Wednesday, November 8, 2023

gordanatomljanovic: Što vam rekne, učinite

gordanatomljanovic: Što vam rekne, učinite:   Pieta, Carcassonne Katedrala Prečisto srce Marijino, ti, koja si voditeljica i roditeljica; koja si patnica i ratnica, koja molitvom za s...

Tuesday, November 7, 2023

Gospodareva gozba


 

Pitanje je sada moramo li, kada se konzultiramo o tome možemo li slijediti poziv Boga koji doživimo izravno preko sluhu Božjih, to jest svećenika, odazvati se svećeniku ili Gospodinu. Idealno je kad se odazovete na poziv sluge Božjega, a istovremeno se to poklapa s Božjim glasom u našoj savjesti.

No, mi smo navikli donositi odluke čitavoga života i navikli smo samostalno konzultirati Gospodina u molitvi, u savjesti, u trodnevnici ili devetnici neposredno prije svoje odluke. Navikli smo. Takve su okolnosti.

Osim toga, gdje će se konzultacija lakše i kvalitetnije odvijati nego na slavlju večere Gospodnje? Imate, primjerice, dva ili tri svećenika i ogroman broj ljudi: kako da se svatko pojedinačno konzultira sa svećenikom? Na misnom slavlju je to izvedivo, Gospodin je sve lijepo uredio.

I što s nama, laicima, od kojih se očekuje da pozovemo na gozbu našega Gospodara ljude na koje nailazimo?

Možemo li mi odrediti koga ćemo pozvati? Ne, nitko nema od nas pravo presuditi nekome da je neprikladan za kraljevstvo nebesko. Ali u razgovoru se to lakše rješava. Svećenici zato moraju odraditi svoje službe, a laici na svoj širi način komunicirati s obraćenicima ili slabim i nevjernim ljudima.

Pitanje je može li laik govoriti kao što govori svećenik? Ne, laik može samo svjedočiti onako kako mu Gospodar daje, ali i može se ponekad konzultirati sa svećenicima. Često dolaze ljudi bez svadbenog ruha na konzultacije sa svećenicima koji moraju odbiti takve i reći im da nemaju vremena.

Ali mi, laici, ne možemo baš svakoga odbiti jer bi to bilo jako loše i licemjerno i bio bi grijeh. Prema tome, laik bolje vidi s kakvim okruženjem ima posla i kako će razgovarati s prisutnima o svadbenoj gozbi.

Drugo pitanje je slobode izbora koja se naglašava radi slobodnoga opredjeljenja za ili protiv Isusa.

Kad se čovjek jednom opredijelio za Isusa, Gospodin mu daje neprekidnu i opetovanu slobodu izbora: vjernik u svakom trenutku svoga djelovanja odabire Isusa iz početka; možda ne uvijek uspješno.

No, Isus nas uči: valja se bojati grijeha i opomene valja poslušati ako se slažu u savjesti. Ali još više od grijeha valja se bojati Gospodina koji je Istina, valja se bojati prijetvornosti, glume, zavaravanja, laži, samozavaravanja. Istina se ne govori uvijeno nego jasno, glasno i razumljivo, naravno, u ljubavi.



U prispodobi o Gospodaru kome nisu došli na gozbu oni koje je pozvao, mnogi pozvani su dobrostojeći ljudi, bogati ljudi koji često mogu u svom domu nešto lijepo proslaviti. Sigurno su imali ruho za svaku priliku posebno. Sigurno su imali i za Gospodara jedno ili više svadbenih ruha za njegovu gozbu.

No, previše su se zanijeli, trudeći se obogatiti još više, zaraditi i osvojiti još više, učiniti i raditi dobra i još bolja djela i poslove pa nisu stigli odgovoriti slugama koje je Gospodar poslao i nisu stigli doći na gozbu.

Uzalud im bilo ruho kad nisu našli dobar razlog da odu na gozbu svoga Gospodara, prekinuti svoje poslove zgrtanja blaga i dobrih djela te raznih zasluga. Uzoholili su se i pomislili da će se spasiti svojim vlastitim snagama, ali Gospodaru dobra djela i zasluge ništa neće značiti kao što bi ga razveselilo da su došli na gozbu jer Gospodar daje svega u izobilju i ne gleda na vanjštinu, na ruho već na srce. Srca im bijahu ohola.



Poslije Gospodar pozove barem siromahe, nesposobne za rad i bogaćenje i slične jer ljubi sve ljude, a izabire i one koji su posebno ponizni, čistoga srca, vjerni i u svome posluhu i ljubavi prema Gospodaru odazivaju se na njegovu riječ. Odmah i bez oklijevanja.



Pitanje jest hoće li se netko tko ljubi Gospodara i dođe mu odmah na gozbu s vjernim srcem i poniznošću, konzultirati se sa slugama dok je Gospodar pred njim ili će gledati samo u Gospodara i slušati samo njega? To je gozba Gospodara koji daje na znanje u kojem trenutku se pruža ruka i pozdrav mira među uzvanicima.



U svakom slučaju Gospodar je na prvome mjestu svakom vjerniku.

I svaki sluga je dobrodošao.

I svaki uzvanik je dobrodošao.



Ali Gospodar vidi uzvanike i nalazi jednoga koji nema poniznosti, milosrđa, ni čisto srce, nema svadbeno ruho.

Promakao je slugama koje su vjerno pozvale svakoga na koga su naišle.

Gospodar je taj koji će odlučiti tko je dostojan. Postoji tako jedan uzvanik kojega je potrebno otjerati, uz pitanje: Kako si ušao na gozbu bez svadbenog ruha? Zaista, zašto je došao kad želi Gospodaru zlo?

Jer samo Gospodin jasno vidi srca i bubrege, a mi ljudi ne vidimo tako.

Mi možemo također pažljivo gledati i dobro vidjeti, ali u vjerskom životu glas Božji u našoj savjesti je vjerojatno prilično jasan, i zakone znamo pa zbog toga je najsigurnije konzultirati Gospodara kada idemo na konzultacije sa slugama, kada idemo na gozbu, kada smo sami i napušteni.

Božji put je jedini siguran. 07.11.2023. 20:18

Tvoja riječ nozi je mojoj svjetiljka
i svjetlo mojoj stazi
(Ps 119,105).”

Vjernost čuvam za te


 

Radosno te primam, Kriste ponizni,

daj mi križ ovakav kakva prtim.

Svi su puti o tome mi ovisni

dok u sjeni tvog božanstva mrtvim.



Ne vraćam se gdje su slike blijede,

moja sjećanja na zlo poganstvo,

što mi sada nikako ne vrijede;

bez njega sam zadobila tvoje poznanstvo.



Da me spasiš ti si mene odabrao

i da moje srce milošću obdariš.

Sve si zloduhe mi odagnao

samo zato da mi obraze ozariš.



Vjernost za te čuvam kao koru

što bez drveta se neće održati,

čiji godovi mi ulaze u svaku poru

svakoj zlobi da se mogu othrvati.



Značajan si meni Kralj i Majka

koja nikada me neće odbaciti.

I ma kakav bio progon ili hajka,

znam da ćeš me k sebi dopratiti.

07.11.2023. 18:34





Božanski čas



Na svem kraju u tom vrtu ostaješ sam,

sam sa svojim usudom od Muke.

Getsemani svoj ti nudi kam

pod kojime dižeš drhtave si ruke.



Kao da ti srce stisnuto u ledu

kojim stane potiti se slabo tijelo.

Za Judinu potjeru prvi si na redu,

oko tebe mrači se i ledi granje cijelo.



Tako sam, a tako zaljubljen u ljude.

I u sjeni ti božanstva apostoli tiho liježu;

tvoje duše čiste niti sada uopće ne blude,

sutra ćeš im načiniti zajedničku mrežu.



Priprava se svršila za božanski čas,

stojiš usred nespašena svijeta.

Stvaraš novo nebo, zemlju, vječni spas,

čaša tvoja od tjeskobe prelijeva se kleta.



Svijet se mijenja i dobiva novu odoru,

zloduh bdije danas ovdje, oštri žalce.

Ostavit ćeš zajedništva baštinu oporu,

ali rastavit ćeš duše, ovnove i jarce.



Abba, Oče, reci im da svatko križ svoj nosi.

Anđeo ti slavu Crkve pripovijeda

koja pati s tobom i krvlju se rosi

što je blaguje i svijetu propovijeda.



Nigdje više nikad nećeš sam ti biti.

Duše Sveti, svoju snagu sad mi daj.

Utjeha je, kršćanski će puk se zbiti,

podići će tebe i u tvome Srcu gledati raj.

07.11.2023. 11:15



 

Večera s ljubavlju

 


Privlače me te tvoje visine,

Bože ljubavi i svekolika reda,

Bože mira, od vječnosti Sine

što se nama u nizini preda.



A ja gledam gore, u nebesa,

zvijezde brojila bih rado,

divila se čari nebeskoga krijesa

koji osvjetljava čitavo ti stado.



Ljubiti je ljepše nego ljubljen biti,

istinski je život sav u tome

koji ne da ništa loše sniti,

njine zrake svaku svjetlost lome.



I moj pogled na pašnjake krasne

zastaje mi na toj tvojoj križa službi,

na tom uniženju istine te tvoje jasne

kakvu ne bih smjela dočaravati ja družbi.



Najljepši si u toj riječi jasnoj

gdje ne dolazi do zamračenja

jer mi sjajiš u stvarnosti glasnoj,

jer si Kralj ti moga odbačenja.



Tako isto kad se svjetlosti nam sretnu,

kad se tvoja ljubav s mojom prelama.

Tada prosvjetljenje se i ljubav spetnu

i tek tada sva se moja snaga slama.

07.11.2023. 00:47



Monday, November 6, 2023

Moć Duha Svetoga



Moć Duha u onima koji vjeruju u Krista

1. Novi će Savez doista zapečatiti potpuna žrtva, žrtva Isusova u komu se Svemogući potpuno objavljuje i koji dovršava njegovo djelo.

Isus je svemoguća Riječ koja postaje tijelom u krilu skromne Djevice; taj je dolazak djelo Duha Svetoga, sile Svevišnjega komu ništa nije nemoguće.

Kao Sin Čovječji Isus je pomazan Duhom i moću. Duh počiva na njemu i dan mu je bez mjere. Isus pokazuje svoju moć čudesima koja ga potvrđuju i koja dokazuju, ne samo da je Bog s njime i da je Očev izaslanik, već i to da je on Bog s nama.



2. Ne vršeći nipošto svoju moć na vlastitu slavu, kako bi odgovaralo pogledima vremenitog mesijanizma, Isus traži samo Očevu slavu i ispunjavanje njegove volje.

U toj je poniznosti izvor njegove vlasti.

Njemu je stvorenje podložno; on ozdravlja bolesnike i uskrisuje mrtve; otpušta grijehe i Duhom Božjim izgoni zle duhove. Ustvrđuje svoju vlast da dadne svoj život i opet ga uzme, a to znači da se slobodno žrtvuje na križu i uskrsne.

Napokon najavljuje svoj dolazak u posljednji dan, kad će vršiti vlast vrhovnog Suca.

Vidjet ćete Sina Čovječjega gdje sjedi s desnu Svemogućega i gdje dolazi na oblacima nebeskim (Mt 26,64//).” Isus to tvrdi pred sinedrijem, u času kad se čini da je moć tmine pobijedila.

Ali, kao što je i prorekao, 'kad su ga podigli' Isus je pokazao tko je on i kakva je njegova moć: razoružao je vlasti i kneza ovoga svijeta te sve privukao k sebi. Zato šalje svoje učenike da posvjedoče kako on ima svu vlast na nebu i na zemlji i da podlože, u vjeri i poslušnosti, sve narode njegovoj duhovnoj kraljevskoj vlasti.

Da ispune to poslanje on, ne samo da će potvrditi njihovo propovijedanje čudesima, već će biti 's njima u sve vrijeme do svršetka svijeta'. Bit će s njima po svom Duhu, onoj sili odozgo koju im je obećao poslati.



3.Duh što napunja apostole na Duhove jest dar koji im obećava uskrsli Krist i koji očituje njegovu spasiteljsku moć.

Kad je njihova moćna riječ obratila srca, apostoli vrše vlast opraštanja grijeha i podijeljivanja Duha.

Širenje Crkve potvrđuje Isusovo obećanje dano učenicima: oni čine djela veća od njegovih i postižu od Oca sve što od njega zatraže u ime Sina.

Vjera, naime, čini molitvu svemogućom.

Pavao ponavlja Isusove riječi kad uči da se čovjek po vjeri otvara moći spasenja – evanđelju. Vjera daje spoznati Krista i silu njegova uskrsnuća i udio u njegovim patnjama. Raspeti Isus spasava one koji vjeruju, za njih je on sila Božja je, naime, slabost jača od ljudi, a njegova se moć očituje u slabosti njegovih svjedoka; kad ih predaju smrti radi Isusa, u njima se objavljuje Isusov život jer su povjerovali u Božju silu što je uskrisila Krista; oni su ojačani u snazi njegovim Duhom koji čini da njihova riječ bude riječ Božja i da ima istu moć; u njima djeluje neizmjerna veličina božanske moći što nadilazi svaku molbu i svaku pomisao.



4. Ta moć čuva za spasenje što će se objaviti u posljednje vrijeme. Bog čini nepokolebivima one koji se ponizno podlažu njegovoj svemoćnoj ruci i koji se vjerom odupru đavlu. Nevjerne će, naprotiv, zavesti oni kojih je moć od đavla, a koje će Gospodin uništiti dahom svojih usta na Dan svoga dolaska. 06.11.2023.23:37

Na taj će dan biti uništena Smrt, kao i svaka neprijateljska sila; Bog će svojom moći uskrisiti tjelesa onih u kojima stanuje njegov Duh; on će biti sve u svima. U Otkrivenju odzvanja pjev izabranika Bogu Gospodinu, Svemogućemu čije Janje sjedi zajedno s njime na prijestolju i koji će stvoriti novi svemir u kojem mora više nema, to jest nema više sila nereda: „Aleluja! Jer se domognu kraljevstva naš Gospodin, naš Bog, Svemoguć (Otk 19,6).”

To je kraljevstvo ljubavi jer Svemogući jest Otac onoga „koji nas ljubi i koji nas je otkupio od grijeha svojom krvi... Njemu slava i vlast u vijeke vjekova! Amen (Otk 1,5 sl).” 

gordanatomljanovic: Tjeskoba i nada posljednjih vremena

gordanatomljanovic: Tjeskoba i nada posljednjih vremena: „ U vijek umiranje Isusovo u tijelu pronosimo da se i život Isusov u tijelu našem očituje.” 2 Kor 4,10 Za razliku od straha, koji iza...

Popular posts