„Ja
– Svjetlost - dođoh na svijet da ni jedan koji u mene vjeruje u
tami ne ostane.” Iv 12,46
Prionuti
uz jednu ideju ne znači postati ta ideja.
Jedan
čovjek više je od jedne ideje, on ima pred sobom mnoštvo ideja
kada odlučuje.
Ideja,
sama po sebi, nije ljudsko biće i ne može se oživotvoriti bez
čovjeka, to jest bez ljudi koji se međusobno mogu razumjeti u nekoj
ideji više ili manje, ali uvijek s mnoštvom drugih ideja koje prate
tu osnovnu ideju oko koje se ljudi dogovaraju.
Liberalnost
može biti ideja, konzervativnost također, ali obje ideje, uz
mnoštvo drugih ideja, nalaze se u ljudskom poimanju. Čovjek može
slijediti samo jednu ideju, ali taj čovjek u takvom slučaju postaje
bolesnik, fanatik i duhovni slijepac.
Jedan
čovjek uglavnom je u isto vrijeme, ali u drugačijim okolnostima
ponekad liberalan, a ponekad konzervativan.
Poistovjećivati
kompletno djelo i život jednoga čovjeka sa samo jednom idejom, sa
samo jednim smjerom djelovanja može biti opasno, može biti
kardinalna i logička pogreška. Svrstavanje nekih ljudi pod jednu
ideologiju, a drugih na suprotnu ideologiju je besmislica.
Isus
nam sam govori da grijehe treba suditi, ali ljude nikada. Kada
donosimo sud, to jest kada prosuđujemo, moramo prosuđivati ideje i
djela, a ljude ne prosuđujemo nikada ili što je moguće opreznije.
Reći
za nekoga da je liberal ili konzervativac, već znači svrstati ga u
točno određenu političku liberalnu, odnosno konzervativnu stranku
koja službeno postoji.
Kod
kršćana i katolika najčešće se politička stranka bira prema
kršćanskim uvjerenjima koja su ponekad konzervativna, a ponekad
liberalna jer nitko nije tako sačuvao stare zakone kao što je to
činio Isus Krist, ali također nitko nije tako slobodno i liberalno
oživio pravednost i pravdu, i pravosuđe kao što je to činio Isus.
Isus
je Glava kršćanima, katoličkim vjernicima. Njima ne gospoduju
ideje i politička usmjerenja već Isus gospodari nad njihovim srcima
i nad njihovim političkim odabirima.
Vjernici
Isusovi znaju da Bog i po krivim crtama pravo piše, da stvara,
upravlja, održava i popravlja sve i da sve čini novo.
Za
čovjeka općenito smrtna je presuda imperativ da se negdje za nešto
opredijeli, da se, primjerice, opredijeli za ovoga ili onoga lidera.
Čovjeku je to, zapravo, nemoguće. Politički lideri u svojim javnim
nastupima zastupaju neku ideologiju, a potom, kada siđu s govornica,
okupe se u zajedničkim ručkovima te kao politički protivnici
zajedno, uz ispijanje kave i raznih pića, odmjeravaju svoje snage,
postaju prijatelji i postižu dogovore. Naivni su ljudi koji slijede
samo ono što čuju s javnih govornica i pri tome misle kako su
vjerni nekom lideru, kako su mu fanovi i prijatelji. Niti jedan
čovjek ne može postati ideja, ne može se poistovjetiti s idejom
koju zastupa. Često se opredjeljujemo za neke ideje samo zato što
nam je simpatična osoba koja tu ideju predstavlja. Dakle,
opredjeljujemo se za određene ljude pa makar oni pripovijedali
kontradiktorno. Dajemo im nazive ideologija onako kako nama odgovara,
ali to nema puno veze sa stvarnim stanjem. Tako na kraju prosuđujemo
da su ljudi licemjerni, ali ispravnije bi bilo izbjegavati i
osuđivati licemjerje kao grijeh, a ne ljude jer ljudi su svestrana
bića.
Samo
je jedna Osoba i znak i simbol onoga što govori, onoga što čini i
onoga što jest sama u sebi, a to je Bog, Istiniti. Samo Bog može
biti i svestran, i objektivan i strogo određen i konkretan. Ako
čovjek Bogu vjeruje kao Čovjeku i Bogu, taj čovjek može slobodno
vjerovati Bogu i kao zakonu i kao najrazličitijim idejama kakvih je
prepuno ljudsko biće. Ideje su zato da se razmatraju u svjetlu vjere
u Boga jer samo Bog je Istina.
Samo
Bog može dopustiti ili odrediti čovjeku njegov put i svijetu
svjetovne struje i strujanja. Za vjernika sve to su korisni znakovi
vremena.
Ljudi
su bogovi samo kao dionici Božjega života u Isusovoj Crkvi koja
počiva na Kristu svetome, na svetim sakramentima koji su živi Bog
što se daje vjernicima i dijeljenjem se umnožava. 15.05.2019. 07:38
No comments:
Post a Comment
just do it