„Krv
brata tvoga iz zemlje k meni viče” Post 4,10
Ljudi
su često žrtve nečijega zlostavljanja, a često govorimo da su
žrtve svojih uvjerenja, da su žrtve ideologija, da su žrtve rata i
slično.
No,
čovjek je uvijek žrtva nekog drugog čovjeka, a ne nečega
neodređenoga. Mnogi ljudi su žrtve nekih drugih ljudi.
Žrtva
je teže stradanje kada čovjek nastrada protiv svoje volje, kada ne
bi pristao na žrtvu ako bi ga tko pitao.
Ljudi
koji napadaju, ubijaju i zlostavljaju druge ljude te čine od njih
svoje žrtve, ne ubijaju zato što su poslušni vođama ili
ideologijama već zbog toga što su ubojice, a vrlo često i žrtve
onih koji naređuju ubijanje i također, to su često bolesnici.
Čovjek
često ima neko slabašno pravo izbora hoće li biti žrtva ili će
bježati, ili će se boriti za život.
Ljudi
su mnogi žrtve ratova kao civilne žrtve koje nisu imale puno
izbora, čitavi narodi bili su u povijesti ljudskoga roda žrtve
drugih ljudi kada nisu imali izbora, samo nadu da će ratovi
prestati. To je ogromno mnoštvo civilnih žrtava rata.
Bog
milostivo gleda na te jadnike i proslavlja ih u nebesima.
Bog
zapita Kaina: „Gdje ti je brat Abel?”
„Ne
znam”, odgovori: „ zar sam ja čuvar brata svoga?”
Gospodin
nastavi: „Što si učinio?
Slušaj!
Krv brata tvoga iz zemlje k meni viče.” Post 4,9-10
Ljudi
koji pristaju biti žrtve, to jest ugroziti ili žrtvovati sebe i
svoj život u samoobrani i radi obrane svoje obitelji, svoje domovine
i svoga naroda, to jest naroda koji bi mogao postati civilna i
uzgredna žrtva rata, i kada i ubiju, najčešće nisu ubojice nego
branitelji. Njihova žrtva nema cijene jer postižu svojom obranom
veliku dobrobit za mnoge druge ljude.
Najplodnija
žrtva na svijetu je žrtva koju prinosi Isus, Sin Božji i Sin
Čovječji za otkup svih ljudi od njihovih grijeha.
„Ja
sam pastir dobri, poznajem ovce svoje i ovce moje poznaju mene, kao
što Otac poznaje mene i kao što ja poznajem Oca. I ja dajem život
svoj za ovce.” Iv 10, 14-15
„Zato
me ljubi Otac moj što ja dajem život svoj, da ga opet uzmem. -
Nitko mi ga ne može oduzeti, nego ga ja sam od sebe dajem. Imam
vlast dati ga, imam vlast opet ga uzeti; takva je zapovijed koju sam
primio od Oca svoga” Iv 10,17-18
Onaj
tko podnosi svakodnevne žrtve samo zbog toga da ih prinese Bogu kao
dar, to jest onaj čovjek koji se predaje kao žrtva i koji prinosi
čitavoga sebe i čitav svoj život Bogu na dar, samo zbog Isusa
Krista i doprinosa Isusovoj žrtvi, najslavnija je ljudska žrtva
Bogu.
Tko
odlazi u daleke ratove pod izgovorom da to čini za vjeru i
Gospodina, taj bi se morao preispitati. Jer u ratu se vjera ne brani,
ona se ne mora braniti, a vjernik koji želi obraniti vjerski život
svoj i svoje obitelji ili čitavoga naroda, čini to isključivo
molitvom, postom, milostinjom i prinošenjem svega na Oltar Boga
svoga, u Euharistijskom slavlju. To je slavlje spomen na žrtvu Isusa
Krista, zahvalnost Bogu za Njegovo otkupljenje svih ljudi od zla i
grijeha i slavlje vjerničkog života. To je slavlje usko povezano sa
slavljem sakramenta Pomirenja gdje
čovjek
pojedinac predaje svoje grijehe Gospodinu da bi mu Bog oprostio i
izbrisao te grijehe i kako bi potom čovjek mogao na Euharistijskom
slavlju blagovati Tijelo i Krv Isusa Krista kao na najslavnijoj
zajedničkoj gozbi svih vjernih, svih žrtava, živih i preminulih,
kao na gozbi slave Kristove u kojoj se proslavljaju svi ljudi koji su
se poradi Krista i za Njegovu stvar predali dobrovoljno kao žrtve
svakodnevnih životnih neprilika, navala neprijatelja i
najrazličitijih napada.
Mnogi
su ljudi žrtve svojih vlastitih grijeha i svoga opredjeljenja protiv
Isusa Krista.
Mnogi
su, pak, Kristovi vjernici žrtve svih ljudi, pristalica ideologija
koje zagovaraju rat protiv samoga Boga i Njegovih vjernika.
U
tom nametnutom ratu za kršćane, često stradavaju svi vjernici kao
civilne i uzgredne žrtve, ali i kao žrtve poradi Isusa Krista, a
naročito stradaju branitelji, Kristovi vjernici koji su sebe predali
na Oltar za svoje obitelji i za svoju domovinu.
Pojedinac
koji se bori u ratu za obranu od napada neprijatelja na svoju
domovinu s uvjerenjem da se bori za Boga, a nikada nije ni molio, ni
postio, niti slavio Boga, žrtva je svojih zabluda. Jer domovina, ma
kako bila kršćanska, to jest, makar postoji većina kršćana u toj
domovini, nije Bog sam kojega nije potrebno braniti već je to Bog
kojega se moli i slavi kako bi se duša proslavila u Bogu, na zemlji
i na nebesima. Jer da neka država jest potpuno kršćanska u
istinskom smislu, ne bi se kršćanska braća toliko međusobno
ubijala.
Najslavnija
je zemaljska pobjeda požrtvovnost molitvi i postu te u slavljenju
Boga kojima je plod i rezultat sprječavanje ratova i sukoba.
17.05.2019.
11:15
„Blago
mirotvorcima, oni će se sinovima Božjim zvati!” Mt 5,9