SAVLE, ZAŠTO ME PROGONIŠ, Pavao pred Svetim Petrom
Sveti Petar i Sveti Pavao imaju u vjerskom kalendaru zajednički spomendan, slave se kao dva kraka ili dva uda jedne te iste Katoličke Crkve. Za Petra znamo da je prvi među jednakima,ali o Pavlu ne priča se toliko u redovima vjernika. Pavao je, kako sam govori, predodređen za pogane dok je Petar pastir kršćana.
Petar je, kao i svi apostoli, bio pripadnik naroda Božjega i živio je u tome narodu. Za Judu se zna da se bavio nekakvim bankarskim ili lihvarskim poslovima, ostali bijahu uglavnom ribari, Matej bijaše carinik, Luka bijaše liječnik. No, Pavao, zna se, bijaše rimski građanin i sam sebe odredi kao apostola nakon što mu se Gospodin objavio.
Prva poslanica Korinćanima, glava 15, redak 3-8
3 Doista, predadoh vam ponajprije što i primih: Krist umrije za grijehe naše po Pismima;
4 bi pokopan i uskrišen treći dan po Pismima;
5 ukaza se Kefi, zatim dvanaestorici.
6 Potom se ukaza braći, kojih bijaše više od pet stotina zajedno; većina ih još i sada živi, a neki usnuše.
7 Zatim se ukaza Jakovu, onda svim apostolima.
8 Najposlije, kao nedonoščetu, ukaza se i meni.
4 bi pokopan i uskrišen treći dan po Pismima;
5 ukaza se Kefi, zatim dvanaestorici.
6 Potom se ukaza braći, kojih bijaše više od pet stotina zajedno; većina ih još i sada živi, a neki usnuše.
7 Zatim se ukaza Jakovu, onda svim apostolima.
8 Najposlije, kao nedonoščetu, ukaza se i meni.
Ukazanje i objava Isusa Krista apostolu Pavlu možda izgleda kao da je po Kristu na ovome svijetu sve unaprijed predodređeno pa, iako Pavao nije bio u Isusovoj blizini, Isus odabra i Pavla za svoga apostola te ga izvede na put obraćenja. Ali, Pavao je imao svoje ideje o tome koja je i kakva njegova zadaća jer je zamalo došao u sukob s Petrom zbog te razlike između kršćana i pogana koja je bila vrlo strogo određena činom obrezanja.Obrezanje je Izabranome narodu predstavljalo osobnu vjersku i nacionalnu iskaznicu, ali mnogi su se ponašali i živjeli kao da su samim obrezanjem već primili povlastice koje vjera u Jednmoga Boga donosi.
1 Koja je dakle prednost Židova? Ili kakva korist od obrezanja?
2 Velika u svakom pogledu. Ponajprije: povjerena su im obećanja Božja.
3 Da, a što ako su se neki iznevjerili? Neće li njihova nevjernost obeskrijepiti vjernost Božju?
4 Nipošto! Nego neka Bog bude istinit, a svaki čovjek lažac, kao što je pisano: Da pravedan budeš po obećanjima svojim i pobijediš kada te sudili budu.
5 Ako pak naša nepravednost ističe Božju pravednost, što ćemo na to reći? Nije li onda - po ljudsku govorim - nepravedan Bog koji daje maha gnjevu?
6 Nipošto! Ta kako će inače Bog suditi svijet?
7 Ako je, doista, istina Božja po mojoj lažljivosti obilno zasjala njemu na slavu, zašto da ja još budem suđen kao grešnik?
8 I zar da ne "činimo zlo da dođe dobro", kako nas kleveću i kako neki kažu da govorimo? Sud ih pravedni čeka!
9 Što dakle? Imamo li prednost? Ne baš! Jer upravo optužismo sve, i Židove i Grke, da su pod grijehom,
10 kao što je pisano: Nema pravedna ni jednoga,
11 nema razumna, nema ga tko bi Boga tražio.
2 Velika u svakom pogledu. Ponajprije: povjerena su im obećanja Božja.
3 Da, a što ako su se neki iznevjerili? Neće li njihova nevjernost obeskrijepiti vjernost Božju?
4 Nipošto! Nego neka Bog bude istinit, a svaki čovjek lažac, kao što je pisano: Da pravedan budeš po obećanjima svojim i pobijediš kada te sudili budu.
5 Ako pak naša nepravednost ističe Božju pravednost, što ćemo na to reći? Nije li onda - po ljudsku govorim - nepravedan Bog koji daje maha gnjevu?
6 Nipošto! Ta kako će inače Bog suditi svijet?
7 Ako je, doista, istina Božja po mojoj lažljivosti obilno zasjala njemu na slavu, zašto da ja još budem suđen kao grešnik?
8 I zar da ne "činimo zlo da dođe dobro", kako nas kleveću i kako neki kažu da govorimo? Sud ih pravedni čeka!
9 Što dakle? Imamo li prednost? Ne baš! Jer upravo optužismo sve, i Židove i Grke, da su pod grijehom,
10 kao što je pisano: Nema pravedna ni jednoga,
11 nema razumna, nema ga tko bi Boga tražio.
Kao što nije sve predodređeno i determinirano jer Bog na nebesima nikada ne zna unaprijed hoće li Mu čovjek odgovoriti na poziv, tako niti neka zakletva ili čin inicijacije ne jamči nikakvu sigurnost ako nema vjere. Također niti danas nije sasvim sigurno da će netko tko se je krstio biti opravdan više nego neki ateist. Pavao tumači kako su svi podložni grijehu i kako se od svih jednako traži vjera u Boga Oca i Sina i Duha Svetoga.. No, Izraelu je ipak bio važan stari židovski Zakon kojega je sam Isus došao ispuniti. Pavao aktivno sa svima raspravlja o tom pitanju i na apostolskom saboru dobiva i razumijevanje i potvrdu od Petra.
Djela apostolska, glava 15, redak 5-9
5 Onda ustanu neki od onih što iz farizejske sljedbe bijahu prigrlili vjeru pa reknu: "Treba ih obrezati i zapovjediti im da opslužuju Zakon Mojsijev."
6 Nato se apostoli i starješine sastanu da to razmotre.
7 Nakon duge raspre ustade Petar i reče im: "Braćo, vi znate kako me Bog od najprvih dana između vas izabra da iz mojih usta pogani čuju riječ evanđelja i uzvjeruju.
8 I Bog, Poznavatelj srdaca, posvjedoči za njih: dade im Duha Svetoga kao i nama.
9 Nikakve razlike nije pravio između nas i njih: vjerom očisti njihova srca.
6 Nato se apostoli i starješine sastanu da to razmotre.
7 Nakon duge raspre ustade Petar i reče im: "Braćo, vi znate kako me Bog od najprvih dana između vas izabra da iz mojih usta pogani čuju riječ evanđelja i uzvjeruju.
8 I Bog, Poznavatelj srdaca, posvjedoči za njih: dade im Duha Svetoga kao i nama.
9 Nikakve razlike nije pravio između nas i njih: vjerom očisti njihova srca.
17.01.2015. 9:42
No comments:
Post a Comment
just do it