Saturday, March 28, 2020

Tko je taj?


Oh, kad bi sav narod Gospodnji postao prorok, Br 11,29

Tko je taj da mu se i more i vjetrovi pokoravaju?
Tko je taj da oprašta grijehe?
Tko je taj da istjeruje zloduhe?
Tko je taj da vraća vid slijepima od rođenja?
Tko je taj što uskrisi Lazara od mrtvih?
Tko je taj na križu što ne spasi sam sebe?

Prorok je.
Iv 9,17



PROROK


18Duh Gospodnji na meni je
jer me pomaza!
On me posla
blagovjesnikom biti siromasima,
proglasiti sužnjima oslobođenje,
vid slijepima,
na slobodu pustiti potlačene,
19proglasiti godinu milosti Gospodnje.
Lk 4,18-19



VELIKI SVEĆENIK

14Razljuti se Gospodin na Mojsija i reče: »Zar Aron, Levijevac, nije tvoj brat? Znam da je on vrlo rječit. Evo, baš ti izlazi ususret. Kad te vidi, obradovat će se u srcu. 15Ti govori njemu i u njegova usta stavljaj riječi. Ja ću biti i s tobom i s njime dok budete govorili; kazivat ću obojici što ćete raditi. 16Neka on mjesto tebe govori narodu. Tako, on će tebi biti mjesto usta, a ti ćeš njemu biti mjesto Boga. 
Izl 4,14-16


Imajući dakle velikoga Velikog svećenika koji prodrije kroz nebesa – Isusa, Sina Božjega – čvrsto se držimo vjere. Heb 4,14




KRALJ KRALJEVA

 4Tada se skupiše sve starješine izraelske i dođoše k Samuelu u Ramu. 5I rekoše mu: »Eto, ti si ostario, a tvoji sinovi ne idu tvojim stopama. Postavi nam, dakle, kralja da nam vlada, kao što je to kod svih naroda. 1 Sam 8,4-5


2Iz srca mi naviru riječi divne:
pjesmu svoju ja kralju pjevam,
jezik mi je k’o pisaljka hitra pisara.


3Lijep si, najljepši od ljudskih sinova,
po usnama ti se milina prosula,
stoga te Bog blagoslovio dovijeka.


4Pripaši mač uz bedra, junače,
ogrni se sjajem i veličanstvom!

5Zajaši i kreni za istinu, za vjernost i pravdu,
zapni lûk i desnicu svoju proslavi!


6Oštre su strelice tvoje,
narodi padaju pred tobom
i kraljeve dušmane ostavlja hrabrost.


7Prijestolje je tvoje, Bože, u vijeke vjekova,
i pravedno žezlo – žezlo je tvog kraljevstva!


8Ti ljubiš pravednost, a mrziš bezakonje,
stoga Jahve, Bog tvoj, tebe pomaza
uljem radosti kao nikog od tvojih drugova.


9Smirnom, alojem i kasijom mirišu ti haljine,
iz dvorova bjelokosnih harfe te vesele.

10Kraljevske ti kćeri idu ususret,
zdesna ti je kraljica u zlatu ofirskom.

Psalam 45,2-10



ISCJELITELJ

24on koji u tijelu svom
grijehe naše ponese na drvo
da umrijevši grijesima
pravednosti živimo;
on čijom se modricom izliječiste.
1 Pt 2,24





PASTIR DOBRI

Kradljivac dolazi samo da ukrade,
zakolje i pogubi.
Ja dođoh da život imaju,
u izobilju da ga imaju.«
11»Ja sam pastir dobri.
Pastir dobri život svoj polaže za ovce.
12Najamnik – koji nije pastir
i nije vlasnik ovaca –
kad vidi vuka gdje dolazi,
ostavlja ovce i bježi,
a vuk ih grabi i razgoni:
13najamnik je
i nije mu do ovaca.
14Ja sam pastir dobri
i poznajem svoje
i mene poznaju moje,
15kao što mene poznaje Otac
i ja poznajem Oca
i život svoj polažem za ovce.
Iv 10,10-15




VRATA

Ja sam vrata.
Kroza me tko uđe, spasit će se:
i ulazit će i izlaziti
i pašu nalaziti.
Iv 10,9




OTKUPITELJ

20Ali doći će otkupitelj Sionu,
i onima od sinova Jakovljevih
koji se obrate od svog otpadništva,
riječ je Gospodnja.
Iz 59,20




SPASITELJ

14I mi smo vidjeli i svjedočimo
da je Otac poslao Sina kao Spasitelja svijeta.
1 Iv 4,14



OTAC

Neka se ne uznemiruje srce vaše! Vjerujte u Boga
i u mene vjerujte!
2U domu Oca mojega ima mnogo stanova.
Iv 14,1-2


Tko je vidio mene, vidio je i Oca.
Iv 14,9b


Ja i Otac jedno smo.
Iv 10,30





TJEŠITELJ

Ja, ja sam tješitelj vaš.
Tko si ti da se bojiš
smrtna čovjeka i sina čovječjeg,
koji je kao trava?
Iz 51,12





BRANITELJ

26Branitelj – Duh Sveti,
koga će Otac poslati u moje ime,
poučavat će vas o svemu
i dozivati vam u pamet
sve što vam ja rekoh.
Iv 14,26






SIN BOGA ŽIVOGA

16Šimun Petar prihvati i reče: »Ti si Krist-Pomazanik, Sin Boga živoga.
Mt 16,16

4A stotnik i oni koji su s njime čuvali Isusa vidješe potres i što se zbiva, silno se prestrašiše i rekoše: »Uistinu, Sin Božji bijaše ovaj.«
Mt 27,54

Ja sam Alfa i Omega, Prvi i Posljednji, Početak i Svršetak!
Otk 22,13

Ja sam Put i Istina i Život:
nitko ne dolazi Ocu osim po meni.
Iv 14,6

Ja i Otac jedno smo.
Iv 10,30




KRUH

Ja sam kruh života.
Iv 6,48

Ovo je kruh koji silazi s neba:
da tko od njega jede,
ne umre.
51Ja sam kruh živi
koji je s neba sišao.
Tko bude jeo od ovoga kruha,
živjet će uvijeke.
Kruh koji ću ja dati
tijelo je moje
– za život svijeta.
Iv 6,50-51









KRŠĆANI - HRASTOVI PRAVDE


5»Prije nego što te oblikovah u majčinoj utrobi, ja te znadoh;
prije nego što iz krila majčina izađe, ja te posvetih,
za proroka svim narodima postavih te.«
Jer 1,5





Duh Gospodnji na meni je, jer me Gospodin pomaza,
posla me da radosnu vijest donesem ubogima,
da iscijelim srca slomljena;
da zarobljenima navijestim slobodu
i oslobođenje sužnjevima;
2da navijestim godinu milosti Gospodnje
i dan odmazde Boga našega;
da razveselim ožalošćene na Sionu
3i da im dadem vijenac mjesto pepela,
ulje radosti mjesto ruha žalosti,
pjesmu zahvalnicu mjesto duha očajna.
I zvat će ih hrastovima pravde,
nasadom Gospodnjim – na slavu njegovu.
Iz 61,1-3


28.03.2020. 12:56

No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts