Friday, September 14, 2018

Ludost Križa



"A ja, Bože sačuvaj da bih se ičim ponosio osim križem Gospodina našega Isusa Krista"
Gal 6,14a


Čula sam ja za Tebe, Kriste, i prije mojega krštenja.
Ljudi su mi govorili: "Nastradat ćeš".
Nisu molili za mene dar vjere, a možda i jesu, ali govorili su da ću platiti svoju iskrenost.
Nisu mi rekli da nisi samo lijepa pričica nego da si uskrsnuo, da si zaista raspet, umro i uskrsnuo.
Govorili su tajnovito, u zagonetkama.

Iz 29, 13-14
"Prijetnja
Jahve reče: »Jer mi narod ovaj
samo ustima pristupa
i samo me usnama časti,
a srce mu je daleko od mene
i njegovo štovanje
naučena ljudska uredba,
14zato ću, evo, i dalje 
čudno postupati s ovim narodom –
čudno i prečudno:
i propast će mudrost njegovih mudraca,
pomračit se umnost njegovih umnika."


Ludost je bila reći glasno da je Bog za čovjeka trpio, za spas i za dobrobit svake duše.
U trpnji sam došla tražiti krštenje, pred kraj života, kao milost jer sam uvijek mislila da za mene krštenje ne vrijedi, nije dopušteno. U trpnji mi nije bilo neobično da ima Bog koji trpi kao ja, koji trpi za mene i sa mnom. Ne, nije mi to zvučalo kao ludost i zagonetka, kao nešto što se mora tajiti, kao neka prijetnja. Naravno da je Križ Kristov prijetnja ludama i bezumnicima, zlome i okorjelima srcem, ali za moju iskrenost Ti si, Isuse, postao melem.

Od prvog dana susreta s Tobom, od dana krštenja mojega živim u Tvojoj blagodatnoj sjeni, u sjeni Tvojega Križa. I sablazan sam često ljudima kao što je i Tvoj život i Tvoja smrt sablazan jer uopće pojmiti nekoj neozbiljnoj i površnoj duši da je Bog sišao k ljudima, da se objavio ljudima, da s njima razgovara, raduje se i trpi i da je čak otišao na Križ ponizno i služeći čovjeku, to je sablazan velika.


1 Kor 1,17-25
"Svjetska i kršćanska mudrost
Jer ne posla me Krist krstiti, nego navješćivati evanđelje, i to ne mudrošću besjede, da se ne obeskrijepi križ Kristov.
18Uistinu, besjeda o križu ludost je onima koji propadaju, a nama spašenicima sila je Božja. 19Ta pisano je: Upropastit ću mudrost mudrih i odbacit ću umnost umnih. 20Gdje je mudrac? Gdje je književnik? Gdje je istraživač ovoga svijeta? Zar ne izludi Bog mudrost svijeta? 21Doista, kad svijet u mudrosti Božjoj Boga ne upozna mudrošću, svidjelo se Bogu ludošću propovijedanja spasiti vjernike. 22Jer i Židovi znake ištu i Grci mudrost traže, 23a mi propovijedamo Krista raspetoga: Židovima sablazan, poganima ludost, 24pozvanima pak – i Židovima i Grcima – Krista, Božju snagu i Božju mudrost. 25Jer lûdo Božje mudrije je od ljudi i slabo Božje jače je od ljudi."


Mnogi ljudi misle da razgovaraju s Bogom onako kako njima odgovara, pišu svoje sveto pismo, svoje evanđelje. Ne priznaju Tvoje Tijelo i Krv, Kruh i Vino, i Tvoju riječ u Katoličkoj Crkvi u kojoj mnogi ljudi već tisućljećima proučavaju Tvoju Objavu i navješćuju Tvoj ponovni dolazak.  Ne, sablažnjavaju se kao da je to praznovjerica - Tvoj život i predanje za čovjeka, Tvoja Žrtva na snagu i radost mnogima poniznima u vjeri.



Fil 3,18-21
"18Jer često sam vam govorio, a sada i plačući govorim: mnogi žive kao neprijatelji križa Kristova. 19Svršetak im je propast, bog im je trbuh, slava u sramoti – jer misle na zemaljsko. 20Naša je pak domovina na nebesima, odakle iščekujemo Spasitelja, Gospodina našega Isusa Krista: 21snagom kojom ima moć sve sebi podložiti on će preobraziti ovo naše bijedno tijelo i suobličiti ga tijelu svomu slavnomu."


Od kada se klanjam Tebi, Isuse, Tvoj najprepoznatljiviji znak mi je Križ na kojemu si visio kada si ubio ubojicu i neprijateljstvo ljudske duše u sebi samoj; u toj Tvojoj blagoslovljenoj Žrtvi susrećem Te redovito i sve više se divim Tvome znaku - Križu, Tvojoj domovini. Tko Te pogleda, tko Ti povjeruje, tko uzljubi Tvoj Križ, taj je spašen, taj ima uskrsnuće na život vječni.


Kol 1,19-20
"19Jer svidjelo se Bogu
u njemu nastaniti svu Puninu
20i po njemu
– uspostavivši mir krvlju križa njegova –
izmiriti sa sobom sve,
bilo na zemlji, bilo na nebesima."



Velika su i napuhana srca mudraca po svem svijetu, njima mora postojati neki kralj sa zlatnom krunom i velikom moći; ima ih po svuda, takvih pametnjakovića.

Gal 6,14
"A ja, Bože sačuvaj da bih se ičim ponosio osim križem Gospodina našega Isusa Krista po kojem je meni svijet raspet i ja svijetu."



No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts