Sunday, January 30, 2022

Kristov Saziv

 


Sakramentalna stvarnost ono je što čini Sveti Savez Boga i čovjeka u današnjem svijetu.

Ta stvarnost je duhovna i materijalna i u njoj se izmjenjuju i razmjenjuju, i nadopunjavaju duhovnost i materijalnost po volji Boga i to onako kako je najbolje za spas najvećeg mogućeg broja ljudi.

Ako bi netko želio dati kritički osvrt na taj Savez, morao bi se u njega svezati i njemu priključiti.

U materijalnom smislu Crkva, Božji saziv vjernika jest ono što je materijalno: Crkva je zbir građevina u kojima se održava bogoslužje i bogoštovlje; ona je Muzej nadahnutih djela i postignuća svih svetih u povijesti kršćanstva.

Ako bi netko ispred neke institucije ili osobno želio dati kritički osvrt na Kristov saziv kao na instituciju, morao bi znati pravne i povijesne znanosti, ali se ne bi morao nužno i priključiti sazivu između Boga i ljudi, vjernika. No, u tom slučaju ostaje zakinut za devedeset posto osnovnih podataka. To bi bila kritika ljudi u općenitom smislu, a ne bi prošla kao kritika vjere i vjeroispovijesti.

Tko želi kritizirati vjeru, vjernike i kršćanstvo (jer je to zajednički nazivnik), ne može se oslanjati na nesigurne dojmove, emocije, materiju već može kritizirati jedino sa stajališta žive vjere.

Svaka drugačija kritika postaje negativna, postaje klevetanje, neznanje, nemar, srdžba ili simpatija, emotivnost, nevjera i grijeh.





Mnogi traže neki dokaz, odnosno traži se znak za Boga među nama. Mnogi bi željeli znati sve o kršćanskoj vjeri kako bi je pospremili na jednu od polica za knjige i uspomene, a sve zato da bi umirili svoju savjest, kako bi s police mogli uzeti to kršćanstvo i vjeru samo tada kada im to odgovara jer žele biti vlasnici svoje vjere. No, kada nečista savjest malo muči čovjeka, on želi to odložiti na policu i pobjeći.



No, Kristova vjera, nada i ljubav ne daju se tako manipulirati.

Njima je nepotrebna polica ili ladica, a hrane se i žive od sakramentalne hrane, od otajstvena života kao što su sakramentalna vremena i mjesta u kojima stanuju.

Njihovo otajstveno i sakramentalno vrijeme i mjesto je vječnost:



1. Bog Otac me stvara

2. Krst me rađa

3. Voda me pere

4. Duh me snaži



5. Amen me predaje

6. Pomazanje me oblikuje

7. Oprost me oživljava



8. Riječ me vodi

9. Tijelo i Krv Isusa Krista me spašavaju

10. Bogorodica me povezuje i okuplja



11. Isus me uskrisuje

12. Otac me veže savezom



Nisu materijalne stvari, predmeti i znakovi pokazatelj Boga. Ni križići to nisu. Također ni institucionalni ugovori nisu pokazatelji vjere.

No, to je ono vidljivo, opipljivo i materijalno u kršćanstvu kao što je to civilizacija, kultura, umjetnost. To je samo jedna desetina ljušture koja štiti i otkriva kršćansku duhovnost, duhovni i neopipljivi dio sakramentalnoga, otajstvenog postojanja.



Sakramenti su vidljivi znaci božanske Milosti, nevidljive, ali doživljive.

30.01.2022. 08:17





Ako vam rekoh zemaljsko
pa ne vjerujete,
kako ćete vjerovati
kad vam budem govorio nebesko?”

Iv 3,12





No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts