Jer
ne posla me Krist krstiti, nego navješćivati evanđelje, i to ne
mudrošću besjede, da se ne obeskrijepi križ Kristov.
18 Uistinu,
besjeda o križu ludost je onima koji propadaju, a nama spašenicima
sila je Božja. 19 Ta pisano je: Upropastit
ću mudrost mudrih i odbacit ću umnost umnih. 20 Gdje
je mudrac? Gdje je književnik? Gdje
je istraživač ovoga svijeta? Zar ne izludi Bog mudrost
svijeta? 21 Doista, kad svijet u mudrosti Božjoj Boga ne
upozna mudrošću, svidjelo se Bogu ludošću propovijedanja spasiti
vjernike. 22 Jer i Židovi znake ištu i Grci mudrost
traže, 23 a mi propovijedamo Krista raspetoga: Židovima
sablazan, poganima ludost, 24 pozvanima pak – i Židovima
i Grcima – Krista, Božju snagu i Božju mudrost. 25 Jer
lûdo Božje mudrije je od ljudi i slabo Božje jače je od
ljudi. 26 Ta gledajte, braćo, sebe, pozvane: nema mnogo
mudrih po tijelu, nema mnogo snažnih, nema mnogo plemenitih. 27 Nego
lûde svijeta izabra Bog da posrami mudre, i slabe svijeta izabra Bog
da posrami jake; 28 i neplemenite svijeta i prezrene izabra
Bog, i ono što nije, da uništi ono što jest, 29 da se
nijedan smrtnik ne bi hvalio pred Bogom. 30 Od njega je da
vi jeste u Kristu Isusu, koji nama posta mudrost od Boga, i
pravednost, i posvećenje, i otkupljenje, 31 da bude kako
je pisano: Tko
se hvali, u Gospodu neka se hvali."
„ Duh
Gospodnji na meni je jer
me pomaza! On
me posla blagovjesnikom
biti siromasima, proglasiti
sužnjima oslobođenje, vid
slijepima, na
slobodu pustiti potlačene, proglasiti
godinu milosti Gospodnje.
Tada
savi svitak, vrati ga poslužitelju i sjede. Oči sviju u sinagogi
bijahu uprte u njega. On (Isus) im progovori: »Danas se ispunilo ovo
Pismo što vam još odzvanja u ušima.«
Lk
4,18-21”
Čovjek
je čovjek po onome po čemu je drugačiji od životinja, biljaka,
vremenskih prilika, prirodnih pojava, raznih stvari i predmeta, onih
koji postoje na zemlji i onih koje izrađuju ljudi za svoju upotrebu.
Čovjek
se po mnogo čemu razlikuje od brda i dolina, od oblaka, kiša i
snjegova, od mora i morskih bića, od sunca i mjeseca.
Razlikuje
se od biljaka koje uvijek imaju korijenje što ih veže za neko
mjesto, razlikuje se od životinja koje žive po svojim životinjskim
nagonima. Biljke se daju ubrati i uzgajati od čovjeka, životinje se
daju pripitomiti – od čovjeka.
Čovjek
je gospodar i upravitelj na svijetu i u svijetu.
Jer
dobio je takvo ovlaštenje odozgo, iz velikih visina postojanja, od
samoga Bitka svega.
Čovjek
može primijetiti da ima razum i govori razumno iako se može glasati
kao mnoge životinje.
Čovjek
vidi i sam da životinje, biljke i planine ne mogu tako stvarati kako
stvara čovjek, ne mogu istraživati sve tajne koje se pojavljuju na
svijetu, u svemiru.
No,
čovjek ne zna uvijek da je različit od svega drugoga po svome
povjerenju koje ima prema sebi, nekim drugim ljudima, čak i prema
životinjama za koje vjeruje da imaju povjerenja u čovjeka.
Ne,
životinja nema povjerenja, životinja ima druge razloge zašto je
poslušna gospodaru, ona se ponaša prema tjelesnim iskustvima.
Povjerenje
čovjeka postoji jedinstveno i različito od svega drugoga, postoji
kao naklonost i ljubav koje mogu biti veoma dobro usmjerene, ali
također mogu biti loše kao što je povjerenje prema onome koji
povjerenje ne zaslužuje, naklonost prema životinjama koje često
iznenade čovjeka svojom agresivnošću prema gospodaru; ljubav može
biti ljubav za dobro, ali i ljubav prema pogrešnim stvarima, prema
zlim činima, prema neurednom životu.
Planine
ili pustinje, koje ljudi istražuju, izgledaju kao da su ponekad jako
prijateljski naklonjene ljudima, ali su također i strašni
neprijatelji čovjeka kada čovjek učini nešto što nije dobro za
prirodu.
O
tome zapravo odlučuje ona Egzistencija koja je iznad svega.
To
nisu vanzemaljci iz svemira.
To
je Bog, Stvoritelj svega, čak i kad bi bilo vanzemaljaca, Božji bi
bili, od Boga stvoreni jer Bog je Vrhovno Biće koje vlada svime što
postoji i što ljudi vide, ali često i ne vide.
Ljudi
ne vide uvijek da su svi ljudi religiozni.
Mnogi
kažu da je religioznost slabost ljudska.
