Tuesday, April 28, 2020

Jutarnja opomena







Mnoge su biblijske riječi primjenjive na čovjeka danas, na svijet i čovječanstvo kakvo jest.
Nismo li skupili sve znanje iz svih krajeva svijeta kako bismo se uspješno nosili s pandemijom?
Nismo li okupili mudre glave kako bismo spriječili nerede i ratove?
Nismo li donijeli na tisuće zakona, sve jedan bolji od drugog, kako bismo uspostavili red i mir nad kriminalom i korupcijom?
Nismo li okupili institucije, mudre glave, velike stručnjake kako bismo dali sve od sebe?
Pa ipak, neki imaju svoje mišljenje o čuvanju svakog života.
Ipak, neredi su nastali i ratovi se spremaju.
Ipak, zakoni ne donesoše pravednost.
Ipak, struku nitko ne poštuje.


Veliki vođe i mudri upravitelji nisu uspjeli puno puta provesti svoja obećanja svijetu, ljudima, državama.
Ali pobiru bogatstvo na račun svoje velike mudrosti.
Eto, dokle smo stigli.
Što bi tek bilo kada bi narodi zahtijevali da se hitno pronađe lijek protiv smrti, da se uvede mir i red, da se ne događaju kriminal i veliki grijesi pa da poživimo vječno; gdje bi se našla ta velika, bogata mudrost ovoga svijeta? Potpuno smo nemoćni, a ne vidimo da ništa ne znamo učiniti za mir i pravdu, za vjernost i povjerenje, za ljubav i istinu.
18Uistinu, besjeda o križu ludost je onima koji propadaju, a nama spašenicima sila je Božja.
19Ta pisano je: Upropastit ću mudrost mudrih i odbacit ću umnost umnih. 
20Gdje je mudrac? Gdje je književnik? Gdje je istraživač ovoga svijeta? Zar ne izludi Bog mudrost svijeta?
21Doista, kad svijet u mudrosti Božjoj Boga ne upozna mudrošću, svidjelo se Bogu ludošću propovijedanja spasiti vjernike.”
1 Kor 1,18-21
Što čini mudrost ovoga svijeta? Uzvisuje sama sebe radi sebe same iako će brzo umrijeti i nikakve značajne koristi od njenih napora neće nastati.
Da su samozvani mudraci zaista mudri, ne bi dopustili svijetu nevjeru u pravoga Boga već bi Ga prepoznali i naviještali.
Zato ludo Božje veće je od mudrosti ljudske. A što se događa kada Bog podari svoje najmudrije poteze svim narodima, možemo samo sanjati jer u najvećoj ludosti Bog čini mudre stvari. Kako tek čini velika djela u svojoj božanskoj mudrosti!
Zaista, blizu je njegovo spasenje †
    onima koji ga se boje, *
Ljubav će se i Vjernost sastati, *
    i slava će njegova prebivati u zemlji našoj.
    Pravda i Mir zagrliti.
Vjernost će nicat iz zemlje, *
    Pravda će gledat s nebesa.
Gospodin će dati blagoslov i sreću, *
    i zemlja naša urod svoj.
Pravda će stupati pred njim, *
    a Mir tragom stopa njegovih.” Ps 85,10-14


I tako, mi, ludi, koji se divimo Božjem veličanstvu i stvaranju, oni smo koji želimo ljudima da progledaju. Ali takve se najčešće progoni i ubija.
No, tu ne završava nemoć ovoga svijeta, ona se pokazuje tek poslije, nakon Božjega odgovora na nevjeru i zločine ljudske.
Jer kad se na zemlji pojave tvoji sudovi, *
    uče se pravdi stanovnici kruga zemaljskoga.” Iz 28,9
28.04.2020. 08:08






Psalam 31
3Prikloni k meni uho svoje,
pohiti da me oslobodiš!
Budi mi hrid zaštite,
tvrđava spasenja.
4Jer ti si hrid moja, tvrđava moja,
radi svoga imena vodi me i ravnaj.
6U tvoje ruke duh svoj predajem:
otkupi me, Gospodine, Bože vjerni.
7Ti mrziš one koji štuju ništavne kumire,
a ja se u Gospodina uzdam.
8Radosno ću klicat’ tvojoj milosti,
jer si na moju bijedu pogledao,
pomogao u tjeskobi duši mojoj.
17Rasvijetli lice nad slugom svojim,
po svojoj me dobroti spasi.
21Zaklanjaš ih štitom lica svoga
od zavjera ljudskih;
u šatoru svom ih skrivaš
od jezika svadljivih.
22Blagoslovljen Gospodin, jer me obasu
čudesnom dobrotom u gradu tvrdom.
23b Ti si čuo glas mog zaziva
dok sam Tebi vapio.
24 Ljubite Gospodina, svi sveti Njegovi:
čuva Gospodin svoje vjernike,
a po zasluzi vraća onima
koji postupaju oholo.”



No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts