Wednesday, March 11, 2020

Križu, Spase moj




Prva postaja: Isusa osuđuju na smrt
Još uvijek mislim da Te ne bih nikada mogla osuditi za svoje grijehe.
Ljudi kažu da si Ti uzrok svega što im se događa jer upravljaš svime jer sve si to Ti stvorio, Bože moj, i svijet, i sreću, i uspjeh, i patnju; i da po Tvojoj volji ljudi griješe.
Ako Te čovjek bar malo ne poznaje, svakako će misliti da si želio čovjekov pad i da je zbog toga čovjek pao. Čak misle mnogi da nisu pali već da se uspinju stubama sreće.
Malo će ljudi priznati da su im srca zla, da je grijeh procvao zbog slobode, to jest, zbog slobodne volje koju si pustio čovjeku na milost i nemilost.
Jer što je čovjek bez svoje slobodne volje?
S druge strane, svi viču da žele slobodu, da nisu nikad slobodni. Tu galamu nazivaju borbom za svoja prava iako ne znaju tko im je njihova prava odredio, niti protiv čega se moraju boriti da bi se osjećali slobodnima.
Srce je teren na kojemu se odvija borba.
Čovjek ima slobodnu volju, ali to nije njegovo pravo već dar od Boga koji ga stvori slobodnoga. Čovjek je najčešće sam sebi kriv za sve, kao prvo zato što nikada ne spozna da je za sve kriv on sam i da borbu za svoja prava ne mora voditi jer sva svoja prava čovjek pred Tobom, Isuse, već ima od početka svijeta.
Čovjek ima pravo griješiti.
Čovjek popravljanjem svojih grešaka dolazi u stanje čovještva koje nosi svako ljudsko dostojanstvo te je tako čovjek zaista humano živo biće.
Ali nikada to ljudi neće sami dokučiti nego tek tada kada se malo upoznaju s Tobom.

Druga postaja: Isus prima osudu i uzima svoj preteški Križ
Ti odlučuješ, Bože moj.
Ti odlučuješ o spasu čovjeka jer Ti si onaj Pravednik koji se ne mora boriti za sebe i svoja prava jer sva svoja prava već od postanka ima. Pravednik se mora boriti za pravednost u prosuđivanju svijeta i ljudi, mora se u svome srcu boriti protiv zloga kojemu Ti dopuštaš da čovjeka napastuje kako bi svi vidjeli da nikakva napastovanja zlih duhova ne mogu savladati Dobro, Istinu, Pravednost i Ljubav, Milosrđe Tvoje.
Čak i kada svjetina oko Tebe pod vlašću đavla viče da si Ti, Bože, krivac za sve jer Ti si odgovoran zato što ljudi imaju slobodnu volju po kojoj čine zla djela, čak i tada Ti se boriš samo u svome srcu, a ne protiv zlih osuda: Ti se boriš ljubavlju prema ljudima, Ti se predaješ slobodnom pravedničkom voljom za čovjeka i zbog čovjeka i to svakoga pojedinog čovjeka koji je ikada živio i živjet će po Tebi, Gospodine.

Treća postaja: Isus pada pod križem
Križni put je događaj spašavanja čovjeka, križni put je jasna slika spasa gdje Ti, Isuse, postaješ zaista za sve glavni krivac. To je božanska dramaturgija za sva vremena. Bog Otac Te je dao kao svojega jedinca Sina da ne umiru ljudi od svojih grijeha već da se spase svi koji Te vide i čuju na tome Križnom putu te povjeruju u Božji spas.
Križ je težak, križ je Tvoj, Isuse, znak i simbol, slika i pokazatelj svega zla u svijetu. Iako je Napasnik uobličen kao Lažac i Otac laži, križ Tvoj, Kriste, pokazuje da nije dostojan i jak toliko da bi Ti ušao u borbu protiv njega već ga samo prtiš na svoja ramena, uzimaš ga na sebe i nosiš ga na Golgotu.
Napasnik misli da je jak jer ga svi ljudi slijede, naročito kada su okupljeni u mnoštvo koje se daje voditi, koje se povodi za huškačima. Gdje je nestala borba za ljudska prava, gdje je nestao humanistički poriv i sloboda, pravo na slobodan izbor svakoga čovjeka? Čovjek, dakle, ne zna što bi učinio sa svojom slobodnom voljom, ona je kao strijela u zraku koja dođe i prođe te ne ostavlja iza sebe nikakva traga; slobodna volja kao pravo čovjeka samo je slabost ljudska jer čovjek ne zna razlučiti što je dobro ako nije u Tebi, Gospodine moj, ako ne čuje Tebe, Tvoju ljubav koja, eto, pada pod teretom što ga je na Tebe uprtila slavna sloboda ljudska.
Križ je težak najviše zato što Ti se na ljubav i pravednost uzvraća zlim povicima koji diktiraju da Tebe treba uništiti i ubiti jer ljudi ubijaju slobodu, pravednost i ljubav u sebi, u svojim srcima.

Četvrta postaja: Isus susreće svoju svetu Majku
Evo ljudskoga stvorenja, evo, one koja je po Tebi, Bože, idealan čovjek, onaj kakav je bio još u raju, prije Prvoga grijeha zbog kojega uđe grijeh u svijet. I više od toga.
Kada si rodio Blaženu Djevicu Mariju, pokosio si sve lažne ljudske ideale; njezinom poniznošću odrubio si zmiji glavu. Borba za ljudska prava počinje u poniznosti srca koje se klanja svojem Stvoritelju.
Evo razloga, evo uzroka, evo nade. Majka Te poznaje iako ne zna što vas još čeka. Majka Te gleda jer zna tko si i što si, zna što činiš i zašto. Majka Ti odlazi među Tvoje krvnike. Majka Ti je poticaj za uspinjanje, od nje si ponio obličje ljudsko.

Peta postaja: Šimun Cirenac pomaže Isusu nositi križ
Kad je Tvoja presveta Majka otišla u mnoštvo koje je pratilo Tvoj Križni put, nađoše se ljudi da podnesu dio puta do Golgote; nađoše se ljudi koji su Te željeli vidjeti razapeta tamo gore te narediše da Ti se pomogne. Šimun Cirenac doživljava istinsko iskustvo Tvoga života na zemlji.

Šesta postaja: Veronika pruža Isusu rubac
Veroniku nitko nije natjerao da Te ljubi, ona Ti briše krv sa lica. Veronika već vidi nepravdu, razlikuje u srcu što je jedino Dobro, klanja Ti se i upoznaje Te te joj ostavljaš odraz svoga svetog Lica koje će jednom svi ljudi imati prilike gledati u raju.

Sedma postaja: Isus pada drugi put pod križem
I Tvoja Majka, i oni koji nose Tvoje muke, znaju da si padao Ti i znaju da i svi ljudi svijeta padaju na svome putu do smrti. Iako umiru, ljudi ne žele padati i griješiti. Padovi i kušnje očekuju i Tvoje apostole i Tvoju Crkvu, i Majku Tvoju, i Cirenca, i Veroniku, i mnoge druge.

Osma postaja: Isus susreće jeruzalemske žene
Plačite, žene; plačite, ljudi, plačite za svojom djecom i nad svojom djecom kao što Bog plače nad čovječanstvom. Jeruzalemske žene plaču nad Tobom, Isuse, ali tu nema muškoga roda, nema onih koji Te okriviše i osudiše. Ako otac obitelji ili upravitelj nad ljudima ne poznaje Tebe, Isuse, ne mogu niti majke svoju djecu približiti Bogu.

Deveta postaja: Isus pada treći put pod križem
Eto, doslovno je jasno, Isuse, da su Ti svi Tvoji vjernici i žene što su Te pratile, zajedno Tebi težak križ. Crkva Tvoja to jako dobro zna i osjeća jer kako su progonili Tebe, tako progone i Crkvu svoju. Crkva pada s Tobom pod teretom zla.

Deseta postaja: Isusa svlače i poje žučju
Tvoje tijelo, Isuse, odvajaju od haljina. Nije im dosta što su Te nekako doveli na Golgotu, moraju Te obilježiti na stupu sramote. Baciše kocku za haljine Tvoje kao što bacaju kocku za pripadnike Tvoje Crkve, za Tvoje sljedbenike koje đavao želi odvući od Tebe. Žučno se bacaju drvljem i kamenjem na pojedinog vjernika kao što Ti, žedan, ispijaš ocat i žuč.
Ali Tvoje Presveto Tijelo postaje izvor blaženstva vjernicima na zemlji.

Jedanaesta postaja: Isusa pribijaju na križ
Raspni Ga, slobodno odlučiše ljudi o sebi samima jer kada su prikucali Tebe koji si njihova Sloboda i Pravednost, prikucali su na sebe krivnju i odgovornost za svoje vlastite odluke.
Svi žele biti slobodni, ali nitko za tu slobodu ne želi ponijeti odgovornost.
Svi žele svoja prava, ali nitko ne dopušta i drugima pravo na pravdu.
Svi žele da ih netko ljubi, ali ne znaju prvi ljubiti drugoga.
Svi mole za milost, ali nemaju milosrdno srce za sebe, ni za druge.

Dvanaesta postaja: Isus umire na križu
Gotovo je, učinio si, uz Očevu pomoć, ono zbog čega si došao na svijet, ono radi čega si rođen na zemlji: da svjedočiš za istinu.
Dušo Kristova, posveti me;
Tijelo Kristovo, spasi me;
Vodo iz prsiju Kristovih, operi me;
Muko Kristova, okrijepi me.
O, dobri Isuse, usliši me,
među rane svoje sakrij me,
ne dopusti da se odijelim od Tebe,
od neprijatelja zlobnoga brani me.
Na času smrti moje zovni me
i zapovijedi da dođem k Tebi,
da Te sa svetima Tvojim hvalim i slavim
u vijeke vjekova. Amen.

Trinaesta postaja: Isusovo tijelo u Marijinom krilu
Marijo, rastužena Majko Isusova i Majko moja!
U svoje krilo primila si mrtvo Isusovo tijelo.
Želiš Ga dati svakoj duši. Izmoli mi da Ga u svetoj pričesti uvijek dostojno primam.
Predajem Ti se, Isuse, jer želim se predati kao što se Ti predaješ meni. Uvijek i do kraja, do smrti, smrti na križu.
Kada si umro na križu svome i našem, pao je zloduh i Lažac u ponore paklene.
Pao je uzrok i suradnik ljudskoga grijeha u srcima ljudi.
Sada si Ti taj koji je razapet u mojim grudima i na čelu, tamo gdje uvijek činim znak križa, Tvoj znak, Bože, o Bože moj, jer Ti nije duša ostala u podzemlju gdje si dizao mrtve pravednike već si zauvijek tu.

Dvanaesta postaja: Isusa polažu u grob
Tvoj sveti, prazan Grob je svjedočanstvo čitavom svijetu, Tvoje svjedočanstvo za istinu: Sin Božji je postao čovjekom da otkupi ljude od smrti. Trećega je dana uskrsnuo jer On je Put, Istina i Život.

Molitva pred Oltarom:
Daj nam, Isuse, i po Majci svojoj, da svaki dan strpljivo nosimo svoj križ koji nam šalješ i, razmišljajući o Tvom križu, njime u životu budemo zaštićeni.

Hvala Ti za život u niskosti, Isuse, Ti si Bog moj.
Hvala Ti što gledaš milosrdno na mene iako Te mučim u svojim grudima i okrećem se od Tebe u srcu svome.
Hvala Ti što si mi dao Majku koja mi pomaže do Tebe.
Hvala Ti na životu, Živote moj.
Hvala Ti što si me oslobodio moje takozvane slobodne volje jer želim vršiti ono što si mi Ti namijenio.
Moja su prava u mome srcu u kojem kraljuješ Ti.
U ime Oca, i Sina, i Duha Svetoga. Amen! 11.03.2020. 06:49





No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts