Sunday, November 26, 2017

Istina, Ljubav, Život


1. 
Ne mogu zamisliti različite životne prilike, ali ih proživljavam.
Ne mogu opisati vjerno gotovo ništa u životu. Posebno ne mogu zamisliti bilo koji nadolazeći životni trenutak ili ga predvidjeti, osim u pokušaju logičkog zaključivanja. A to je život, punina postojanja i prisutnosti. Upravo u logičnom načinu razmišljanja nalazi se moj spas, moja svijest o meni i svemu. I upravo Boga mojega, Početak i Svršetak svega, nazivaju veliki mislioci Logosom, kažu da je On - Riječ. A riječ je ta moja misao, tko zna je li logična? I riječ je moja sposobnost opisivanja i dočaravanja života. No, ona tako ne djeluje; moja riječ, moja misao služi mi dobro samo u molitvama, u suživotu s Bogom. Tada sam sigurna da se točno izražavam.
Evanđelje po Luki, glava 6, redak 45
"45»Dobar čovjek iz dobra blaga srca svojega iznosi dobro, a zao iz zla iznosi zlo. Ta iz obilja srca usta mu govore.«"
Iz moga srca, iz moje srži, iz moje biti izlaze misli i riječi moje. I nije važno kako se izražavam po ljudsku već je važno jesam li manje ili više dobra, a to bi bilo isto kao da sam više ili manje logičnoga razmišljanja, govora, ponašanja i djelovanja. A moja riječ i djelo su dobri kada su u Duhu Svetome i kada služe Bogu i ljudima, izgrađuju, potiču i tješe druge (Dufour, str. 1111).
Dakle, ne mogu biti logična i hladna, bez empatije; ne mogu biti logična i zalagati se za smrtnu kaznu; ne mogu biti logična i psovati; ne mogu si umišljati da sam logična ako činim drugima ono što ne želim da oni učine meni: ako kradem i pljačkam, psujem i vrijeđam, lažem i ubijam. Samo kada je moja riječ izraz riječi Božje, tada sam logična. I dobra. Jedini je problem što niti ja sama, niti netko drugi možemo izmjeriti koliko smo logični i dobri - to će izmjeriti samo Gospodin Isus, na kraju vremena.
Evanđelje po Mateju, glava 25, redak 40
" 40A kralj će im odgovoriti: ‘Zaista, kažem vam, što god učiniste jednomu od ove moje najmanje braće, meni učiniste!’«"
Pravednost i poštenje srca je sklad s Bogom, Njegovom riječi, Objavom i Zakonom Njegovim, to je vjernost čovjeka njegovom Savezu s Bogom ( Dufour, str. 339/340), a to nije ništa drugo do li istina jer Gospodin se naš Istinom zove. Iskreni govor i jezik traju dovijeka:
Mudre izreke, glava 12, redak 19
"19Istinita usta traju dovijeka,
a lažljiv jezik samo za čas."


2. 
Nastupom Duhova (Dj 2,1-13 ) prevladana je ljudska podijeljenost u jezicima još od Babilonske kule. Duh Sveti se dijeli na ognjene jezike nad apostolima, tako da će se Evanđelje razumijevati na jezicima svih naroda. Tako će ljudi biti izmireni jedinstvenim jezikom Duha koji je ljubav (Dufour, str. 406). Duhovske pojave pokazuju da je Crkva od svog rođenja katolička, obraćajući se ljudima svih jezika i sabirući ih u jedinstveno hvaljenje Božjih čudesa (Iz 66,18; Otk 5,9; 7,9;...). 
Poslanica svetoga Pavla apostola Filipljanima, glava 2, redak 11
"11I svaki će jezik priznati:
»Isus Krist jest Gospodin!« –
na slavu Boga Oca."

Ne mogu zamisliti Boga i vječni život, a ipak mi se događa zemaljski život i vjersko iskustvo, molitveni susret s Bogom; događa mi se prešutno razumijevanje s drugima, ali i razumijevanje u zajedničkoj molitvi i navještanju, propovijedanju i slušanju riječi Božje, blagovanju Euharistije. I ne mogu zamisliti vječnu muku:
Evanđelje po Mateju, glava 25, redak 46
"46»I otići će ovi u muku vječnu, a pravednici u život vječni.«".



3.
Ne priznavati Boga koji je Istina i obraćati se mnogim lažnim bogovima jest laž u najvišem smislu; to više nije laž na usnama već laž života (Dufour, str. 488).
Istančaniji način nepriznavanja pravoga Boga zbiva se kad čovjek trajno udomi naviku laganja u svom životu. Nekorisno je zavaravati se samoobmanom o čovjeku prepuštenom samom sebi: on je spontani lažac:
Psalam 116, redak 11
"11U smetenosti svojoj rekoh:
»Svaki je čovjek lažac!«".
Pravi je vjernik, naprotiv, prognao laž iz svog života da bude u zajedništvu s Bogom istinitim (Ps 15,2; 26,4).

Prva poslanica svetoga Pavla apostola Korinćanima, glava 15, redak 25-26
"25Doista, on treba da kraljuje dok ne podloži sve neprijatelje pod noge svoje. 26Kao posljednji neprijatelj bit će obeskrijepljena Smrt." 
‎nedjelja, ‎26. ‎studenog ‎2017. 21:28:09

No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts