Wednesday, April 17, 2019

Zašto





"Puče moj, što učinih tebi

ili u čemu, ožalostih tebe?
Odgovori meni!
Ja radi tebe bičevima udarih Egipat
s prvorođencima njegovim,
a ti mene predade, da me bičuju. Puče moj...
Ja izvedoh tebe iz Egipta
potopivši Faraona u more Crveno,
a ti mene predade glavarima svećeničkim. Puče moj...
Ja pred tobom otvorih more,
a ti otvori kopljem bok moj. Puče moj...
Ja pred tobom idoh u stup oblaka,
a ti mene odvede u sudnicu Pilata. Puče moj...
Ja hranih tebe u pustinji manom,
a ti mene udari zaušnicama i bičevima. Puče moj...
Ja tebe napojih vodom spasenja iz stijene,
a ti mene napoji žući i octom. Puče moj...
Ja radi tebe potukoh kraljeve kananejske,
a ti si tukao trstikom glavu moju. Puče moj...
Ja dadoh tebi žezlo kraljevsko,
a ti dade glavi mojoj krvavi vijenac. Puče moj...
Ja uzvisih tebe velikom moći,
a ti mene objesi na drvo križa. Puče moj..."



Pitaju me zašto žeđam,
zašto ostavljam nevidljiva Duha,
zašto nikom' proplakati ne dam,
zašto za njih nikad nemam sluha;

pitaju me zašto uvijek pate,
čemu na tom svijetu bijeda.
Uvijek mi se u suzama vrate
ili kad je kosa već odavno sijeda.

Vele da se zbog čovjeka kajem
jer su ljudi, svi od reda, zli.
Bogovi bi biti, slobodu im dajem,
ravnopravnost gdje su kao jedan svi.

Hoće sreću i bogatstvo, zlata
i ne žele nikad mrijeti;
ne znaju da čovjek je od blata,
da mu puno veći pomor prijeti.

Spasio sam svaku dušu, svaku travku,
oslobodio sam svijet u kojem vladam,
al' ne želi svatko u Noinu arku
jer me samo gledaju dok padam,

a ne vide Spasa u nevolji jarka.
Srca ne daju si rastopiti
jer ih peče moja ljubav žarka,
dušu slabu strah im natopiti.

Kada sami bogovi bi bili tamo gore,
uzalud bi bilo duši svakoj;
tko bi dao njima spasonosne odgovore
kada vape u nevolji jakoj?
17.04.2019. 22:33


No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts