Monday, November 8, 2021

Duh Mudrosti



Zaista, jedan je dan u dvorima tvojim
bolji od tisuću drugih.

Volim biti na pragu doma Boga svoga
nego boraviti u šatorima grešnika.” Ps 84,11


 

Kruh i voda najveće su dobro koje ljudi na zemlji posjeduju i za kojima postoji najveća potreba na kugli zemaljskoj.

Gospodin Bog čak i stvara svijet na vodama:

Gospodnja je zemlja i sve na njoj, *
    svijet i svi koji na njemu žive.
On ga na morima utemelji *
    i na rijekama učvrsti.” Ps 24,1-2

Voda je veliki sastavni dio ljudskoga tijela, u njoj se stvara krv – nositeljica života.



Napokon, iz boka Isusa Krista potekla je krv kad su Ga proboli kopljem, ali ne samo krv nego i voda:

 

Probodeni bok

Kako bijaše Priprava, da ne bi tijela ostala na križu subotom, jer velik je dan bio one subote, Židovi zamoliše Pilata da se raspetima prebiju golijeni i da se skinu. 32 Dođoše dakle vojnici i prebiše golijeni prvomu i drugomu koji su s Isusom bili raspeti. 33 Kada dođoše do Isusa i vidješe da je već umro, ne prebiše mu golijeni, 34 nego mu jedan od vojnika kopljem probode bok i odmah poteče krv i voda.
35 Onaj koji je vidio svjedoči i istinito je svjedočanstvo njegovo. On zna da govori istinu da i vi vjerujete 36 jer se to dogodilo da se ispuni Pismo: 
Nijedna mu se kost neće slomiti. 37 I drugo opet Pismo veli: Gledat će onoga koga su proboli.” Iv 19,31-37



I, napokon, Gospodin Isus Krist je Kruh koji je s neba sišao da otkupi ljude od smrti, da ih nahrani u danima gladi, u danima sreće, u dane tjeskobne, a najviše na Dan svoga uskrsnuća – svake nedjelje, to jest sedmoga dana kada i Bog počiva, a ljudi u Bogu.



Prorok Izaija predviđa dolazak Isusa Krista među ljude kao dolazak Kralja kao nasljednika kralja Davidova koji bijaše Jišajev sin:

Dolazak pravednoga kralja

Isklijat će mladica iz panja Jišajeva,
izdanak će izbit’ iz njegova korijena.
2 Na njemu će duh
Gospodnji počivat’,
duh mudrosti i umnosti,
duh savjeta i jakosti,
duh znanja i straha Gospodnjeg.”
Iz 11,1-2



I sam Gospodin Isus kod svoga prvog javnog nastupa u sinagogi čita i tumači kako je na Njemu Duh Gospodnji.



Duh Gospodnji na meni je
jer me pomaza!
On me posla
blagovjesnikom biti siromasima,
proglasiti sužnjima oslobođenje,
vid slijepima,
na slobodu pustiti potlačene,
19 
proglasiti godinu milosti Gospodnje.” Lk 4,18-19





I kada se Gospodin krstio na rijeci Jordan, Duh Sveti je sišao na Njega:

Kad se krstio sav narod, krstio se i Isus. I dok se molio, rastvori se nebo, 22 siđe na nj Duh Sveti u tjelesnom obličju, poput goluba, a glas se s neba zaori: »Ti si Sin moj, Ljubljeni! U tebi mi sva milina!«.”

Lk 3,21-22



Konačno, Sin Čovječji začet je po Duhu Svetom od Marije Djevice:



U šestome mjesecu posla Bog anđela Gabriela u galilejski grad imenom Nazaret 27 k djevici zaručenoj s mužem koji se zvao Josip iz doma Davidova; a djevica se zvala Marija. 28 Anđeo uđe k njoj i reče: »Zdravo, milosti puna! Gospodin s tobom!« 29 Na tu se riječ ona smete i stade razmišljati kakav bi to bio pozdrav. 30 No anđeo joj reče: »Ne boj se, Marijo! Ta našla si milost u Boga. 31 Evo, začet ćeš i roditi sina i nadjenut ćeš mu ime Isus. 32 On će biti velik i zvat će se Sin Svevišnjega. Njemu će Gospodin Bog dati prijestolje Davida, oca njegova, 33 i kraljevat će nad domom Jakovljevim uvijeke i njegovu kraljevstvu neće biti kraja.«
34 Nato će Marija anđelu: »Kako će to biti kad ja muža ne poznajem?« 35 Anđeo joj odgovori: »Duh Sveti sići će na te i sila će te Svevišnjega osjeniti. Zato će to čedo i biti sveto, Sin Božji.” Lk 1,26-35



Gospodin Duh Sveti je taj Duh o kojemu govori Sveto pismo, Duh mudrosti i umnosti, Duh savjeta i jakosti, Duh znanja i straha Gospodnjeg.

To je Duh Isusa Krista i Njegova i našega Boga Oca Svemogućega, Onaj što su Ga poslali na Isusovu svetu Crkvu, Dom Božji, građevinu i njivu Božju.

Duh Mudrosti...Duh po kojemu nadahnuti proroci pišu Sveto pismo i nadahnuti vjernici pripovijedaju Svetu Predaju, a nadahnuti znanstvenici tumače Bibliju dok nadahnuti mučenici u tom istom Duhu prolijevaju svoju krv za Boga i zbog Boga, za Božju ljubav i u velikoj mudrosti.

Duh Mudrosti... potreban kao kruh i voda, kao poniznost, kao post, a sve je to naš Bog, Sin Božji Isus iz Nazareta.

U vodi krštenja, u vjeri kršćanskoj i katoličkoj, s darom Duha Svetoga krsti nas Gospodin da bismo bili ponizni, čisti, poslušni i sveti. Krsti nas u sebe, u svojoj Mudrosti nas kupa, Mudrošću nas poji, Mudrošću nas hrani.

Duh Mudrosti... onaj jedan koji je u nama i u kojemu smo svi živi.

Duh Mudrosti... onaj koji je u svetom ocu Papi kada donosi važne odluke za čitav katolički i nekatolički naraštaj.

Duh Mudrosti... šator i dom, hram i tijelo, stan i mjesto kojega kod Oca imamo.

Duh Mudrosti koja izvire iz Kristovoga Boka.

Duh Mudrosti koja teče oko Hrama Božjega, po čitavome svijetu.

Duh Mudrosti na kojoj je Bog izgradio zemlju.

Duh Mudrosti koji će nam biti Domovina na nebesima. 

Duh Mudrosti... Milost koja se izljeva na nas dok molimo.

Duh Mudrosti... božanska voda koju pijemo.

Duh Mudrosti...Tijelo Kristovo kojim se hranimo.

Duh Mudrosti...život vječni u kojemu živimo.

Duh Mudrosti...život srdaca naših.

Duh Mudrosti...počivaljka sviju svetih i mučenika:



13 I jedan me od starješina upita: »Ovi odjeveni u bijele haljine, tko su i odakle dođoše?« 14 Odgovorih mu: »Gospodine moj, ti to znaš.« A on će mi: »Oni dođoše iz nevolje velike i oprali su haljine svoje i ubijelili ih u krvi Jaganjčevoj. 15 Zato su pred prijestoljem Božjim i služe mu dan i noć u hramu njegovu, i Onaj koji sjedi na prijestolju razapet će Šator svoj nad njima. 16 Neće više gladovati ni žeđati, neće ih više paliti sunce nit ikakva žega 17 jer – Jaganjac koji je posred prijestolja bit će pastir njihov i vodit će ih na izvore vodâ života. I otrt će Bog svaku suzu s očiju njihovih.« Otk 7,13-17



Duh Mudrosti Šator je i Svjetlo Boga živoga nad svima nama:

Moj će šator biti među njima i ja ću biti Bog njihov, a oni narod moj!”Ez 37,27



Duh Mudrosti kojom Gospodin sve stvara i kojom čini sve:



Hramski izvor

1Zatim me odvede natrag k vratima Doma. I gle: voda izvirala ispod praga Doma, prema istoku — jer pročelje Doma bijaše prema istoku — i voda otjecaše ispod desne strane Doma, južno od žrtvenika.

2Zatim me izvede na sjeverna vrata i provede me uokolo vanjskim putem k vanjskim vratima koja gledaju na istok. I gle, voda izvirala s desne strane.

8I reče mi: »Ova voda teče u istočni kraj, spušta se u Arabu i teče u more; a kad se u more izlije, vode mu ozdrave.

9I kuda god potok protječe, sve živo što se miče oživi; i bit će vrlo mnogo riba, jer kamo god dođe ova voda, sve ozdravi i oživi — kuda god protječe ovaj potok.

12Duž potoka na obje strane rast će svakovrsne voćke: lišće im neće otpadati i s njih neće nestajati ploda; svakog će mjeseca roditi novim plodom jer im voda dotječe iz Svetišta. Plod će njihov biti za jelo, a lišće za lijek.«.” EZ 47,1-12



Duh Mudrosti kakvom može vladati samo Bog nad svime stvorenim i nad svima stvorenima:

Sedam čaša gnjeva Božjega

Nakon toga vidjeh: otvori se hram Šatora svjedočanstva na nebu! 6 Iziđe sedam anđela sa sedam zala iz hrama; odjeveni bijahu u blistav bijeli lan, oko prsiju opasani zlatnim pojasom. 7 Jedno od četiri bića dade sedmorici anđela sedam zlatnih čaša, punih gnjeva Boga koji živi u vijeke vjekova. 8 I hram se napuni dimom od Slave Božje i od njegove snage te nitko ne mogaše ući u hram dok se ne navrši sedam zala sedmorice anđela.” Otk 15,5-8



Duh Mudrosti koja raspoređuje ljubav i žrtvu na izabrane.

Duh stvaralačke Mudrosti kojom Gospodin sve čini novo:



Nebeski Jeruzalem



I vidjeh novo nebo i novu zemlju jer – prvo nebo i prva zemlja uminu; ni mora više nema. 2 I Sveti grad, novi Jeruzalem, vidjeh: silazi s neba od Boga, opremljen kao zaručnica nakićena za svoga muža. 3 I začujem jak glas s prijestolja:
»
Evo Šatora Božjeg s ljudima!
On će prebivati s njima:
oni će biti narod njegov,
a on će biti Bog s njima.
I otrt će im svaku suzu s očiju
te smrti više neće biti,
ni tuge, ni jauka, ni boli više neće biti
jer – prijašnje uminu.«
5 Tada Onaj što sjedi na prijestolju reče:
»Evo, sve činim novo!«
I doda: »Napiši: Ove su riječi
vjerne i istinite.« 6 I još mi reče:
»Svršeno je!
Ja sam Alfa i Omega,
Početak i Svršetak!
Ja ću žednomu dati
s izvora vode života zabadava.
7 To će biti baština pobjednikova.
I ja ću njemu biti Bog,
a on meni sin.” Otk 21,1-7



Duh Mudrosti za koju je potrebno moliti Boga kao i za kruh i vodu:

O svi vi koji ste žedni, dođite na vodu; ako novaca i nemate, dođite.

Iz 55,1a



Kontemplacija povodom dana posvete Lateranske bazilike, 08.11.2021. 21:58





PSALAM 84 (83)

Hodočasnička pjesma

Zborovođi. Po napjevu »Tijesci«.
Sinova Korahovih.
2 Kako su mili stanovi tvoji,
Gospodine nad vojskama!
3 Duša mi gine i čezne
za dvorima
Gospodnjim.
Srce moje i moje tijelo
kliču Bogu živomu.

4 I vrabac sebi log nalazi,
i lastavica gnjezdašce
gdje će položiti mlade svoje:
a ja žrtvenike tvoje,
Gospodine nad vojskama,
Kralju moj i Bože moj!

5 Blaženi koji prebivaju u domu tvome
slaveć’ te bez prestanka!
6 Blažen komu je pomoć u tebi
dok se sprema na svete putove!

7 Prolaze li suhom dolinom,
u izvor je vode promeću
i prva je kiša u blagoslov odijeva.
8 Snaga im raste od časa do časa:
dok ne ugledaju Boga na Sionu.

Gospodine, Bože nad vojskama, čuj molitvu moju,
poslušaj, Bože Jakovljev!
10 Pogledaj, štite naš, Bože,
pogledaj lice pomazanika svoga!



11 Zaista, jedan je dan u dvorima tvojim
bolji od tisuću drugih.
Volim biti na pragu doma Boga svoga
nego boraviti u šatorima grešnika.

12 
Gospodin, Bog, sunce je i štit:
on daje milost i slavu.
Ne uskraćuje
Gospodin dobara onima
koji idu u nedužnosti.

13 
Gospodine nad vojskama,
blago onom tko se u te uzda.







 

No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts