Wednesday, December 16, 2015

Sioux, kratka priča


Imam dva promila indijanske krvi, pretci su mi iz davne ilirske civilizacije pa tako imam i sitno crnogorske, židovske, češke krvi, nešto Nijemaca i malo Amera. Stigoh iz Dakote gdje ima više Hrvata nego tu, to jest više Hrvata ima tamo nego što tu primijetih da ima Indijanaca. Tamo sam naučismo govorismo hrvatski. Ovdje mi se dopalo kako ljudi puno vole razgovarati i prigovarati te prenositi razne tračeve pa svatko može nadodavati na te tračeve neke svoje zaključke.
Ovdje autokrati vladaše tako dugo koliko je potrebno proputovati u potragama za bizonima, to je zaista dugo vrijeme u kojemu su nastojali, svi od reda, pokositi masline i spriječiti vodu da ne bi prodirala. Demokracija je nešto kao psovka, a konkurencija još nije ni zaživjela. To mi je žao jer demokracija je pozitivna i sveta tamo odakle ja dolazim. Tamo ljudi s dostojanstvom i ponosom izgovaraju riječi “pravosuđe, pravda, zakoni” dok se ovdje to drži najtežom uvredom za zdrav razum. Autokrati su ljudi koji su se najbolje izpraksali u tim tračevima u kojima ponekad ima i kreativnih ispada. Ima ih i na Wikicitatima kako bi bilo i modernoga humora u ovoj prastaroj mojoj pradomovini.
Voda prodire iz kamena, čista voda ove stare zemlje, sakrivena od suvremenosti i s osobinama prastanovnika koji su tu ubirali plodove svih ovih starih maslina.

Mi smo, prije puno vremena, kao mnogi avanturisti na našem kontinentu, imali svoje borbe, upucavali smo se uzduž i poprijeko, ali nikada nam nije palo na pamet, budući da smo sa svih strana, da se pozivamo na pretke po krvi. Tko je god došao imao je iste prilike u životu kao i onaj koji je došao prije njega. Tako je nastao pojam jedinstva u različitosti, pojam zakona i pravde te pojam razgovaranja i dogovaranja, to je ono što se tu zove konsenzus. Na konsenzusu se moja država temelji odvajkada i na istom takvom konsenzusu smo postali najjači u svijetu, a to i naša povijest potvrđuje.

Budući da se po svijetu danas također tuku svi uzduž i poprijeko, rijetkost je velika da razum prevlada. I to se događa baš u moji Rvackoj pa sam ponosan na te autokrate koji nastoje, usred rata i pokolja, strpljivo oko dogovora radi opstanka svih i oko konsenzusa zbog odmazde koji služi preživljavanju u divljini. Preživjet ćete dobro ako tako nastavite, a postat ćete i jaki i bogati.
Imate više smisla za humor od nas. Mi smo preosjetljivi na to pa često netko nastrada zbog onoga što izgovori. Kod vas to nije takva tragedija i po tome ste jedinstveni. Također nije ni prvi puta da je netko privremeno ostao bez vođe, kako vi to volite reći. Smiješno, imate najljepšu vojvotkinju na svijetu, da se ne uvrijede kraljice koje možda nemaju smisla za humor.

Drago mi je da sam naučio tračati jer mi je moja TV kuća u zadnje vrijeme počela propadati pa će mi dobro doći svaka friška ideja. Mogu, primjerice, otvoriti rubriku u kojoj se natječu znani i ne znani tko će reći bolji trač i odmah zatim vidjeti na blesimetru koliko je za koji trač dobio bodova. Pobjeđuje onaj tko uspije zaraziti što više ljudi da i oni kreativno dodaju svoje tračeve na te tračeve. Samo ne znam tko će me u Dakoti upucati, ali znam da će mi se oba dva Hrvata slatko smijati. 16.12.2015. 13:15


No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts