Monday, September 30, 2019

Netko tko vjeruje



Moj Bog je tu, pod prilikama kruha i vina.
Moj Bog se objavio i meni, i ljudima.
Moj Bog je Isus Krist, Gospodin i Sin Božji koji se rodio od Marije, Djevice iz Nazareta koja Ga je začela po Bogu svome, Duhu Svetome.
Moj Bog je pravi Bog i pravi Čovjek. On je Bogočovjek Isus.
Moj Bog mi govori da me ljubi i da nosim na sebi grijehe i smrt koji nisu od Njega.
Moj Bog me od tih grijeha oslobađa, otkupio me od smrti svojom mukom na križu gdje je dopustio da Ga grešni i smrtni ljudi razapnu kako bi namamio samu smrt u smrt.
Moj Bog je govorio apostolima i svim ljudima da je došao načiniti sve novo, novo nebo i novu zemlju i da je došao donijeti radosnu vijest svim ljudima o vječnom životu kojega će im darovati po svojoj muci. I rekao je da će poslije toga, poslije tri dana uskrsnuti da nikada više ne padne u smrt, niti On, moj Bog, niti bilo tko drugi tko Mu vjeruje.
Moj Bog je, sasvim nepredvidivo, uskrsnuo kao što je obećao.


Zašto se to ne čuje na jako javnim mjestima, na velikim skupovima gdje ima puno naroda i gdje televizija prenosi govorancije?
Moj Bog je uskrsnuo, a meni to nitko nije rekao. Da, nisam htjela slušati, nisam imala sluha, a i bila su tako neka teška vremena kada se nije puno u društvu propovijedalo.
Ali za ovakvu vijest, Radosnu vijest, sva su vremena neka teška vremena kojima ne odgovara da se čuje nešto što se samo po sebi nikada ne podrazumijeva, nešto što nitko ne može izmisliti, nešto što postoji kao univerzalni dokaz i uvjerenje o postojanju Boga, istine i smisla života, uvjerenje i dokaz da postoji Bog s one strane dobra i zla jer samo Bog može donijeti Radosnu vijest o vječnom životu, jer samo Bog je uzrok vječnoga života. Tu vijest nitko nikada nije uspio izmisliti među ljudima, ona se nikada ni iz čega sama po sebi ne podrazumijeva, ona se uvijek mora iznova reći:
Isus Krist je uskrsnuo.
Znamo li veličinu te vijesti? Ne. Mi čak ne znamo da je Isus prisutan u pretvorbi pod prilikama kruha i vina, zajedno s mnoštvom anđela. Jer, da to znamo, znali bismo koliko je važno ponavljati nešto što nitko ni iz čega ne može sam zaključiti, ma koliko mi pripovijedali o ljubavi i milosrđu, o istini i pravednosti, o vjeri i poniznosti, o požrtvovnosti i slično.


Kad ljudi čuju prvi puta tu vijest, možda se malo oduševe, ali brzo je zaboravljaju, zajedno s bajkama iz djetinjstva. Mnogi se sa sjetom sjećaju dana kada su u to vjerovali, razmišljaju retrogradno i ne misle na živi život pred sobom, na uskrsloga Isusa u kojega ne vjeruju zaista. Kako će ih onda uslišavati kad ne vjeruju da je pred njima živ i da tu nema predestinacije, da je smrt drugačija za svakoga i da to ovisi o tome vjeruješ li u živoga i uskrsloga, prisutnoga Isusa?


I kakve to veze ima s ustašama, partizanima, politikom i četnicima?
I kakve to veze ima sa siromaštvom koje si ne može priuštiti više od jednog dobrog obroka tjedno i koje si ne može priuštiti rađanje mnoštva djece, kakve to veze ima s proslavama ratnih uspjeha i neuspjeha, s totalitarnim režimima; a koje to društveno-političko uređenje nije totalitarno? Demokracija? Pa, ona i jest najveći totalitarni užas. Ona je puko obećanje kojime se manipulira.
I kakve to veze ima s političkim izborima i kako će politika spasiti narod ako nitko ne zna ili ne vjeruje ili nije čuo za Isusovo uskrsnuće od mrtvih i za uskrsnuće svih koji u Isusa vjeruju?


Kad čovjek povjeruje da je Isus uskrsnuo, tada spoznaje da besmrtnosti nema, da magijanje ne vrijedi i da čaranje ne znači ništa. Tko povjeruje u Isusovo uskrsnuće, taj razumije da je smrtnik i da može umrijeti svakog časa, a to daje sasvim drugu dimenziju bilo čijem životu.


A kako će povjerovati netko tko nikada nije čuo tako jasno i glasno da je Isus uskrsnuo? Ako je čuo samo neka došaptavanja i prodike, ako je čuo svakojake političke govore i ekonomske traktate?
Zašto bi netko vjerovao da je Isus uskrsnuo, a da istovremeno ne dolazi k Njemu na Euharistijsko slavlje gdje Ga susreće živoga? Je li to zato što su sekte ili sekularizacija uzele previše maha ili možda zato što nema tko propovijedati Radosnu vijest, netko tko vjeruje da će uskrsnuti na vječni život kao što je i Bog uskrsnuo?
30.09.2019. 06:14





No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts