Saturday, August 1, 2020

Zlatna škrinjica


Do viđenja, opet ću te naći

da u srcu svetinje ti slavim;

kada ovi dani postanu još kraći,

budit ću se da se tebi javim.


Samo tvoje srce poznaje mi uzrok

od kojega potekao moj je plač,

i dah, i stih, i suza mojih tok

od kada je dušu Majke dodirnuo mač.


Samo ti si pretekao ove težnje

jedna kobna časa u danima davnim,

pronikao sakrivene svima čežnje

za budućnost u dvorima slavnim.


Poetesa ili sveti čovjek odorama

uvijek mora iskrenost iskovati;

takav život srcu velika je drama,

ali ono zato uči Boga jedinoga štovati.

01.08.2020. 07:43




Ps:


Tin Ujević, „Kolajna XIV”




U ovoj gužvi, u ovoj stisci

bez oca i bez učitelja

bio sam sam, a moji vrisci,

svi, nose pečat mojih želja.


I svakom slikom, svakim zvukom

dio sam svoje duše dao,

i strijeljao sam lakim lukom,

i gađao sam gdje sam znao.


Izgarah dati nešto Novo,

a Bog moj bio moj je Bedem.

I duh je kriv, i svjetlo Slovo

ako tek drač i korov jedem.


Najgore tek u toj stvari

što, evo, vidim, monotono:

umro Duh je - onaj Stari

- i ja sam danas mrtvo zvono.”


No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts