Saturday, May 9, 2020

Onaj koji ima vlast








Isus dolazi vrlo skromno i ponizno, a tek kada ga čovjek primijeti, posluša i počinje slijediti i kada Mu povjeruje, On otkriva čovjeku svoju snagu i moć. Isus se ne želi nametnuti jer poštuje slobodu ljudske volje, a ljubi čovjeka svom snagom.


Tko je vidio mene, vidio je i Oca. Kako ti onda kažeš: ‘Pokaži nam Oca’?

10Ne vjeruješ li da sam ja u Ocu i Otac u meni? Riječi koje vam govorim,od sebe ne govorim:Otac koji prebiva u meni čini djela svoja.

11Vjerujte mi:ja sam u Ocu i Otac u meni. Ako ne inače, zbog samih djela vjerujte.

12Zaista, zaista, kažem vam:Tko vjeruje u mene,činit će djela koja ja činim;i veća će od njih činiti jer ja odlazim Ocu.

13I što god zaištete u moje ime,učinit ću,da se proslavi Otac u Sinu.

14Ako me što zaištete u moje ime,učinit ću.« (Iv 14,9-14).”



Isusa su oduvijek odbacivali mnogi ljudi, a i pripadnici Njegova rodnoga kraja, Njegova židovskoga naroda. No, Isus nikada ne primjenjuje silu i moć u pogrešne svrhe. Počeo je sakupljati šačicu ljudi i poveo ih za sobom. Tako i danas prilazi kao Dijete koje želi našu pažnju i pozornost.

Kasnije, kada je pristupio svojim budućim apostolima, Isus je njih izabrao svojom ljubavlju i voljom Oca nebeskoga.

I stignu u Kafarnaum. Odmah u subotu uđe on u sinagogu i poče naučavati. 22Bijahu zaneseni njegovim naukom. Ta učio ih je kao onaj koji ima vlast, a ne kao pismoznanci. (Mk 1,21-22).”



Svaka vlast dolazi od Boga.

Svaka duša neka se podlaže vlastima nad sobom. Jer nema vlasti doli od Boga: koje postoje, od Boga su postavljene (Rim 13,1).”



No, Isus pokazuje svojim djelima da ima vlast nad bolešću, nad prirodnim silama, nad zlim duhovima; ima vlast opraštati grijehe, Gospodar je subote. Isusova vlast je u prvom redu čisto religiozna, ali budući da je svaki čovjek religiozan, Isusove riječi i djela vrijede za sve ljude, sve do onoga čina predanja ljudima do kraja, do smrti na križu kojime Isus oslobađa ljude, sve do jednoga, od smrti jer oprašta svakome grijehe tko Ga za oproštenje zamoli. Njegova se vlast proteže sve do politike gdje je Isus vlast koju nije htio u kušnjama primiti od samoga Đavla i koju je zaista primio od Boga.

Isus među svojima nastupa kao Onaj koji služi.

Isus jest Gospodar i Gospodin, ali došao je na zemlju služiti i dati svoj život, a upravo zato što Isus tako uzima na sebe takav robovski položaj, svako će se koljeno najzad pred Njim pokloniti (Fil 2,5-11). Zato će, kad uskrsne, moći svojima reći:

Jedanaestorica pođoše u Galileju na goru kamo im je naredio Isus. 17Kad ga ugledaše, padoše ničice preda nj. A neki posumnjaše. 18Isus im pristupi i prozbori:
'Dana mi je sva vlast na nebu i na zemlji!' (Mt 28,16-18).”



Isus po uskrsnuću povjerava vlast apostolima, vlast za koju ih je učio i pripremao već prije. Apostoli propovijedaju Krista, ali se također ne nameću. Za Prve Crkve odjeljuje se religiozna vlast od političke. Na duhovnom području Isusova vlast se opet tiče svakoga čovjeka jer svi su ljudi, osim što su religiozni, i duhovni, a naročito žeđaju za Bogom, Onim koji je istinski i pravi i od čije riječi nitko više neće ožednjeti.



Fenomen Isusove vlasti upravo je u tome što se Isus podlaže, ne samo volji Oca našega na nebesima, već i svakoj ljudskoj prošnji, poput odanoga i vjernoga Sluge.

Kad čovjek susretne Isusa, ne može a da Mu se ne divi i da Ga ne slavi jer Isusova ljepota, dobrota i privlačnost proizlaze upravo iz Njegove poniznosti i skromnosti. U krajnjem slučaju, znamo da se Bog u svoj sili objavljuje tako da može prestrašiti svoj narod. Zbog toga je Isus nježan i podložan svakome čovjeku, samo to se ne odnosi na đavolske prijedloge.

Također, Isus podučava učenike istom stilu i ponašanju: ako se predaješ do kraja na služenje, veća ti je moć jer to ne može svatko iako mnogi misle da su jaki kad imaju neko oruđe u sebi i uza se.

Mnogi bi bili bogovi, ali nitko ne može uzeti sve grijehe svih ljudi na svoja ramena i pod teretom svih ljudskih grijeha predati se dragovoljno na mučenje i razapinjanje i to iz čiste ljubavi. U tome je veličina Isusa Krista koji je pravi Sin Čovječji i vlast Isusova koji je također i Sin Božji.

09.05.2020. 09:09








No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts