Početak vjerskoga života jednoga katolika nalazi se u Mariji.
Ona sve zna, ona je jedina kompetentna za početak, sredinu i svršetak.
No, Marijine riječi su tako rijetke u Evanđelju, tako rijetke, a tako snažne i značajne. Njezino „Da” i njezino „Veliča!” govore nam sve što moramo znati uvijek i što nikada ne smijemo smetnuti uma, ispustiti iz srca.
Marija je slušala Boga, osluškivala Božju riječ, čuvala sve u svome srcu i vršila sve po volji Gospodina.
Bogu uvijek moramo reći „Da”.
Boga uvijek na taj način možemo primiti u oduševljenju.
To je ukratko početak i svršetak. Sredina je naš čitavi vjerski život.
U sredini moramo znati da je Marija roditeljica Boga i Njegova posljednja postaja. Kad u Mariji tražimo Isusa, moramo biti svjesni da je ona živjela ovdje prije Isusova rođenja te da je ostala poslije Njegova raspeća i smrti na križu, žalosna, ali nastavljajući svoj život i poslanje svojega Sina.
Marija je Majka Boga, ona je najveća mističarka koja je ikada postojala i toliko je mistična da živi po svuda, kraljica neba, vladarica zemlje, vjesnica podzemlja jer nosi život, nosi Živoga među mnoge mrtve.
I dok tako promatramo Mariju, moramo imati na umu da je ona stvorenje vječnoga i istinitoga Boga, Kći Sionska. I, kao zaručnica Duha Svetoga, Marija vodi čovječanstvo kroz vjersku povijest. Nju je Bog naš i Gospodin stvorio takvu i točka.
I dok je naš simbol Križ Kristov, Marijin je simbol Ružarij, Gospina krunica koja počinje i završava s križem pa, prema tome, taj križ se provlači kroz njezina životna zrnca, kroz čitavu sredinu katoličkog vjerskoga života. Ta sredina mora biti kvalitetna, ispunjena, a opet, ta sredina je tako lagana i „rupičasta” da izgleda tako prazna.
Naš jednostavni i logični Bog načinio je najjednostavnije stvorenje od Marije, ona je sva oduvijek i zauvijek ispunjena potpuno Milošću. Kompletno čovječanstvo nije ni približno tako i toliko kompletno kao što je to Krunica i njena molitva. Ona je, dakle, osnovni alat i sredstvo vjerskoga života. Ona je čak značajna za prijelaz iz ničega u život, ali je i prijelaz iz zemaljskoga života preko rijeke smrti u vječni nebeski život jer Marija je „pretvaračica” ljudskih duša. Ona je instrument spasenja svakome čovjeku.
Isus je jednom prilikom govorio da će sve, i riječi, uminuti, ali da Božja riječ neće uminuti nikada. Marijina krunica je ta vječna Božja riječ, Isusova pratilja i prethodnica.
No, tajanstvena Majka Boga i u svome ružariju je šutljiva, a tako puno čini i to na taj način da je molitelj krunice onaj koji govori, koji čini i koji „se pretvara” iz naravnog čovjeka u nebesnika. Jer, između svega ostalog, kad se moli krunica, promatra se ono što Bog postavi pred oči molitelja pa molitelj, tako moleći, dolazi do ljubavi i spoznaje Boga živoga.
Glavna tema molitve krunice je Isus. No, molitelju, dok moli krunicu, padnu na pamet i mnoge druge teme koje Marija „okreće” na vjerska pitanja. Tako Marija, bez riječi, otkriva svoje iskustvo i tajne molitelju.
Budući da je sva „šuplja”, krunica može nositi Duha Svetoga u izobilju koje se ne može izmjeriti nikada.
Dobro je znati da teolozi poučavaju da Gospodin vidi sve u jednom pogledu, za razliku od ljudi kojima je potrebno vrijeme i riječi da bi nešto spoznali. No, kroz krunicu molitelj također može vidjeti mnogo u jednom pogledu, a to je samo pokazatelj da postaje nebesnik, da ga je Marija privela Isusu.
Marija je, naravno, susrela svoga uskrsloga Sina, ona je, naravno, razgovarala s apostolima, molila neprekidno, i, konačno, uznesena je na nebo dušom i tijelom tada kada je usnula na zemlji.
Ipak, bila je prisutna već u Evi, na početku stvaranja.
Majka svih ljudi, sve dok Eva i Adam nisu učinili prvi grijeh. Kad se grijeh dogodio, Bog je obećao ljudima, koji svi postadoše grešnici, Spasitelja od njihovih grijeha, i to po Mariji. I postade Marija posvetiteljica svih ljudi, i ona koja vodi iz ropstva grijeha u nebo.
Bog je izabrao i stvorio jedan svoj narod među svim narodima. Taj izabranik bila je priprava za Mariju. Marija ima mnoge pralikove u tom narodu, žene koje bijahu nerotkinje, a rodiše djecu. Marija je bila zdrava, čak toliko da je odlučila živjeti djevičanskim životom i rodila je Isusa kao Djevica, onako kako Ga je i začela od Boga, osjenjena Duhom Svetim.
I dan, danas Marija se pojavljuje na određeni način preko svojih ukazanja zbog kojih mnoštvo vjernika moli krunicu zajedno i jednoglasno.
Jer, Marija je nesavladiva, nepobjediva jer je ljubav bezuvjetna i kao takva prenosi tu bezuvjetnu ljubav u jednom pogledu na mnoge ljude, zajednički i pojedinačno; jednostavno je beskrajna.
S njom se ne mora i može razgovarati, ali moleći krunicu svaki dan.
Sve to o Mariji, ne bi nam ništa vrijedilo kad bismo pomislili da je Marija nekakvo božanstvo. Ne. Marija je Bezgrešno Začeće, ljudsko biće koje nam pokazuje što znači biti čovjek i čemu moramo težiti da bismo postali sveti, da bismo sveto živjeli i da bi nas Gospa mogla bezgrešno prevesti do nebesa, do Boga. 24.02.2023. 23:55