Thursday, April 16, 2015

Jedinstveni nauk Kristov, zakonitost ljubavi

Bog je s ocem naše vjere, Abrahamom, sklopio prvi savez njihove međusobne odanosti te postade u Božjem narodu onaj pravi Bog Abrahamov, Izakov i Jakovljev, sinova i potomstva Abrahamova. No, Abraham ne upita Gospodina tko je jer je to znao, niti Ga upita kako da Ga oslovljava, kojim imenom. Zvao Ga je valjda Gospodin Bog.
Bog se objavi i predstavi Mojsiju kao uvijek prisutni i nazočan Bog:

Knjiga Izlaska, glava 3, redak 14-15
14 "Ja sam koji jesam", reče Bog Mojsiju. Onda nastavi: "Ovako kaži Izraelcima: 'Ja jesam' posla me k vama."
15 Dalje je Bog Mojsiju rekao: "Kaži Izraelcima ovako: 'Jahve, Bog vaših otaca, Bog Abrahamov, Bog Izakov i Bog Jakovljev, poslao me k vama.' To mi je ime dovijeka, tako će me zvati od koljena do koljena."

Tako postade u narodu Bog njihov ona Prisutna i Vječna Osoba.

U Evanđelju po Ivanu čitamo kako se i sam Isus predstavlja Nikodemu dok mu govori o ponovnom rođenju i o nebeskim stvarima:

Iv 3,16
16 Uistinu, Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca da nijedan koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vječni.

Bog vječni daje Sina koji je očekivani Mesija, Jedinorođenca Isusa. Po tome govoru Isusovom znamo da je Isus Gospodin Bog.

U Evanđelju po Mateju, glava 22, redak 34-40 Isus tumači  farizejima koja je od Deset Mojsijevih zapovijedi najvažnija:

Mt 22,31-40
31 A što se tiče uskrsnuća mrtvih, zar niste čitali što vam reče Bog:
32 Ja sam Bog Abrahamov, Bog Izakov i Bog Jakovljev? Nije on Bog mrtvih, nego živih!"
33 Čuvši to, mnoštvo osta zaneseno njegovim naukom.
34 A kad su farizeji čuli kako ušutka saduceje, okupiše se,
35 a jedan od njih, zakonoznanac, da ga iskuša, upita:
36 "Učitelju, koja ja zapovijed najveća u Zakonu?"
37 A on mu reče: "Ljubi Gospodina Boga svojega svim srcem svojim, i svom dušom svojom, i svim umom svojim.
38 To je najveća i prva zapovijed.
39 Druga, ovoj slična: Ljubi svoga bližnjega kao sebe samoga.
40 O tim dvjema zapovijedima visi sav Zakon i Proroci."


Po tome znamo da je ljubav najvažnija Božja zapovijed. Znamo da nas vječni Bog neograničeno ljubi. Znali su to i Isusovi učenici, apostoli Sina Božjega:

Mk 1,28-34
28 I pročulo se odmah o njemu posvuda, po svoj okolici galilejskoj.
29 I odmah pošto iziđoše iz sinagoge, uđe s Jakovom i Ivanom u kuću Šimunovu i Andrijinu.
30 A punica Šimunova ležala u ognjici. I odmah mu kažu za nju.
31 On pristupi, prihvati je za ruku i podiže. I pusti je ognjica. I posluživaše im.
32 Uvečer, kad sunce zađe, donošahu preda nj sve bolesne i opsjednute.
33 I sav je grad nagrnuo k vratima.
34 I on ozdravi bolesnike - a bijahu mnogi i razne im bolesti - i zloduhe mnoge izagna. I ne dopusti zlodusima govoriti jer su ga znali. 

Onaj, dakle, koji daje da nitko od nas ne pogine nego da ima život vječni jest Isus, Gospodin.

Vrhunac je objave Božje u Prvoj Ivanovoj poslanici:

Prva Iv 4,16
16 I mi smo upoznali ljubav koju Bog ima prema nama i povjerovali joj. Bog je ljubav i tko ostaje u ljubavi, u Bogu ostaje, i Bog u njemu.


Ne možemo, dakle, vjerovati u Boga, a da Mu niti narav božansku ne poznajemo, niti znamo kako da Ga zazovemo ili ako nismo spoznali Njegovo utjelovljenje po Bogu Duhu Svetomu i rođenje ljudsko od Marije Djevice te ako ne znamo za Isusovu žrtvu ljubavi, Njegovu muku, smrt i uskrsnuće pa za poslanje Duha Svetoga na sve ljude od Oca i Sina koji uzađe na nebo.
Ne možemo vjerovati u Boga privatno i sami za sebe, bez drugih ljudi:

1 Iv 4,20-21
20 Rekne li tko: "Ljubim Boga", a mrzi brata svog, lažac je. Jer tko ne ljubi svoga brata kojega vidi, Boga kojega ne vidi ne može ljubiti.
21 I ovu zapovijed imamo od njega: Tko ljubi Boga, da ljubi i brata svoga.

No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts