojega, Gospodine, i obnovi lice moje duše. 16.04.2020. 08:21
Da,
ravnopravni smo s Tobom, Isuse. To je ravnopravnost između Boga i
čovjeka.
Što
znači ravnopravnost?
Mi
smo dionici Tvoje božanske naravi, mi, koji smo ljudska narav, ali i
bogovi. U nama je ljudsko i božansko.
Ti
si Bog.
Ti
si Svetac Božji, Čovjek – Svetac bez grijeha.
Ljudsko
u nama je Tvoje, a grijeh je poremećaj koji se liječi onim
božanskim antitijelima u nama, odnosno Tvojim opraštanjem.
Ima
nas, dakle, bezbroj, a Ti si jedno, jedan Bog, jedna božanska narav
i Trojica.
Mi
smo čovječanstvo i majke, i nismo jedno ako nismo u Tvojoj
božanskoj naravi, koja je i u nama kao nešto božansko, pobijedili
Milošću Tvojom grijehe u sebi.
Ali
poslije nema više muško i žensko. Poslije smo svi čovjek i svi
smo majka. 16.04.2020. 08:42
I
u Tvoje će se ime propovijedati obraćenje i otpuštanje grijeha.
Ako
si Ti u nama, tijelo je doduše mrtvo zbog grijeha, ali Duh je život
zbog pravednosti. Ako li Duh Onoga koji Te uskrisi od mrtvih prebiva
u nama, Onaj koji Te uskrisi od mrtvih, Isuse, oživit će i smrtna
tijela naša po Duhu svome koji prebiva u nama. Rim 8,10-11
Božansko
u čovjeku sigurno postoji od trenutka kada si nas stvorio, Bože, u
nama živi Tvoje stvaralaštvo.
„Čovjek
ne može potpuno propasti zato jer je on predmet Božje spoznaje i
Božje ljubavi...Besmrtnost proizlazi iz dijaloškog odnosa čovjeka
prema Stvoritelju, ona se mora zvati uskrsnućem gdje Stvoritelj ima
u vidu čovjeka, nema u vidu samo dušu već čovjeka koji se
ostvaruje u povijesnoj tjelesnosti... njemu, takvome čovjeku Bog
poklanja besmrtnost koja se mora nazvati jedino uskrsnućem mrtvih,
odnosno uskrsnućem ljudi, tijela, ljudskoga svijeta, svijeta
ljudi... I kada se govori o zajedništvu svetih, izlišna je misao o
„odijeljenoj duši”... Ljudi će osobno i dalje živjeti jer ih
Bog tako poznaje i ljubi da više ne mogu propasti... A kako će
dalje živjeti čovjek koji je ostao u Božjem sjećanju bit će
dovršeno tek u su – čovječnosti i zato će budućnost pojedinog
čovjeka biti dovršena kad bude ispunjena budućnost svijeta...”
Joseph Ratzinger, „Uvod u kršćanstvo”, str. 332sl.
Dijaloški
odnos čovjeka prema Stvoritelju je molitva, razgovor s Tobom, Isuse,
onoga koji Ti vjeruje u zajedništvu sa sličnima, u Crkvi Tvojoj.
16.04.2020.10:
No comments:
Post a Comment
just do it