Wednesday, January 3, 2018

Prorok, svećenik i kralj


Ima li danas u svijetu kakvih proroka, ima li svećenika, ima li kraljeva, raznih vođa, pametnjakovića, samozvanih ljudi, određenih za duhovnost i posvećivanje, ima li netko tko ne bi nešto proricao i to po javnim glasilima, ima li obdarenih, a neukih liječnika? Ima svega toga na svim stranama svijeta; štoviše, svi smo proroci, svi se držimo duhovnim ljudima i poštenima što bi značilo da smo sveti, da smo mali bogovi.
Je li kome od nas pristiglo na sam dan našega rođenja nebrojeno mnogo posjeta, jesu li nas pohodili mudraci, jesu li nam došli odati počast svi značajni državnici i kraljevi?
Često za te izraze, "prorok", "svećenik" i "kralj" mislimo da su to neke uobičajene veće ili manje napuhane besmislice kao što je besmislica da mi proričemo, da smo bogovi, da smo gazde života svojih. Sami u svoje držanje ne vjerujemo, ali naokolo se držimo kao paunovi, mnogi zarađuju na takvim nazivima i "poslovima".


Isus, Prorok
Isuse, za mene si u početku najviše predstavljao proroka, a to mi je značilo da si mi domaći, privatni, svestrani učitelj života i podučavatelj mudrosti i jednostavnosti. Koliko sam Ti se samo puta obraćala kao ravnome sebi, kao prijatelju koji mi se po navici uvijek nađe pri ruci pa sam navikla brzo upitati Te za savjet za svaku sitnicu, a velike i važne stvari nisam Te se usudila priupitati, nisam mogla zamisliti da bi mi i To protumačio. Sada već znam da od Tebe mogu očekivati ono što sam držala nemogućim da se dogodi, sada sam kao slijepa za svijet, a bistrija za Tvoje podučavanje. Da, Ti upotrebljavaš moje skromno znanje i iskustvo, ali me ono više ne vodi u nepreglednosti uzaludnih pokušaja da shvatim nespoznatljivo već nam moje osobine služe za Tvoje proslavljenje. Zvali su Te Učiteljem i Prorokom jer kako da Te drugačije zazivaju kad si im se predstavio kao Onaj koji ima svu vlast, kad su shvatili da si Sin Boga živoga, a znali su tako malo o trojstvenosti svojega Gospodina? 
Kad su Te oslovili kao dobrog učitelja, upitao si zašto Te zovu dobrim jer Učitelj je samo jedan i dobar te ne postoji učitelj na ovome i onome svijetu koji bi bio drugačiji nego dobar. Samo jedan je dobar, a to si Ti, Isuse, moj Proroče, moj Učitelju života.
Na Tebi je Duh Sveti sa svojim darovima i bogatstvima mudrosti i umnosti, znanja i jakosti, pobožnosti i straha Gospodnjega iz kojih se rađaju sva znanja i otkrića ljudska. Ta, kako može čovjek, makar bio i znanstvenik, biti pametniji i mudriji od Tebe, a da se ne osramoti u svojoj umišljenosti jer Ti si oličenje skromnosti, poniznosti i jednostavnosti, a mi smo naduti, oholi i strašno komplicirani, mi ne umijemo razgovarati, mi se smetemo već kad želimo samo izjaviti ljubav jedni drugima. Tebe ničime nisu mogli pismoznanci smesti, a toliko su bili jednostavni Tvoji odgovori, tako normalni i logični. Evo, sada Te opet u grijehu "izmjerih" po svojim mjerama i po svojem ljudskom poimanju, a daleko su Tvoje misli od mojih misli i Tvoji puti od mojih puteva.
Ti me uvijek iznenadiš nevjericom i neprekidno se čudim i divim Tvojoj veličini. Ti se dokazuješ u meni, proslavljaš se bez prestanka.


Isus, Svećenik
Isuse, tek sam kasnije naučila da Ti se osim zahvaljivanja moram obraćati poniznim slavljenjem Tvoje Osobe u meni i šire jer kada Te hvalim, štujem i slavim Tebe i Tvoje srce premilosrdno i kada tražim Tvoje kraljevstvo preblaženo i molim da bude Tvoja predobra volja u mom životu, u meni se sveti ime Tvoje, širi se po mojoj unutarnjosti, u moje dane pristiže nebeski grad i mnoštvo svetih osoba od kojih je taj grad načinjen i ja postajem čvrsta, ganuta i krhka od miline jer Ti se proslavljaš u mom srcu, a time se proslavljam i ja u Tebi. Sve me to posvećuje, čini me sasvim drugačijom osobom, čini me sposobnom za praštanje i neprekidnu molitvu od koje se mijenja moj život i moj svijet.
U svojoj predanosti Tebi dolazim do sve hrabrijih prošnji i sve većih uslišanja kao da si me odredio za svoju i više me nikako ne puštaš. Grijesi me sve jače peku, žurim se izmoliti spas, trčim Tvojim učenicima, udovima Tvojega tijela kojemu si Ti Glava, kako bih se nahranila kruhom svojim svagdašnjim, ma kakav god bio. Ti si me privukao poput magneta da želim biti nalik onoj slici koju si mi odredio jer od mene inače nikada ništa. Ti mi među nama dvoma daješ sve veći značaj, Ti me činiš istančanijom i plemenitijom, boljom, djelotvornijom, čišćom i svetijom u mom srcu. Tvoje mi posvećenje daruje neopisivo dostojanstvo.


Isus, Kralj
Isuse, Ti si moj Bog i nema drugih bogova osim Tebe, Ti si Svjetlo nad svjetlima, Život nad životima, Istina nad istinama, Pastir nad pastirima, Kruh nad kruhovima, Misao nad mislima, Ljubav nad ljubavima.
Ti si zauzeo moje srce, moju dušu, moju snagu, Znak si na mome čelu, zapis na zaglavljima; Ti si Zaglavni kamen nad građevinama, bez Tebe mi ne pada ni vlas s glave, Tvoja je ljubav bolja od života.
Ti si Vladar moje slobode, Ti si Utjeha moje nemoći, Ti si Stijena moje kuće, Ti si Hram mojega postojanja, Ti mi rastjeruješ zlonamjernike, Ti me častiš kao svoju kćerku i sestru, Tebi sam puno više od toga, Tebi ću uvijek ja više značiti nego što sam spsobna pojmiti Tvoj značaj u meni i u svijetu jer Ti si Značaj nad značajima, Sluga nad slugama, Velik nad velikima i Malen nad malenima.
Ti si Kralj nad kraljevima.
Uz Tebe i ja sam prorok, i ja posvećujem, uz Tebe i ja sam suvladarica svoja. ‎utorak, ‎2. ‎siječnja ‎2018. 18:06:13


No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts