Tuesday, April 23, 2019

Euharistijski život vjernika




Ako su mene progonili, i vas će progoniti (Iv 15,20b).”


Uvod
Blagovati Krista često, ispovijedati tada male grijehe veoma je značajno činiti na kvalitetan način. Vjernik živi poput blaženika, ali nosi svakodnevno svoj križ što može izazvati napast ogorčenja, grubosti, otresitosti, zavisti, ljubomore i slično. Neophodno je često pročitati neki odlomak iz Svetog pisma.


Stari zavjet:
borba protiv grijeha do istrebljenja i bez nagodbe;
stari čovjek mora umrijeti;
u novu obećanu zemlju ulazi čovjek koji je slobodan i jak u sili Boga Duha Krista;
ali zbog snage i izobilja može sagriješiti u suprotnom smjeru,
pada u ropstvo grijeha;


kao što je bio rob kao divljak, još teži postaje rob sada kad je okusio izobilje dostojanstva ljudskoga, teže mu padaju grijesi.


Stari i Novi zavjet
Ropstvo se događa za ropstvom, čovjek ne može ne upasti u grijehe;
uzrok je u ljudskosti koja nije još sazrela i tu pomažu napasti koje mogu biti samo pobjeda u kušnjama jer kušnje su za ovakvog dostojanstvenog i kultiviranog čovjeka u Bogu lake dok napast određuje poniranje u grijeh, padanje u ponor bez dna, truljenje, neplodnost gdje je plod plemenit, kultivirani čovjek, oplemenjen božanskim Duhom;
za sve to čovjek ima darove vjere, nade i ljubavi koji ga vode;
vjera je početak vječnoga života ako je usmjerena k Jednome Bogu koji se čovjeku objavljuje prije nego što Ga čovjek uobliči od svojih želja jer čovjek zaziva Jednoga vrhunskog Boga nad svime kada je u nevoljama i na času smrti;


ljudi jako griješe, ali i sve bolje vide svoju nemoć, nesposobnost i grijehe;
čovjek koji se pouzdaje u Boga živi plodnije i čistije, naročito kad se jače uzda, ali jačina pouzdanja u Boga nije jednaka veličini uslišanja Božjega već je u Isusu Kristu dovoljno vjerovati malo i ustrajno, što se najčešće i događa iako čovjek pada u lakše grijehe; tu Isus pomaže u izobilju, ali čovjek to uviđa tek u sakramentima Pomirenja i Euharistije bez kojih nema plodnosti ma koliko se čovjek trudio.
Tako život može biti jako težak, jako dobar, jako plodan, jako plemenit za čovjeka i okolinu dok je inače samo preživljavanje u nemaru, lijenosti, nepotrebnoj sebičnosti gdje se teži lakom životu, to je napast.


Vjernik koji konzumira sakramente Pomirenja i Euharistije, govori da bez toga ne može živjeti, ali rijetko opisuje na koji način živi već tu kao da se radi o pozitivnoj ovisnosti o Bogu samome koji je Sakrament za čovjeka.
Mnogi vjernici točnije opisuju kako Krist u njima živi i djeluje, oni ništa ne čine bez Boga, a kada se ispovijedaju, to se događa zato jer su naknadno shvatili i spoznali da su bili u smrtnom grijehu ili da su počinili u jednom danu neke lake grijehe.


Laki grijesi
Grijesi počivaju u sebičnosti ljudskoj gdje čovjek ne ulaže sve veće i veće ili jednostavno ustrajne napore da ne upadne neoprezno u kakav lakši grijeh. Čovjek želi biti dobar prema sebi te se zbog toga ne usuđuje biti bar malo požrtvovan; takvo što se događa često u lijenosti ljudskoj: čovjek uvijek može bolje, uvijek može biti manje lijen.
Svakodnevni pregled lakih grijeha pomaže čovjeku da se osokoli, da si posvijesti lake grijehe toga dana poput sportaša koji redovno pohađa treninge, naročito je plodno i ugodno za vjernika ako svaki dan pristupa sakramentu Euharistije gdje mu Bog te male grijehe redovno oprosti i nahrani Ga sobom, Kruhom života i Pićem duhovnim. To je jedini lijek protiv lijenosti i nemoći ljudske gdje se čovjek sam od sebe nikada ne sjeti da svakoga dana može učiniti mnoštvo novih plodnih napora i mnoštvo toga nova naučiti.
Često je greška ljudsko uljuljkivanje u svakodnevno ponavljanje istih dobrih djela, ali ako je vjernik i takav, a pohađa Euharistijsko slavlje, Bog za njega čini sve plodnija uslišanja, a da vjernik niti ne razmišlja puno o tome. To je veliki dar, ali i opasnost za čovjeka.
Velika je opasnost od zlih misli, bludnih misli i ogovaranja te od psovke.


Život sa psovačem
Također je opasno doživljavati od okoline prikrivenu ljubomoru koja navodi druge ljude da izazivaju napasti kod vjernika; ako, na primjer, primijete da vjerniku smeta psovka, počinju psovati sve više i slično
jer nisu osviješteni u vjerskom životu pa time čine štetu sebi najviše, a onda i okolini. Kada vjernik misli da je prisiljen živjeti neko vrijeme ili čitav život pokraj psovača, može se dogoditi da počinje otpadati od svoje ustrajnosti jer nije normalno, niti korisno moliti desetcima godina za nekog psovača, a da se ne poduzmu i drugi napori kao što je blagoslivljanje psovača, razgovori uporni sa psovačem i izbjegavanje psovača kada se vjernik osjeti jako slab i ugrožen. Često se iskristalizira da onaj psovač ima zdravstvenih i psihičkih problema ili jednostavno prestane psovati barem kada je u društvu i prisutnosti vjernika iz najobičnijeg ljudskog poštovanja prema sebi i drugome.
Ogovaranje
Čovjeka na ogovaranje potiču klice zlih misli koje postoje i tada kada čovjek ne ogovara druge ljude.
Ogovaranje je stil svakodnevnih informativnih glasila, ogovaranje se jako nameće ljudima te oni misle da su vijesti i ogovaranje jedno te isto.
Također praznina u čovjeku navodi ljude tražiti druge ljude barem u mislima i pripovijedanjem o tim drugim ljudima. Ogovarati se može slavne osobe iz javnog života pa tako i zajedničke prijatelje i znance, ali i one ljude koji nisu poznati svakome tko ogovara.
Protiv ogovaranja prvo je potrebno prestati gladno iščitavati novine i portale, društvene mreže i općenito besmislenu literaturu kao što su razne pripovijetke i romani koji ne opisuju istinite povijesne događaje već se temelje na izmišljenim besmislicama.
Također je dobro izbjegavati u samoći prazne hodove, trenutke i duge sate kada čovjek ništa konkretno ne razmišlja ili pokušava nešto dokučiti svojim umom, a neprekidno se vrti u krugu, takav način života može potrajati i godinama. Čovjek si uzima malo slobodnoga vremena da se odmori, ali se umara besmislom još više.


Zle misli
Praznina se izbjegava strelovitim molitvama ili vjerskom kontemplacijom, čovjek smije moliti dok radi, ali to ne znači da ne treba odrediti barem pola sata dnevno, najbolje ujutro, za molitvu dana, za ružarij, za molitvu časoslova.
Zle misli, zavist i ljubomora moraju se ispovijedati često i uporno.
Lijenost i zavist lako dovedu do stanja frustracije i lako se tada dogode i bludne misli, naročito pored psovača i kada čovjek neprestano čita lošu literaturu.


Uvod u teške grijehe
Svi ti i takvi mali grijesi vode u smrtne grijehe oholosti, bludnosti i pohlepe. Pohlepa se zapravo skriva često u teškim ili manje teškim životnim uvjetima koji prate većinu vjernika, a na čovjeka utječu i mediji s neprekidnim izvještajima o tragedijama u svijetu.


Problem je svijeta što ne vidi sve ono što je u svijetu dobro.


Lijek su njegovanje kreposti kao što su poniznost i skromnost, umjerenost u svemu, prebiranje u srcu svih događaja dana uz molitvu;
ako je potrebno obratiti se, moguće je mijenjati način života, okolinu.
Najviše pomaže vježba iskrenosti sa samim sobom. Tu čovjek lako čuje glas svoje savjesti koji ne smije zanemariti. 23.04.2019. 02:48





No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts