Sunday, August 18, 2024

Kruh za život svijeta

 


Ako je Isus Riječ, a Tijelo Kristovo jesu meso i krv Isusova, tada su kruh i vino novo srce i novi duh što ga daje Gospodin da blagujemo.

Tijelo Boga je sve stvoreno, nebo i zemlja, i ljudi jer ako je sve stvorio iz ničega, u tom stvorenju postoji ono što je Božje i božansko sudjelovanje u stvaranju, volja Boga i Duh, ljubav božanska. U određenim okolnostima možemo reći da je sve što je lijepo, predivno i dobro od Boga i da ima karakteristike i osobine Boga Stvoritelja, Oca i Sina i Duha Svetoga.

Isus je ustanovio Dvanaestoricu, a oni su našli po volji Boga zamjenu za Judu koji je izostao, i opet bijahu Dvanaestorica koji postadoše tijelo Kristovo na poseban način, kao Kristov saziv, to jest Crkva. To su svećenici Božji, ovlašteni za sakramentalni život i djelovanje, za dijeljenje Tijela i Krvi Kristove narodu koji je na poseban način tijelo Kristovo.

Tijelo Isusovo na križu, tijelo uskrsloga Isusa je jedno te isto tijelo koje blagujemo u sakramentalnim prilikama Euharistije, a ponajviše proslavljeno tijelo Isusa koji sjedi s desna Ocu i dolazi na privilegirani susret s narodom pod prilikama kruha i vina, u pretvorbi Isusa koji je Riječ Boga i čije meso i krv blagujemo za životnu snagu i posvećenje.

Da smo se trudili veoma mnogo, nikada ne bismo mogli postići takve spoznaje i čistoću srca kakve blagujemo s Tijelom Kristovim. Riječ, dakle, „sjeda” na srce, u čovjeka koji blaguje, u njegov organizam te tako živi Duh i Riječ postaju sastavni dio tijela vjernika i duše onoga koji blaguje pa tako i duh, mada bismo rekli da blagujemo materiju – meso i krv, kruh i vino, ali i Kristovo božanstvo koje nas mijenja u nove ljude, stvara nam novo srce, udahnjuje nam novi duh. Jedemo tijelo Isusovo, meso i krv Božju kako bismo imali život vječni jer tko jede tijelo i krv Kristovu, ima taj život u sebi. 18.08.2024. 09:06



Evanđelje po Ivanu, glava 6, redak 51-58

Ja sam kruh živi koji je s neba sišao.Tko bude jeo od ovoga kruha, živjet će uvijeke. Kruh koji ću ja dati tijelo je moje— za život svijeta.« 

Židovi se nato među sobom prepirahu: »Kako nam ovaj može dati tijelo svoje za jelo?«

Reče im stoga Isus: »Zaista, zaista, kažem vam: ako ne jedete tijela Sina Čovječjega i ne pijete krvi njegove, nemate života u sebi!

Tko blaguje tijelo moje i pije krv moju, ima život vječni; i ja ću ga uskrisiti u posljednji dan.

Tijelo je moje jelo istinsko, krv je moja piće istinsko.

Tko jede moje tijelo i pije moju krv, u meni ostaje i ja u njemu.

Kao što je mene poslao živi Otac i ja živim po Ocu, tako i onaj koji mene blaguje živjet će po meni.

Ovo je kruh koji je s neba sišao,ne kao onaj koji jedoše očevi i pomriješe.Tko jede ovaj kruh, živjet će uvijeke.« 



No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts