Tuesday, November 14, 2017

Kronika

Nikola Tavelić, Šibenik, oko 1340. - Jeruzalem, 14. studenog 1391., prvi hrvatski svetac, franjevac, mučenik

Da iz mene iziđu svi svjetovni problemi
potrebno je vratit' mi se u vlastite sfere,
tamo gdje se rađaju svi stvarni teoremi
i odakle bježe sve reklame, žutilo, afere.

Da bi meni život bio kvalitetan, stvarno moj,
potrebno je spoznati mi je li sve to java,
to što pripovijedaju mi, da sam samo broj,
da mi je budućnost grozna, da je strava.

Ne znam zašto žele ljudi utjecati
na sve intimne živote, ući ti u svijest
kao da bi time nešto vrijedno stjecati;
možda samo panika je svježa vijest,

možda samo crna kronika nas tješi.
Možda bolje ne znamo pronaći,
možda nekome se tajni strah odriješi
kada čuje da on neće sam u neku stravu zaći. 

Možda gospođa je Smrt ona kojoj rado zađe
jer od kad se rodi, čovjek neprekidno umire,
možda teži ubiti je prije nego li ga snađe,
ali sije samo strah i depresiju ubire.

Tako se susretnu u životu vrlo rano
jedan čovjek i njegova crna ljubavnica
pa mu se učini da je sve već ispisano,
da je samo ona stvarna i jedina uzdanica.

Svak će reći da ne čita takve besmislice,
ali istina je prevelika gledanost i pažnja
što ih bilježe portali, puni sretne nevjerice:
potajno se traže zečevi što bježe s ražnja.

Lako li je u tom ambijentu čovjekom zavladati
gdje je sasvim obično i ratovanje, i ubijanje; 
lako li je vrijeđati i smaknuti, čovjeka savladati
informacijama koje stvaraju mu usijanje

i nervozu od koje se dobiju navike prelijene.
Stoga sred kulture i napretka ljudske politike
imamo i novinare, i čitatelje nepismene,
teorije urote, ratnike svjetla, vitezove kritike

pa se sklanjamo u mržnju prema samoj riječi.
Tada prestajemo biti elokventni ljudi
koje samo besjeda i razlikuje od prirodne mliječi
i od rumenila sunca, i od ništavila što se budi.

Riječ je samo jedna, Riječ nam je Gospodar uma,
Osoba od povjerenja koja pati za nas, plače;
Onaj koji dao nam je dare govora i razuma,
Radosna vijest što u nama vječni život zače.

Eto, danas naročito ne vjerujem takvoj smrti 
kakvu viđam svuda naokolo kako divlje gaca.
Ovih dana još po neki čovjek rado život prti,
otvara se vječno Bogu besjedama svetaca.
‎utorak, ‎14. ‎studenog ‎2017. 04:35:28

Nikola Tavelić 1350.-1391.

No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts