Post
ne ide bez molitve. A molitva ne ide bez „slobodnog vremena”,
vremena koje si posvećujemo samo radi Isusa Krista.
Blago
onima koji ne moraju po čitave dane raditi do iznemoglosti.
Blago
starcima koji imaju bijedne, ali redovne prihode pa tako i vremena za
molitvu.
Blago
beskućnicima jer naš je Gospodin također bio beskućnik. Ne samo
zato što beskućnici ne moraju postiti nikada, nego zato što imaju
dovoljno vremena za cjeloživotnu molitvu. Siromasi koji „se
dokopaju” hrane, makar i na sam dan Velikog posta, smiju se gostiti
svime što imaju na raspolaganju. To je najčešće kora kruha, ali
može biti i izobilan ručak neke milosrdne osobe. Taj ručak
siromah ne može čitav niti pojesti, ali koru kruha će jesti kao
jako blaženi stvor. Jer nema ništa ukusnije od kore kruha nakon
dugotrajnoga gladovanja, nije ti potrebno izobilje.
Da
bi okusio mrvu blaženstva svaki vjernik bi morao, kao prvo, imati
vremena za redovnu molitvu i razgovor s Isusom ili Njegovom i našom
Majkom s kojom razgovara o Bogu.
Još
je jedan važan preduvjet za uspješan post, a to je priprema. Ako se
bavite karnevalima, niste pripravni za korizmenu molitvu i post.
Jer
svrha je posta približiti se kraljevstvu nebeskom, okusiti
blaženstvo. Značaj posta je u tome što nam daje česticu budućega
života u vječnosti, slutnju o tome kako se osjećaju i kako žive
sveti i blaženi ljudi.
Dok
postimo, hranimo se Kristom. U molitvi. Za molitvu i post potrebna je
iskrena vjera. Ništa veliko, ništa posebno, samo odluka. Nije
neophodno veliko odricanje, ali je dopušteno.
Priprava
za post može započeti laganim pregladnjivanjem jer se naglo postiti
uopće ne isplati, ne traje dovoljno dugo, a to je barem četiri ili
pet dana.
Jao
nama koji smo robovi konzumerizma. Tko neprekidno nešto gricka, jede
i pije, uživa u duhanu ili često popije šalicu kave, ili jede samo
dva obroka, ili su to preveliki ili prekalorični obroci i tako
redom.
Rijetki
smo koji uzimamo više manjih obroka i koji smo navikli preskočiti
neki obrok.
Na
žalost, mnogi imaju puno slobodnoga vremena za hranjenje, za
pripremu hrane.
Slobodno
vrijeme postoji u svačijem životu, ali nismo svi toga svjesni jer
prečesto pratimo svoje želje i čežnje, a premalo uzimamo obaveza
na sebe. Često se događa da nemamo vremena za obaveze, a onda to
vrijeme potrošimo na hranjenje ili kuhanje, ili pospremanje hrane i
posuđa, ili za nabavku svega što nam je neophodno potrebno svaki
dan, a to je uglavnom hrana.
Isto
je s odjećom koju uvijek želimo nabaviti jer nikada „nemamo što
odjenuti”.
Imućnima
je bolje da se odreknu malo više novaca za milostinju nego da
pokušaju postiti, ali i milostinja, post i molitva ih mogu spasiti
od njihove neizlječive kronične bolesti.
Za
post je potrebno osloniti se samo na Gospodina, predati se na milost
i nemilost Božjim putevima, naravno, ako već postoje ostali
preduvjeti: odluka, vjera, postupnost i kontinuirana molitva.
Post
je žrtva zahvalnica Bogu našemu, ali je to žrtva radi našega
tijela i naše duše, korist naše duhovnosti. Bogu nije potreban naš
post nego nama, radi nas je i radi našega spasenja jer tko je bar
malo vjernik, taj je barem malo svjestan da nije siguran da će se
svi spasiti od vječnih manjih i većih muka.
Onu
staru i blijedu, ishlapljelu pjesmu o besmrtnosti možete ostaviti za
pogane, nevjernike i mnogobošce. Kao i za one koji kažu da se ne
zna što je poslije smrti ili za one koji kažu da su ljudi nastali
slučajno.
Što
se tiče smrti, to zaista nitko ne zna, čak ni oni koji su bili
klinički mrtvi neko vrijeme. Nitko ne zna dana, ni časa, samo Bog
Otac naš na nebesima, u koji će Isus doći. Za vjernike smrt je
gotovo isto što i Kristov dolazak.
Živjeti
tako da Mu idemo ususret raširenih ruku, s hvalama i ljubavlju, može
se uvidjeti u postu i molitvi.
Bolesnici
i starci, djeca i svi koji pohađaju škole, marljivi radnici i
slično, ne moraju postiti, ali im post i molitva nisu zabranjeni.
Zabranjeno
je ići na dijetu radi boljitka i ljepote tijela pa to nazvati
odricanjem i postom. Dijeta nije post, dijeta je hrana za bolesnike,
prilagođena prehrana svakoj pojedinoj bolesti.
Ako
odmah i ne doživite blaženstvo uma i srca, duše i tijela, barem
ste sigurni da ste protjerali mnoge zloduhe koji su se bili nastanili
kod vas.
Mnogi
vjernici neprekidno poste, a mnogi povremeno. Za Korizmu se posti
četrdeset dana, uz molitvu i pokorničke obrede, ali zapovijedani
post je samo na Čistu srijedu i Veliki petak, dan Muke Gospodnje.
Između
prve tri zapovijedi Dekaloga i ostalih sedam zapovijedi veliki je
razmak i udaljenost, vrijedna kontemplacije koja se provodi u djelo
čitavog života. 20.02.2023. 04:03
KKC
1969 Novi zakon vrši religijske čine: milostinja, molitva i post,
usmjerujući ih „Ocu koji vidi u skrovitosti”, nasuprot želji
„da ljudi vide”. Molitva toga zakona jest Očenaš.
„Zato
sagibam svoja koljena pred Ocem od koga svako očinstvo u nebesima i
na zemlji ima ime. Neka vam dadne, prema bogatstvu svoje slave, da se
ojačate u snazi po njegovu Duhu u nutarnjega čovjeka, da Krist
stanuje u vašim srcima po vjeri; da u ljubavi uvriježeni i
utemeljeni budete sposobni shvatiti zajedno sa svim svetima koja je
tu širina, duljina, visina i dubina, i upoznati ljubav Kristovu koja
nadilazi spoznaju; da budete ispunjeni do sve punine koja dolazi od
Boga” Ef 3,14-19).”