To
je zato što je čovjekova ljubav i naklonost često usmjerena na
zlo, umjesto da slavi svoga Boga koji ga je stvorio i daje mu vječni
i dobar život.
Sve
ono što Bog učini čovjeku koji Ga ljubi, izgleda mnogim ljudima
nemoguće i nevjerojatno. To nije zato što su mnogi ljudi
nereligiozni nego zato što im je religioznost na niskom stupnju,
vapi za pogrešnim stvarima, ljubi zlo.
Kada
ljudska religioznost ne zna ljubiti Boga, sve što je Dobro, ta
religioznost postaje praznovjerje i krivovjerje.
Može
se ispravno vjerovati i biti pravilno religiozan.
Može
se također još bolje vjerovati, još točnije, još pravilnije,
jasnije, čvršće jer nagrada slijedi svakome tko „pogodi” kako
i što je dobro vjerovati, a što nije.
Nagrada
ogromna slijedi svakome tko povjeruje svome Stvoritelju sve i slijedi
Njegovu Objavu ljudima, Njegovu riječ i pravila. Nagrada su ono što
svi drugi ljudi nazivaju čudima ili lažima, ili umišljenim
događajima, ili jednostavno nemogućim i nevjerojatnim stvarima jer
ljudima koji ne slijede Stvoritelja, Bog ne može dati razum i
razboritost, otvoreno srce, svoga vlastitoga Duha i duhovnost u kojoj
čovjek otkriva puno lakše i brže sve tajne postojanja.
Praznovjernom
čovjeku je sve moguće što god takav čovjek zamisli ili umisli.
No
čovjek koji ljubi svoga Stvoritelja jako dobro zna kako on sam nije
upravitelj mogućega i nemogućega već o tome odlučuje Gospodin Bog
koji čini ono što je čovjeku nemoguće ako čovjek ne živi u
prisnom zajedništvu sa svojim Bogom.
Bog
nije čovjeku dao religioznost i povjerenje, vjeru i ljubav zato da
bi ljudi bili robovi.
Ljudi
robuju svojim kućnim ljubimcima, robuju svojim upraviteljima, robuju
medijima, robuju bankama, robuju svojim predrasudama, robuju kad
ljube zlo, robuju tom zlu, robuju svojim grijesima.
Bog
je Istina i dao je vjeru i ljubav ljudima koji Ga slijede da bi svi
oni prestali biti robovi, robovi grijeha, robovi svega i svačega,
robovi laži i zavaravanja. Bog je dao vjeru ljudima da ih oslobodi
svakoga ropstva, jednom riječju ropstva grijeha ljudskih,
udaljavanja od prave vjere u pravoga Boga.
Da
bi čovjek „pogodio” u pravu ljubav, pravu vjeru i pravoga Boga
koji je jedini Dobro, jedini je Pravi Bog, mora znati iskreno
zamoliti vjeru od Boga, slijediti Bogočovjeka Isusa i Njegovu Majku
Mariju, krstiti se u Kristovoj univerzalnoj i jedinstvenoj,
apostolskoj i evanđeoskoj Katoličkoj Crkvi gdje će promatrati
život i djelo, smrt i uskrsnuće Boga i Čovjeka Isusa Krista, Boga
koji sam sebe zove Sinom Čovječjim. On je jedini Put do Obećane
zemlje, kraljevstva nebeskoga u kojemu se vjernik oslobađa svakoga
ropstva. 12.08.2021. 10:10
Za
svoga vjernika Bog će otvoriti vrata neba gdje prebiva Bog sa svojim
anđelima i sa svojim svetima, ljudima koji su već povjerovali
prije, a nisu umrli nego žive.
Za
svoga vjernika Bog je pripremio nevjerojatna uslišanja svih molbi.
Svome
vjerniku Bog zdušno pomaže u pravilnoj vjeri.
Svome
vjerniku Bog daje sebe samoga u otajstvu Euharistije, a On sam je
čisto milosrđe.
Svoga
vjernika Bog će obilno okupati u Milosti svojoj.
Bog
će svome vjerniku dati kušnje kako bi ljubav između Boga i
vjernika bila čvrsta i prokušana, a tada će Bog uskrisiti vjernika
od smrti na vječni život i vjernik Božji više nikada neće moći
biti rob, čak niti rob smrti jer više nikada neće moći umrijeti
nego će živjeti kao pravednik. No, bit će potpuno drugačiji od
onoga dana kada je tek povjerovao prvi put u svoga Stvoritelja, u
svoga Spasitelja Isusa Krista.
„8 Savršen
je zakon Gospodnji
– dušu krijepi;
pouzdano je svjedočanstvo Gospodnje
– neuka uči;
9 prava je naredba Gospodnja
– srce sladi;
čista je zapovijed Gospodnja
– oči prosvjetljuje;
10 neokaljan strah Gospodnji
– ostaje svagda;
istiniti sudovi Gospodnji
– svi jednako pravedni,
11 dragocjeniji od zlata, od
mnogo zlata čistoga,
slađi od meda, meda samotoka.
15
Moje ti riječi
omiljele
i razmišljanje srca moga pred licem tvojim. Gospodine
Bože, hridi moja,
otkupitelju moj!Psalam 19, 8-11.15”