Poruka
ljubavi putuje po čitavom svijetu već dugo vremena, od uskrsnuća
Isusa Krista do danas.
Na
današnji dan slavi se ljudski rad, a vjernici slave posebno
najpoznatijega biblijskog pravednika, Svetoga Josipa, radnika. Sveti
Josip je bio uzoran zemaljski otac Isusov i zaručnik Blažene
Djevice Marije, a naročito je bio čitavoga svoga života pošteni
radnik i trudbenik u svjetlu svoje vjere u jednoga pravog Boga.
Sam
Isus govori nam da Njegov Otac na nebesima neprekidno radi:
„A
Isus im odgovori: 'Otac moj neprestano radi, zato i ja radim' (Iv
5,17)”.
Općenito,
čovjek je svagdje u Bibliji pri poslu. Sveto pismo nas uvodi u
stvarnost rada, njegove vrijednosti, njegove muke i njegova
otkupljenja.
Mnoge
reakcije Biblije, gdje se o radu previše nikada nešto posebno ne
naglašava, u odnosu na rad naprosto su izraz suda zdrave i čestite
savjesti; Biblija je stroga prema besposlici jer lijenčina nema što
jesti i prijeti mu smrt od gladi. Također Sveti Pavao naglašava
„ako tko neće raditi, neka i ne jede (2 Sol 3,10)”.
Naročito
se u Bibliji hvale vrijedne i marljive žene.
No,
istinski značaj ljudskom radu daje Bog koji je već prvoga čovjeka,
Adama postavio u rajski vrt „da ga obrađuje i čuva (Post 2,15)”.
Ljudski
rad je odraz Stvoriteljeva djelovanja, a vjernici znaju da je život
Boga uvijek dinamičan, u velikom himnu u Psalmu 104,23 pjeva se o
Bogu Stvoritelju koji prikazuje čovjeka kako „jutrom izlazi na
dnevni posao i na rad do večeri (usp. Sir 7,15)”. Taj čovjekov
rad je razmah Božjeg stvaranja, ispunjavanje Božje volje.
Bolni,
često besplodni rad, također je u čovječanstvu i područje na
kome grijeh najšire razvija svoju moć. Samovolja, nasilje,
nepravda, grabež neprestano čine od rada ne samo preteški teret
već i područje mržnje i razdora.
Gospodin
je oslobodio svoj narod iz zemlje u kojoj je taj narod mučki
robovao. Savez Boga s Izabranim narodom uključuje niz odredbi kojima
je svrha učvršćivati rad i to plodan rad jer će Bog „blagosloviti
djelo njegovih (radnikovih) ruku (Pnz): tko posadi vinograd, okusit
će od njegova roda; tko sagradi kuću, u njoj će stanovati.
Sam
Isus je bio i iz radničke obitelji i sam veliki radnik u ranoj
mladosti.
No,
Isus nas podučava da radimo za hranu nepropadljivu koja ostaje za
život vječni (Iv 6,27). Isus donosi kraljevstvo Božje, to je
Njegovo poslanje. Jer Kraljevstvo ima prvenstvo pred svim ostalim (Mt
6,33). Tko je zaokupljen hranom, odijevanjem, pićima do te mjere da
zaboravlja i propušta Kraljevstvo, izgubio je sve, ma i čitav
svijet zadobio. Pred nečim apsolutnim, kakvo je posjedovanje Boga,
sve ostalo blijedi; u ovom svijetu, kojega lik prolazi (1 Kor 7,31),
važno je samo ono što bez podijeljenosti veže uz Gospodina (1 Kor
7,35).
Tako
se priznaje vrijednost rada u stvorenju. Isus cijeni sijača,
vinogradara, liječnika, pastira na poseban način, a također
predočuje apostolat kao rad, kao žetvu ili ribarenje; ne samo da je
pažljiv prema zanatu onih koje odabire već svim svojim ponašanjem
pretpostavlja svijet koji radi, orača na polju, domaćicu pri metli
te potiče na ulaganje talenata da donose ploda.
Isus,
kao novi Adam, omogućuje čovječanstvu da ispuni zadaću
ovladavanja svijetom; spašavajući čovjeka daje radu punu
vrijednost.
Obavezan
rad čini hitnijim zasnivajući ga na konkretnim zahtjevima
nadnaravne ljubavi, objavljujući poziv sinova Božjih, pokazuje sve
dostojanstvo čovjeka i rada koji čovjeku služi, uspostavlja
ljestvicu vrednota te omogućuje rasuđivanje i ponašanje prema
radu; radniku daje njegovu duhovnu kakvoću, a radu daje dimenziju
ljubavi. Silom svoje zapovijedi ljubavi (Iv 13,34) obvezuje na borbu
protiv sebičnosti i mukotrpnosti rada; uvodeći kršćanina u
misterij svoje smrti i čovjekove patnje, daje novu vrijednost toj
sudbonosnoj i ljudskoj muci.
01.05.2020.
06:18
No comments:
Post a Comment
just do it