Zašto
je Isusu potrebno vjerovati? On je hodao zemljom čineći dobro.
Liječio je mnoge, opraštao grijehe, ali i strpljivo razgovarao sa
svima i svakome tumačio i odgovarao.
Zar
nije mogao Isus utjecati na farizeje i pismoznance, prosvijetliti ih
malo kako bi se odlijepili od svoje sebičnosti i lakše razumjeli o
čemu im Isus govori? Zar nije mogao ozdravljati i njih, nego samo
Josipa iz Arimatreje i Nikodema?
Rijetki
su među njima zaista poznavali duh Zakona. Doslovno su Zakon
izvršavali i umnažali propise, možda baš zato da bi prodrijeli
dublje u Zakon, da bi dosegli samo srce, dušu Zakona što im ga je
dao Bog Abrahamov, Bog Izakov i Bog Jakovljev. Bog živih, a ne
mrtvih. A farizeji, saduceji, pismoznanci i starješine su zapravo
bili duševno mrtvi zbog tih svojih silnih propisa, a bijahu i
nesposobni na Isusovu riječ promijeniti tijek razmišljanja, jedino
je Nikodem imao nesebično i otvoreno srce i, mada nije dobro razumio
Isusa, slušao ga je, doživio je i nesvjesno prosvjetljenje.
Potrebno
je znati kako grijesi djeluju na čovjeka. Čovjek koji zavarava
sebe, ne razlikuje istinu i ne razlikuje duhove dobra od duhova zla,
duh istine od duha laži. Od onih početnih grijeha oholosti, vjerske
bludnosti i nečistoće, sebičnosti, straha za sebe, od pohlepe koja
se javlja uslijed manjka istine, razumijevanja i kreativnosti, čovjek
se razboli, duhovno je kao netko tko ide unazad i poništava vlastiti
razvoj, bolestan je, i duševno, i duhovno. Zato je Isus čak
koristio riječi opomene prema njima, reklo bi se da su takvi grijesi
ono što čini čovjeka bolesnim i retardiranim.
A
to se liječi strpljenjem i ljubavlju. Isus čak nije morao imati
puno posla sa starješinama, ali oni su u svojim oboljelim srcima
zazirali od njega, progonili ga, hvatali ga u krivoj riječi,
bezuspješno, umjesto da su prišli s povjerenjem, običnim ljudskim
povjerenjem.
Isus
nije ozdravio sve ljude na koje je naišao, a za one koje je
ozdravljao nije mu bilo potrebno mnogo riječi jer su imali
povjerenja i bijahu otvoreni za Isusovu nauku, poučljivi. A to je
vjera, dar s neba.
Mnogi
bijahu psihofizički, kompletno i dugo u grijesima i bolesni.
Jedini
lijek koji bi za te poučljive ljude mogao odmah učinkovito
djelovati bilo je opraštanje grijeha onoga koji je vlastan grijehe
oprostiti.
Mi
smo svi ovlašteni opraštati jedni drugima. Tako se grade dobri
međuljudski odnosi. Strpljivo i s ljubavlju razgovarati,
razmjenjivati dojmove i iskustva, a ne optuživati, suditi po sebi da
netko nije dobar jer mi nismo dobri, da netko laže jer mi lažemo,
da netko huli jer i nama izmakne psovka. Nakon boljeg upoznavanja
sebe, to jest Boga, Isusa pa sebe, upoznat ćemo zaista ljude, ali se
moramo kritički osvrnuti na svoje grijehe i rješavati se grijeha,
tražiti oproštenje, ispovijedati se redovno.
Bog
je stvorio čovjeka vrlo dobro. Ljudi koje susrećemo bolji su nego
što mislimo. Čak nam je opravdanje za grijeh kada kažemo:”On je
prvi počeo!”
Vjernik
je taj koji mora prvi početi. Mora strpljivo razgovarati, biti
mirotvorac, ne dopustiti da ga svladaju napasti, srdžba,
osvetništvo, predrasude o nekome koje nismo provjerili.
Isus
je tako prilazio svima, kao prvo s ljubavlju, razumijevanjem i
razgovorom. I s velikom strpljivošću. Umjesto za zdravlje, molimo
ga za strpljivost. Isusu je bilo žao naroda pred kojim su starješine
zaključavale ulaz u kraljevstvo nebesko, u razumijevanje Zakona, a
sami nisu ulazili, nisu bili sposobni. Zato je Isus bio oštar prema
njima u svojoj pravednosti.
Sjetimo
se, naš Jaganjac nije otvorio svojih usta kad su ga mučili i
razapeli, blagoslivljao je. Tako je svome Ocu nebeskome ispunio svu
pravednost. Otac je Isusa uskrisio baš zato. Isus je uskrsnuo jer je
bio pravedan, kao Pravednik.
Budimo
pravedni prema ljudima i manje pristrani kad smo mi sami u pitanju.
To će nam otvoriti duševne poglede, to će nas učiniti poučljivima
i naša vjera će procvasti, a tada ćemo bolje prepoznati i mnoga
uslišanja. To je učinkovito više nego prazne molitve za fizičko
zdravlje.
Čovjek
je kompletan i nerazdijeljiv. U svome duhu, duševno i tjelesno.
Kada
griješi, čovjek je sav i kompletno u grijehu, dušom, tijelom i
duhom.
Tako,
kada moli za zdravlje, teško ga je uslišiti, neizvedivo, zato jer
sam od sebe ne poduzima ništa za svoje zdravlje. Mora kompletan
moliti Boga, misliti na svoje tijelo, paziti na svoju bolesnu dušu i
grešni duh.
Tek
tada prazna vjera u slovo riječi, slovo koje ubija, postaje istinska
vjera, čini molitvu duhovnom i kompletnom molitvom za kraljevstvo
nebesko i njegovu pravednost, a sve ostalo se nadodaje. 04.07.2024.
22:28
„Jer
mi nećeš ostaviti dušu u Podzemlju
ni
dati da pravednik tvoj truleži ugleda.”
Dj
2,27
„Kojega
od proroka nisu progonili oci vaši? I pobiše one koji su unaprijed
navijestili dolazak Pravednika čiji ste vi sada izdajice i
ubojice...”.
Dj
7,52
„Kad
satnik vidje što se zbiva, stane slaviti Boga: »Zbilja, čovjek
ovaj bijaše pravednik!« (Lk 23,47)”.
„Dječice
moja, ovo vam pišem da ne griješite.
Ako tko i
sagriješi,
zagovornika imamo kod Oca –
Isusa Krista,
Pravednika (1 Iv 2,1)”.