Monday, January 13, 2020

Knjiga proljeća



Odložila sam knjigu svoje bijede
pokraj Sveta pisma krasna,
na tu policu života svoga
iza koje sve praznine slijede,
jer je dolazila smrt mi časna,
a ja odlazila smjerom Boga.


Još sam ovdje, i dan, danas, tiha,
ali police se nisu više napunile;
još sam ista, kao da ću poći,
evo, sada, dok se laćam stiha;
neke želje nisu se još ispunile,
neki snovi nikad neće doći.


'Država Božja' ili 'Dokaz ontološki',
ili mnoga sveta hodočašća,
možda logika ta i estetika,
sve su to problemi morfološki,
slatko piće Božjega došašća
kao što je slatka i poetika.


Dani gnjeva, grubosti i snage
odavno su splasnuli u mrazu
poput izgaženih kestenova
što ih nađu ulicama stope blage;
i ne vidim više svoju stazu,
ali kročim kao da sam duša nova,


mada ne vide me breze
kao tada kad bih stizala u grad,
diveći se pitomosti parkova.
Visoke su šume tihe jeze
koje ovdje sanjam sad;
visoko je repatica iznad krova.


Uvijek velim 'bit ćeš bolje
kad naiđu proljetne sve noći',
kad nabrajam godine i sate
što su prošli kao strujno polje;
uvijek mislim da 'još nećeš poći
jer se mora ispuniti za te


sve što Providnost još hoće.'
Zaista je svaki dan mi dužnost,
mada, velim, nema svu jačinu
da me brani od moje sljepoće.
Ta je odvojenost mi od Boga nužnost
da si spoznam svaku opačinu.


Ali možda ipak to je ispunjenje Riječi
jer su moji dani blagoslovljeni i dugi,
jer mi duša sasvim druga skica;
i ne tražim slavu, niti ptičje mliječi,
samo živim, a tu nema mjesta tugi,
nema razloga za boli lica.


Ovaj stol je sav moj svijet,
ova svijeća sva mi je energija,
ptice, mjesečina svi su gosti moji.
Čak da hoću, ne mogu ni mrijet'
jer mi nije gotova elegija
koja moje vrijeme kroji.
13.01.2020. 00:28



No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts