Tuesday, February 15, 2022

Posljednji sud



Ali ako činim,
sve ako meni i ne vjerujete,
djelima vjerujte
pa uvidite i upoznajte
da je Otac u meni
i ja u Ocu.” Iv 10,38





Nas ima puno više nego gejeva, mi pripadamo u sirote, bolesnike, ovisnike i beskućnike. Mnogima od nas nema pomoći, a također postoji i pravilo da ti društvo pomoći na silu, protiv tvoje volje – ne može i ne smije, sve dok ne dođe do nekog društvenog sukoba ili, ne daj Bože, do ubijanja. Ima ih dosta koji nisu dobili „službenu” procjenu i dijagnozu. Na primjer, živiš kao polusvjestan siromah čitava života i tada, u nekakvoj obrani ili deluziji, dođe do uličnoga sukoba u kojemu ponekad netko padne mrtav. I čitav te život gledaju kao neuračunljivu budalu ili jadnika. No, kod ubojstva ili slično, sudovi često donesu presudu prema kojoj si dovoljno uračunljiv pa si optužen, pa ti sude. Još ako ipak shvate, a to je rijetko, tada ljudi pričaju kako si se „jeftino” izvukao od zatvora i robije. U „najboljem” slučaju, dobiješ besplatan stan i hranu, ali te u zatvorima ne čeka mir.

Dvadesetak godina živiš u velegradu, snalaziš se puno bolje nego zdravi i zaposleni, a da nisi niti jedan jedini put prespavao u krevetu, u običnoj, normalnoj postelji. Ima ih koji si to uspiju priuštiti, ali samo s vremena na vrijeme.

Ovo društvo, „ovaj naraštaj” jednostavno ništa ne valja.

Zna se kako nam tumači etika: društvo koje brine o svojoj najslabijoj karici, to je najnaprednije i najhumanije, čvrsto društvo. No, kad se spominje „slaba karika”, tada su to napušteni psi, mačke i slično.

Ne možemo misliti da smo humani, da smo kulturni, da će nam onaj Gospodin Bog progledati kroz prste i pustiti nas u raj. Draže nam je da ne vjerujemo u Boga. Zašto? Zato jer postoje jadnici i postoji zlo. I postoji uvjerenje po kojemu nitko nije kriv za to.

Biti kriv znači biti odgovoran, kao prvo prema sebi, pa prema okolini, pa prema jadnicima. Ako se iz toga jeftino izvučemo, dolazimo krivi i odgovorni Bogu na istinu.

Na Zapadu su već prije tridesetak godina koristili suvremene lijekove (bez puno provjere kakva je nastupila kad su bolesnici počeli koristiti lijekove na svoju ruku), a u našim krajevima, u Hrvata, isti lijekovi i općenito medikamenti prošli su neke studije i sada se po svuda koriste vrlo uspješno.

Neki od nas imali su sreće. Oni koji nisu rođeni u siromaštvu. Oni koji su uspjeli usporediti svoj socijalni status od prije nego što su oboljeli s onim statusom kojega su „i zaslužili” kasnije.



Kvalitetan mir u svijetu nikada neće dovesti do ratova.

Samo, ta svijest svih naroda, koja se sažalijeva nad psima, dokaz je da ljudi nemaju pojma što se u njihovim dvorištima događa.

Duševni bolesnici nisu tako dobro zbrinuti kao psi.



Zna se, pristupite sakramentalnom životu Katoličke Crkve pa ćete ponešto od svega toga i provjeriti, i spoznati. Samo imajte na umu da karitativna djelatnost nije svrha i cilj kršćanske vjere i religioznosti nego joj je cilj spas duša i njihova odgovornost. 15.02.2022. 12:32



Usporedi: Mt 25,40:



31 

Posljednji sud

»Kad Sin Čovječji dođe u slavi i svi anđeli njegovi s njime, sjest će na prijestolje slave svoje. 32 I sabrat će se pred njim svi narodi, a on će ih jedne od drugih razlučiti kao što pastir razlučuje ovce od jaraca. 33 Postavit će ovce sebi zdesna, a jarce slijeva.«
34 »Tada će kralj reći onima sebi zdesna: ‘Dođite, blagoslovljeni Oca mojega! Primite u baštinu Kraljevstvo pripravljeno za vas od postanka svijeta! 35 Jer ogladnjeh i dadoste mi jesti; ožednjeh i napojiste me; stranac bijah i primiste me; 36 gol i zaogrnuste me; oboljeh i pohodiste me; u tamnici bijah i dođoste k meni.’«
37 »Tada će mu pravednici odgovoriti: ‘Gospodine, kada te to vidjesmo gladna i nahranismo te; ili žedna i napojismo te? 38 Kada te vidjesmo kao stranca i primismo; ili gola i zaogrnusmo te? 39 Kada te vidjesmo bolesna ili u tamnici i dođosmo k tebi?’ 40 A kralj će im odgovoriti: ‘Zaista, kažem vam, što god učiniste jednomu od ove moje najmanje braće, meni učiniste!’«
41 »Zatim će reći i onima slijeva: ‘Odlazite od mene, prokleti, u oganj vječni, pripravljen đavlu i anđelima njegovim! 42 Jer ogladnjeh i ne dadoste mi jesti; ožednjeh i ne dadoste mi piti; 43 stranac bijah i ne primiste me; gol i ne zaogrnuste me; bolestan i u tamnici i ne pohodiste me!’«
44 »Tada će mu i oni odgovoriti: ‘Gospodine, a kada te to vidjesmo gladna, ili žedna, ili stranca, ili gola, ili bolesna, ili u tamnici, i ne poslužismo te?’ 45 Tada će im on odgovoriti: ‘Zaista, kažem vam, što god ne učiniste jednomu od ovih najmanjih, ni meni ne učiniste.’«
46 »I otići će ovi u muku vječnu, a pravednici u život vječni.«
Mt 25,31-46

















 

No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts