Na
sliku svoju stvori nas Bog. Biti slika Boga znači čovjeku
odražavati na svoj grešan način istinitost i pravdu, razboritost i
ljubav; to znači biti duhovan jer Bog je Duh. Barem toliko u svojoj
grešnosti čovjek može primijetiti o sebi kao osobi koja je Bogu
nalik.
Bog
nije stvorio grijeh i zlo. Tu čovjek nije sličan Bogu. Čovjek
zapravo gotovo nikada nije sličan Bogu, toliko je skrenuo u svojoj
oholosti i ponosu, u svojoj razmetnosti i razbludnosti, u svome
besmislu.
Ipak,
čovjek stvara, u svome umu ima ideje koje nastoji provesti u djelo.
Iz toga prizemnog stajališta čovjek može doći do zaključka da je
Bog sam Um nad umovima, Stvoritelj nad stvaraocima.
Kada
znamo da je ljubljeni Isusov učenik, najsvestraniji Isusov svjedok,
ustvrdio da je Bog Riječ i da je Bog Ljubav, tada možemo pokušati
promotriti na svojoj vlastitoj koži kako smo mi to slika Riječi i
slika Ljubavi. Čovjek to jest barem u svojim težnjama kao što je
težnja za vladanjem i težnja za humanističkim ideologijama.
Isus
je Kralj koji posjeduje mudrost savršenu i koji jest Mudrost sama, a
istovremeno je Ljubav; On je mudar u ljubavi i zaljubljen u svojoj
mudrosti. To, dakle, dokazuje da zaljubljenosti i ljubav nisu
ludosti, ludorije kako to, naopako, vidi grešan čovjek.
Kada
se pokušaju zbrojiti i pomnožiti ljubav i mudrost, dobiva se
najsavršenija riječ koju možda čovjek može promatrati, a koja
najbolje, najbliže tumači Boga, čovjeka i odnos između Boga i
čovjeka, odnos čovjeka prema čovjeku i odnos čovjeka prema sebi
samome.
Ta
riječ je Milost. Milost Božja. Presvetost Boga našega.
Bog
ne može ne biti Presveta Ekselencija, milosrdan i milostiv, blag i
nježan, spor na srdžbu. Tim je strašnija Božja srdžba kad se
jednom ipak dogodi.
Kako
se može Bog srditi ako je sušta Milostivost? Božja srdžba samo je
milosrdno tumačenje grešnom čovjeku koji nije svjestan što čini,
to je pokazatelj, znak i putokaz za čovjeka, ogrezlog u grijehu jer
kad se Bog srdi, radije se srdi nego da čovjek propadne u ponor
pakla. Iza srdžbe Boga stoje ljubav Boga prema čovjeku, strah za
čovjeka, suze zbog izgubljenog čovjeka koji se odlučio protiv Boga
i Njegova poziva, čovjeka koji se odlučio za pakao i muke paklene.
Promatrati
Boga kao Inteligenciju, kao Savršeni Um, može se samo ako se uzima
u obzir promatranje Boga kao življenje Ljubavi. Tada nije čudo da
je Bog Istina i Pravednost i da je Bog Život.
Bog
je vječan, On je oduvijek i zauvijek. Zato je Istinit ili zato jer
je Istiniti.
Mudrost,
prevelika za čovjekovo shvaćanje i poimanje, to je čovjekov Bog;
Mudrost koja ljubi čovjeka.
Milost
Boga u Bogu samome je ništa drugo do Presveto Trojstvo. Otac i Sin u
ljubavi i zajedništvu Duha Svetoga. Ljubav, Ljubljeni i Onaj koji
ljubi.
Od
siline ljubavi, milja, blagosti, radosti i milosti Bog, koji je
Presveto Trojstvo, plodi se, buja, raste, cvjeta i stvara, neprekidno
stvara i održava što je stvorio.
Bog
ne čini ništa iz računice kao što to čini čovjek. Bog se ne
pogađa sam u sebi jer On samo ljubi, a ljubav je darivanje, vječno
darivanje, ali i primanje dara i darova ljubavi. Tu nema trgovine kao
kod čovjeka, trgovanje je grijeh, ljudski grijeh. Da bi izbjegao
trgovanje, čovjek bi morao proizvoditi, ali ne može zbog grijeha.
Milost Boga nalazi svoje stvorenje, čovjeka u grijehu i očekuje od
čovjeka da se ispovijeda kako bi mu Bog zaboravio grijehe i tada Bog
savjetuje čovjeku koji trguje neka barem pokuša trgovati po svojoj
pravednosti, neka bude svet i milostiv kao njegov Stvoritelj i Otac,
kao Bog.
Milosti
se Božje čovjek napunja u sakramentima bez puno svoga truda,
dovoljno je da vjeruje, da ima zrno vjere za pristupanje
sakramentima.
No,
i kada moli i kada pristupa sakramentima, poželjno je da, osim vjere,
čovjek ljubi Boga, Božju riječ i zakon, da vrši sve to što je
Bog u svojoj milostivosti zapovijedio.
Na
poticaj milosti Božje čovjek se okreće prema Bogu i udaljuje od
grijeha te tako prima oproštenje i pravednost odozgor. Opravdanje
nije tek otpuštanje grijeha nego je i posvećenje i obnova
unutrašnjeg čovjeka (KKC, str 497sl).
Opravdanje
uspostavlja suradnju između milosti Božje i čovjekove slobode.
Milost
Boga je za čovjeka sudjelovanje čovjeka u Božjem životu.
Milost
Božja je stvaranje neba i zemlje, stvaranje čovjeka i svemira, a
ponajviše opraštanje Boga čovjeku koji se kaje. Milost je objava
Boga u Isusu Kristu po kojemu je ona i došla do čovjeka da bi
čovjek imao vječni život, život u izobilju.
Sve
dobro što se događa plod je Milosti.
U
Božjoj milosti čovjek uspijeva ostvariti samoga sebe.
Milost
( grč. kharis ) je za kršćane dar u najvišem smislu riječi, dar
u kojem je sažeta sva Božja djelatnost i sve što možemo zaželjeti
svojoj braći. 08.05.2019. 10:02
No comments:
Post a Comment
just do it