Tuesday, June 7, 2016

Sinovi dana


Prva poslanica Svetoga Pavla apostola Solunjanima, glava 5, redak 1-5

A o vremenima i trenucima nije, braćo, potrebno pisati vam.
Ta i sami dobro znate da Dan Gospodnji dolazi baš kao kradljivac u noći.
Dok još budu govorili: "Mir i sigurnost", zadesit će ih iznenadna propast kao trudovi trudnicu i neće umaći.
Ali vi, braćo, niste u tami, da bi vas Dan mogao zaskočiti kao kradljivac:
ta svi ste vi sinovi svjetlosti i sinovi dana. Nismo doista od noći ni od tame. 

Rekoše mi važni ljudi ove države da je Buda jedini od religijskih vođa u svijetu ostavio zapise iza sebe te da je rekao da sadašnjosti nema, nego samo prošlost i budućnost. Rekoše mi važni ljudi da Boga nema jer očigledno je da ima vraga. Kad bi Boga bilo, ne bi bilo vraga.
Rekoše mi još da je uvjetovanje (čitaj:ucjena) jedino političko znanje i vještina koju gledamo na našoj političkoj pozornici:
http://www.laudato.hr/Kolumna/Kap(i)-u-moru/Kad-uvjetovanje-postane-jedino-politicko-znanje-i.aspx (O lopovima i ucjenama).
Rekoše mi važni ljudi ove države da je onaj drugi kriv za sve, da je onaj drugi sam vrag koji ometa reforme oko kojih se ti ljudi jako trude. Kao da smo svi dobri, a vidimo samo vragove oko sebe i označavamo ih, upirući u njih prstom i govoreći: “Nema puno dobrih na ovome svijetu, ljudi su svi lopovi”.

A danas, upravo sada u ovoj sadašnjosti za koju ne priznajemo da postoji jer smo kukavice, čitamo u redovnom katoličkom Časoslovu o Svetome Pavlu kojega poštivaše svi narodi sve dok se on sam ne obrati Kristu i reče da je bio strašan vrag i lopov, ali da više nikada neće to biti jer se obratio. Tada ga narod sumnjičavo pogleda i upitaše se mnogi kako se on usuđuje priznati da je bio vrag i lopov kad su ga svi slavili i poštovali. A Sveti Pavao se kaje, kaje se strašno što je bio vrag makar ga počeše ljudi progoniti, sada kad je pronašao pravi put do blagostanja svih ljudi.

Sudimo drugima što samo znači da nismo sudili sebi. No, osuđuje nas naša savjest pa nalazimo razne vrage na koje ćemo svaliti grižnjom savjesti krivnju za sve. Nikada još ne osudismo neku anomaliju u društvu koje činimo mi sami, mi koji sudimo. Još uvijek samo tražimo jednoga krivca umjesto da se obratimo svi i da svi načinimo reforme kako bi posustali lopovi i vrazi u nama.
Naša javna i društvena odgovornost je ravna ništici.

Onaj bivši lopov i vrag, Sveti Pavao, bijaše samo jedan od nas, ali se pokaje, obrati i započne svoju reformu, zajedno s pojedincima koji također načiniše pregled svojih zločina pa odlučiše promijeniti sebe i reći drugima da su uspjeli u tome. Nađoše se slični, nastade čitav narod pojedinaca, bivših lopova kojima nije teško priznati da su bili vrazi jer u svjetlu toga novoga puta ima toliko sjajnih zasluga za sve ljude da se jednostavno ne isplati prikrivati svoje nekadašnje zločine, toliko je blistav taj novi put kojega pronađoše i važan za čovječanstvo.
Tek kada nađemo svoj svijetli put, možemo reći: “Da, bio sam vrag, ali više nisam. Bio sam lopov nekada dok ste me uzdizali svi na pozornicu kao dobrog vođu. Sada znajte da lopov više nikada neću biti makar me objesili zbog toga jer vam savjest govori da ste i vi lopovi, a nemate hrabrosti to reći i krenuti trnovitim putem svjetla koji je trnovit samo zato jer je čitavo društvo oblikovano od kukavica koje osuđuju na linč sve nas koji krenusmo hrabro putem svjetla”.

Na tom putu svjetla postoji čitav jedan ogroman svijet u kojemu stanujemo i iz kojega gledamo na ovo naše društvo vragova i lopova, a mi vidimo da je nas puno više nego tih jadnika. Ne samo da nas je više nego smo kvalitetno drugačiji i puno jači jer iza nas dolazi veliko Dobro i veliki Zaštitnik, Isus, Gospodin.
Bog je stao na našu stranu i to je ta vijest o kojoj pripovijedamo makar nas mnogi žele smaknuti, a nismo više vrazi i lopovi nego želimo dobro drugima, ovoj državi i čitavome svijetu. Ako treba podnijeti sud, idem na vješanje, ali ne kao krivac nego kao Onaj koji je rekao lopovu da je lopov, a Bogu da je Njegova slava po svem svijetu, kako jučer, tako i danas, sada dok vrazi misle da su dobročinitelji i da sadašnjost ne postoji, a tako je i sutra. 07.06.2016. 07:03


No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts