Tuesday, October 29, 2019

Agapetos




Prema Biblijskom rječniku, između mnogih tumačenja i opširnih opisa, nalazi se jedna tvrdnja, jedna misao u slijedu rečenica i odlomaka o Isusovoj žrtvi (X.L.Dufour, str. 1577.), o savršenstvu te kalvarijske žrtve koja tumači da je Krist, 'ljubljeni' Sin Boga Oca, 'agapetos' taj koji se predaje u smrt, a Otac, iz ljubavi prema ljudima ne štedi ni vlastitog Sina
da bi sve ljude spasio (Iv 3,16) te tako Kristov Križ otkriva nutarnju narav božanske žrtve 'Bogu na ugodan miris-Ef 5,2': žrtva je, u svojoj suštini duhovna, čin ljubavi.


Također Isusovi vjernici, poticani Duhom koji ih oživljuje, u životnom zajedništvu s Gospodinom, tvore 'sveto svećeništvo koje prinosi duhovne i Bogu ugodne žrtve po Isusu Kristu' – 1.Pt 2,5.


To se, naravno, odnosi na Euharistiju, post, molitvu, milostinju i askezu, primjerice, korizmenih vježbi odricanja za Boga i tomu slično.


Dragi moj Isuse, Mučeniče i Žrtvo Pomirnice naša, zbog nas ljudi, radi našega spasenja, za mene i moje, za moje ime, za moj život, za moju bit i za moju radost, ta Tvoja žrtva na Križu poslije koje si uskrsnuo, to Tvoje umiranje mene ozdravlja i liječi, u tome raspeću izdala se Tvoja ljubav, gotovo kao da se iscrpila Tvoja čežnja za mojom i našom žrtvom jer žrtva se žrtvom prima, jer samo u žrtvi izdaje se iz neke osobe kvalitetna, trajna, vječna i iskrena ljubav.




- Reci mi, molim Te, Isuse, zašto je žrtva ljubav?
Ona je znak tvoje ljubavi,
odlamanje od tebe,
otkidanje tvojega bića meni, za mene,
tvoje predavanje u moju vlast,
osluškivanje moje volje,
uranjanje tvojega povjerenja u moje povjerenje,
tvoga života u moje ruke.”


- Kako Te mogu žrtvom umilostiviti, zar je Tvoja ljubav, Bože, nešto što se može kupiti?
Ne moraš pridobivati moju ljubav koje imaš u izobilju.
Tvoja žrtva pomaže tebi samoj otvoriti srce za moju ljubav koja se predaje,
pomaže ti da mi najozbiljnije povjeruješ,
da me dobro osluškuješ i saslušaš,
da me upoznaš i razumiješ


jer da nemaš moju ljubav, tvoja žrtva vrijedila ne bi,
ne bi imala što otkrivati svojim povjerenjem
i otkidanjem svoje biti od sebe za mene,
da nemam ljubavi za tebe, ne bi bilo od mene nikakvih znakova.”


- Da, Gospodine, Bože moj blagi koji me uslišavaš u izobilju,
žrtve su moje neznatne i smiješne,
a Ti ih primaš kao jako značajne.


- A kako ja primam Tvoju žrtvu za moje ime, žrtvu Tvoju, Kriste, za sve ljude?
Primam je slabo kao što su slabe i moje žrtve jer je Tvoja žrtva tako velika, slavna i sjajna iako znam da u svakoj čestici Tebe, Isuse, primam kompletnoga Boga koji je Ljubav, primam potpuno Tvoju kompletnu ljubav i kompletnu žrtvu za mene, nesvjesno ili jedva svjesna njezine veličine, ljepote, ali i poniznosti.


Tvoja ljubav, Isuse, traži moju ljubav, moju sreću, moju slobodu i moju radost, a sve to ne može postojati za Tebe bez mojih manjih i većih žrtvi.
Toga ne bi bilo kada žrtve ne bi nastale iz ljubavi, u plodnosti i radosti. U tome je najljepša tajna, ljubiti, a ne biti nesretan, niti jadan jer žrtva se daje u ljubavi prema najvišem cilju – to je požrtvovnost i radi najvišeg dobitka.


Ti nisi nikada požalio, Isuse zbog svojih muka i patnji, sve dok Te Tvoja patnja nije pretekla i obuzela pa si se samo prepustio, ne razmišljajući zašto si zapao u tolike boli.
Koliko Ti je bilo potrebno pretrpjeti za spas ljudi.
Moja žrtva je moja ponuda, moj izbor od svega onoga što imam na raspolaganju, najbolje od najboljeg, da me ljubiš, da me spasiš.
A Ti? Ti meni daješ najbolje i najviše na svijetu, u prostoru i vremenu, oduvijek i zauvijek. Daješ mi najsavršenije što se može i ne može uopće zamisliti, da me spasiš, da Te ljubim.
U Tvojim dubinama, među Tvojim ranama sasvim sam sigurna, Tvoje rane koje Te probadaju i prolaze kroz Tebe presjek su naše čitave povijesti i postanka naše ljubavi i zajedništva. Što je veća Tvoja bol, bolje se očituje čisto srce Tvoje i Tvoja sveta ljubav prema meni, grešniku i ja Ti postajem dužnik.


O, kada mi nešto oduzmu;
o, kada me nepažnjom naglo udare;
o, kada se razbolim, kada se umorim,
kad sam depresivna,
kada postim,
kako su svijetle te Tvoje rane, Isuse!


Hvala Ti, kažem tada: hvala Ti za sve što si mi dao,
hvala Ti za sve ono što samo Ti znaš da mi je potrebno
i o čemu ja sada ne znam ništa;
hvala Ti za tu budućnost,
sigurno Ti znaš kamo smjeram s tim svojim neznatnim žrtvama
koje su za Tebe, za Tvoje muke, za Tvoju ljubav -
- prema Križu na kojem Te susrećem.


29.10.2019. 18:37

No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts