Zakon
nije zaista riješio ništa. Smrt je ostala smrt.
Zakon
ne nagrađuje onoga tko nije počinio neki krimen, Zakon postoji da
bi označio grijeh, da bi ga osudio. Radi izbjegavanja zakonske osude
i kazne, ljudi lažu, varaju, nastoje potkupiti, kradu, primaju mito,
ucjenjuju i slično. Zakona se ljudi boje i od zakona ljudi zaziru.
Dakle, čine ipak mnoga kriminalna djela te ipak u životu umiru.
Jer
smrt je došla na svijet prvim grijehom Prvoga čovjeka kojega je
osudio Gospodin Bog. Zbog toga je smrt postala nasljeđe čovječanstva
kojemu je prava i istinska svrha vječni život, život u Gospodinu
koji Ga je stvorio.
Provedba
i vladavina Zakona je toliko nespretna da osudi i Onoga tko nije
nikada nikakva grijeha počinio, vječnoga Božjeg Sina koji, mada je
i umro da ispuni Zakon, još uvijek vječno živi.
Tko
slijedi vječnoga Sina Božjega koji je Put, Istina i Život, taj Ga
ljubi, taj zna za sreću, pravdu, milosrđe, dobra djela i riječi,
taj je vječan zbog milosrđa Božjega.
U
vječnost se ulazi onime o čemu Zakon nema pojma jer onaj tko je
zakoračio u vječnost, već je odavno sav Zakon ispunio, ali čini i
mnogo više, čini djela koja su mnogo humanija od onoga na što
ukazuje Zakon.
Tim
ulaskom u vječnost čovjek postaje svjestan svoje vrijednosti,
svojega dostojanstva, svoje moći u ljubavi i zajedništvu Boga.
Ljubav
je drugi, Novi Zakon, Ljubav je srž svih zakona, Ljubav je duh
Zakona.
Ljubav
je srce čovjeka i kompletan čovjek koji ne zna za prevaru, a koji
zna za boli i patnje, trud i muku.
Tko
ne krvari, taj ne ljubi.
Tko
se ne preznoji, taj ne ljubi.
Tko
ne tuguje gorkim suzama, taj ne ljubi.
Tko
ne klone duhom, ne zna za Božju milost.
Takvome
čovjeku nije problem ne podleći zakonima, a u isto vrijeme ne
lagati, ne varati, ne činiti kriminalna djela. Zato takav čovjek
ispunjava Zakon, ali čini i puno više: kroči u vječni život.
Zakon
nastaje da osudi kriminal koji se pojavio.
Zakon
traži grijehe. To je negativan oblik upravljanja jer tko traži
grijehe, može se vrlo lako utopiti u njima, u smrti.
Pozitivan
oblik upravljanja sastoji se od molitve Bogu i sakramenata Katoličke
Crkve gdje čovjek prilazi Božjem Licu. Tamo, dok nazire Svjetlo,
postaje svjestan svojega čovještva, svoje smrtnosti, svojega
nesavršenstva.
Biti
kao Bog jest pradavni poriv ljudski. No, kada čovjek susretne
Jednoga, pravoga Boga, Božjega Sina i Bogočovjeka, i to u Duhu
Svetom, tek tada vidi svoj eshaton, svoju budućnost, svoj cilj, svoj
posteriori, svoj lik i djelo kakvi u biti bi morali i mogli biti:
savršeni i vječni. 01.02.2020. 09:31
No comments:
Post a Comment
just do it