Savle, zašto me progoniš, Pavao i njegov kršćanski poziv
Kod Pavla mi je znakovito kako nije odmah znao odgovoriti Bogu kao što je Samuel učio što mora reći kada ga pozove i objavi mu seGospodin: Evo me, sluga Tvoj sluša ( Prva knjiga o Samuelu, glava 3).
Poziv Kristov dolazi Pavlu vrlo dramatično i u Pavlu se naglo događa spoznaja Boga živoga i to nakon što je puno učio, jako se trudio i strastveno za svoju vjeru živio. U jednome trenutku spoznaja naprosto prekipi u Pavlu jer Bogu se svidje očigledno revnost Pavlova.
Koliko god je Pavao bio neosjetljiv na duhovno proživljavanje svega što je spoznavao, čak toliko da mu se je sam Gospodin Isus morao nametnuti, objaviti kao naglo rasvijetljenje i gromki glas iz nebesa, toliko se Pavao nakon obraćenja nije dao smesti u sto posto sigurnom naviještanju te Božje objave kojoj je malo ljudi svjedočilo. Potpuno nepokolebljivo Pavao istim žarom navodi osobnu objavu Isusovu kao što navodi bilo koju drugu činjenicu o Pismima ili o svojem praktičnom životu. To nas uči kako se zapravo životnim svjedočenjem i riječima može naviještati Radosna vijest.
U Pavlovom životu ista je stvarnost i njegovo farizejsko poznavanje povijesti, i njegovo građansko vršenje poslova i dužnosti državi, i Kristova objava s nebesa, i njegov katkad siromašan, a katkad bogatiji način života. Kristova objava Pavlu jednako je činjenično stanje kao i povijesni Isus u Evanđelju ili poslanje Duha Svetoga na narod u Djelima apostolskim. Pavao je upečatljivi nositelj i sunositelj Novoga zavjeta koji se pokazuje kao temeljito drugačiji od svih knjiga Staroga zavjeta jer kada čitate Evanđelje i bilo koji izvještaj o Isusu Nazarećaninu, ne možete a da ne doživite osobno i dramatično događaje koji se opisuju, Novi zavjet sav je jedno izvješće i nije u prvom redu neka uobičajena literarna vrsta nego direktan prijenos prijelomnog povijesnog događaja.
Psihološki Pavao dodaje jedan važan duhovni pogled na vjeru kršćansku, a to su razna viđenja i direktni susreti vjernika kršćanina i molitelja Kristova s dobrim i manje dobrim duhovima. Hrabro je Pavlovo izvještavanje o Bogu koji mu govori iz nebesa i nitko Ga drugi ne čuje. Vrlo teško je povjerovati u to doslovno i simbolički, a još teže pokušati razumjeti što se to zapravo dogodilo kada je Savao u jurišu na Damask pao s konja i naglo oslijepio nakon kratkog dijaloga s Isusom, Gospodinom.
Djela apostolska, glava 22, redak 6-10
6 "Dok sam tako putovao i približavao se Damasku, s neba me oko podneva iznenada obasja svjetlost velika.
7 Sruših se na tlo i začuh glas što mi govoraše: 'Savle, Savle, zašto me progoniš?'
8 Ja odgovorih: 'Tko si, Gospodine?' Reče mi: 'Ja sam Isus Nazarećanin koga ti progoniš.'
9 Oni koji bijahu sa mnom svjetlost doduše primijetiše, ali ne čuše glasa Onoga koji mi govoraše.
10 Rekoh nato: 'Što mi je činiti, Gospodine?' Gospodin će mi: 'Ustani, pođi u Damask i ondje će ti se reći što ti je određeno učiniti.'
7 Sruših se na tlo i začuh glas što mi govoraše: 'Savle, Savle, zašto me progoniš?'
8 Ja odgovorih: 'Tko si, Gospodine?' Reče mi: 'Ja sam Isus Nazarećanin koga ti progoniš.'
9 Oni koji bijahu sa mnom svjetlost doduše primijetiše, ali ne čuše glasa Onoga koji mi govoraše.
10 Rekoh nato: 'Što mi je činiti, Gospodine?' Gospodin će mi: 'Ustani, pođi u Damask i ondje će ti se reći što ti je određeno učiniti.'
Objava Božja je vrlo jasna i neposredna, čak toliko neposredna da o njoj čovjek ne stigne ništa razmatrati, a često nije svjestan da mu se Bog objavljuje pa previdi Božji poziv. Objava Božja nije niti blizu slična priviđenju ili snovima, objava je Isusa Nazarećanina sva u tome da se utjelovljuje u vjerniku direktno i nalazi u svakom drugom čovjeku kojemu pristupamo.
Kako bi to bilo kad bismo imali snage u svakome koga susretnemo spoznati poziv Isusov i prepoznati u svakoj osobi Duha Spasitelja našega. Također su i prvi apostoli koje je sebi Isus Nazarećanin pozvao dobili upozorenje od Ivana Krstitelja da slijede Isusa te Mu oni pristupiše s pitanjem o tome kako da Ga slijede.
Evanđelje po Ivanu, glava 1, redak 37-38
38 Isus se obazre i vidjevši da idu za njim, upita ih: "Što tražite?" Oni mu rekoše: "Rabbi" - što znači: "Učitelju - gdje stanuješ?"
39 Reče im: "Dođite i vidjet ćete." Pođoše dakle i vidješe gdje stanuje i ostadoše kod njega onaj dan. Bila je otprilike deseta ura.
39 Reče im: "Dođite i vidjet ćete." Pođoše dakle i vidješe gdje stanuje i ostadoše kod njega onaj dan. Bila je otprilike deseta ura.
Apostoli su već znali da im je Isus novi Učitelj. Kako bi inače pristupili Bogu svome s tolikim poštovanjem. Druge ljude treba sve od reda uvažavati, ali niti jednoj se osobi ne treba klanjati nego u svima vidjeti čovjek mora veliko prostranstvo duha i značajnu životnu pouku jer Isus u svakome čovjeku traži da Ga dođeš posjetiti. Koliko bi naši odnosi bili kvalitetniji i plodonosniji kada bismo vidjeli u drugome objavu koju Isus Nazarećanin ima za nas.
18.01.2015. 05:57
No comments:
Post a Comment
just do it