Thursday, September 3, 2015

Terrarium: Krizanteme



Rekli su mi da si ti, znala sam da ćeš se pojaviti,
da ću plodove okusiti slatke od moje matere.
Sinovstvo mi od tebe čvrsto postaje plijen poglaviti;
meku svoju svilenkastu kožu derem.

Tko bi rekao da je koža tako čvrsta, meka, tako debela.
Daleko je meni do nutrine moga puta prijeći;
lakše preko zida preletjeti, preko trnja razna, stara i uvela.
Križam se uglavnom kada nemam kamo pobjeći.

Tada me ponesu vjetroviti vali, opuštam se bar na kratko
pa zaboravljam sve, baš sve drugo, mrtvo, izgubljeno
kao neki leptir, kao vrabac mali, kad preleti zrnje slatko
da bi dostigao preko zida ono tragovlje ljubljeno.

Zvonici stoje, zvona ne trebaju, samo u visinama označuju
gabarite određenih raznih pogleda na puteve druge neke, nove.
Lijepo li je pogledati pa se zaletjeti dolje gdje se dobacuju
mrvice i lišće, pelud, trulo voće i promatraju se supernove.

Ponekad se i s vrhunaca spuštam kako bih u molitvi prenoćila
ili danju sakrila se lešinara sunca. Još si uvijek odijevam i tamu
oko svjetlucavih zjena kojima se vodim da bih slađi sanak svila,
da bih vijencem ja na Križu pozdravila svoju svijetlu mamu.

Ponornice postadoše rijeka bistra, padajuća, koja nosi samo biser
od svjetla presijavajući, ipak mutne boje pod rumenilom zapada.
Usred stijena nosi meni planove i karte, opise terena i tanke obrise
uskih ulaza i prolaza u dubine, ondje duga gdje se stvara i nada.

Tijelo Kristovo mi svoju povijest pripovijeda i moju budućnost,
sjaj veliki iz očnih duplji tada kreće k Duhu Svetom: ti na križu
vodiš mene, a ja moram ići svijetom, makar i sa Crkvom kućnom,
iako bih najradije te dohvatila krilima mi što za tobom gmižu.

Da ti drvo meko ja poravnam, da mu niti ja podmetnem tanke
koji bi ga uzvisili u tim oblacima od nebesa; ali ne, ti si prorok
koji samo čuva, pazi moje staze i dubine, sanke i uranke
pa me šalje niže dolje, samo kratko i na određeni rok.

Tamo dolje zemlja viče, crnica je, sva je plodna;
sva je rahla, propusna i stvara male humke za sve tuđe anateme,
a ja onda poslušna sam, silazim, od ljubavi rodna,
usaditi se povremeno dok pokrivaju me meke krizanteme.
28.08.2013. 23:03


No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts