Zašto je Isusu potrebno vjerovati? On je hodao zemljom čineći dobro. Liječio je mnoge, opraštao grijehe, ali i strpljivo razgovarao sa svima i svakome tumačio i odgovarao.
Zar nije mogao Isus utjecati na farizeje i pismoznance, prosvijetliti ih malo kako bi se odlijepili od svoje sebičnosti i lakše razumjeli o čemu im Isus govori? Zar nije mogao ozdravljati i njih, nego samo Josipa iz Arimatreje i Nikodema?
Rijetki su među njima zaista poznavali duh Zakona. Doslovno su Zakon izvršavali i umnažali propise, možda baš zato da bi prodrijeli dublje u Zakon, da bi dosegli samo srce, dušu Zakona što im ga je dao Bog Abrahamov, Bog Izakov i Bog Jakovljev. Bog živih, a ne mrtvih. A farizeji, saduceji, pismoznanci i starješine su zapravo bili duševno mrtvi zbog tih svojih silnih propisa, a bijahu i nesposobni na Isusovu riječ promijeniti tijek razmišljanja, jedino je Nikodem imao nesebično i otvoreno srce i, mada nije dobro razumio Isusa, slušao ga je, doživio je i nesvjesno prosvjetljenje.
Potrebno je znati kako grijesi djeluju na čovjeka. Čovjek koji zavarava sebe, ne razlikuje istinu i ne razlikuje duhove dobra od duhova zla, duh istine od duha laži. Od onih početnih grijeha oholosti, vjerske bludnosti i nečistoće, sebičnosti, straha za sebe, od pohlepe koja se javlja uslijed manjka istine, razumijevanja i kreativnosti, čovjek se razboli, duhovno je kao netko tko ide unazad i poništava vlastiti razvoj, bolestan je, i duševno, i duhovno. Zato je Isus čak koristio riječi opomene prema njima, reklo bi se da su takvi grijesi ono što čini čovjeka bolesnim i retardiranim.
A to se liječi strpljenjem i ljubavlju. Isus čak nije morao imati puno posla sa starješinama, ali oni su u svojim oboljelim srcima zazirali od njega, progonili ga, hvatali ga u krivoj riječi, bezuspješno, umjesto da su prišli s povjerenjem, običnim ljudskim povjerenjem.
Isus nije ozdravio sve ljude na koje je naišao, a za one koje je ozdravljao nije mu bilo potrebno mnogo riječi jer su imali povjerenja i bijahu otvoreni za Isusovu nauku, poučljivi. A to je vjera, dar s neba.
Mnogi bijahu psihofizički, kompletno i dugo u grijesima i bolesni.
Jedini lijek koji bi za te poučljive ljude mogao odmah učinkovito djelovati bilo je opraštanje grijeha onoga koji je vlastan grijehe oprostiti.
Mi smo svi ovlašteni opraštati jedni drugima. Tako se grade dobri međuljudski odnosi. Strpljivo i s ljubavlju razgovarati, razmjenjivati dojmove i iskustva, a ne optuživati, suditi po sebi da netko nije dobar jer mi nismo dobri, da netko laže jer mi lažemo, da netko huli jer i nama izmakne psovka. Nakon boljeg upoznavanja sebe, to jest Boga, Isusa pa sebe, upoznat ćemo zaista ljude, ali se moramo kritički osvrnuti na svoje grijehe i rješavati se grijeha, tražiti oproštenje, ispovijedati se redovno.
Bog je stvorio čovjeka vrlo dobro. Ljudi koje susrećemo bolji su nego što mislimo. Čak nam je opravdanje za grijeh kada kažemo:”On je prvi počeo!”
Vjernik je taj koji mora prvi početi. Mora strpljivo razgovarati, biti mirotvorac, ne dopustiti da ga svladaju napasti, srdžba, osvetništvo, predrasude o nekome koje nismo provjerili.
Isus je tako prilazio svima, kao prvo s ljubavlju, razumijevanjem i razgovorom. I s velikom strpljivošću. Umjesto za zdravlje, molimo ga za strpljivost. Isusu je bilo žao naroda pred kojim su starješine zaključavale ulaz u kraljevstvo nebesko, u razumijevanje Zakona, a sami nisu ulazili, nisu bili sposobni. Zato je Isus bio oštar prema njima u svojoj pravednosti.
Sjetimo se, naš Jaganjac nije otvorio svojih usta kad su ga mučili i razapeli, blagoslivljao je. Tako je svome Ocu nebeskome ispunio svu pravednost. Otac je Isusa uskrisio baš zato. Isus je uskrsnuo jer je bio pravedan, kao Pravednik.
Budimo pravedni prema ljudima i manje pristrani kad smo mi sami u pitanju. To će nam otvoriti duševne poglede, to će nas učiniti poučljivima i naša vjera će procvasti, a tada ćemo bolje prepoznati i mnoga uslišanja. To je učinkovito više nego prazne molitve za fizičko zdravlje.
Čovjek je kompletan i nerazdijeljiv. U svome duhu, duševno i tjelesno.
Kada griješi, čovjek je sav i kompletno u grijehu, dušom, tijelom i duhom.
Tako, kada moli za zdravlje, teško ga je uslišiti, neizvedivo, zato jer sam od sebe ne poduzima ništa za svoje zdravlje. Mora kompletan moliti Boga, misliti na svoje tijelo, paziti na svoju bolesnu dušu i grešni duh.
Tek tada prazna vjera u slovo riječi, slovo koje ubija, postaje istinska vjera, čini molitvu duhovnom i kompletnom molitvom za kraljevstvo nebesko i njegovu pravednost, a sve ostalo se nadodaje. 04.07.2024. 22:28
„Jer
mi nećeš ostaviti dušu u Podzemlju
ni
dati da pravednik tvoj truleži ugleda.”
Dj 2,27
„Kojega od proroka nisu progonili oci vaši? I pobiše one koji su unaprijed navijestili dolazak Pravednika čiji ste vi sada izdajice i ubojice...”.
Dj
7,52
„Kad satnik vidje što se zbiva, stane slaviti Boga: »Zbilja, čovjek ovaj bijaše pravednik!« (Lk 23,47)”.
„Dječice
moja, ovo vam pišem da ne griješite.
Ako tko i
sagriješi,
zagovornika imamo kod Oca –
Isusa Krista,
Pravednika (1 Iv 2,1)”.
No comments:
Post a Comment
just do it