Kada
nas zahvati val opće nevjere, sumnje i padanja u grijehe, pitam se
zašto je u našoj slobodi koju si nam dao, Bože, jedino dobro i
moguće vratiti se k Tebi što prije. Čemu služi onda moja sloboda
i kakva je to sloboda izbora koja liči na ucjenu? Ako biram Tebe,
bit će mi dobro, a ako Te ne izaberem, propadam.
Pogrešno
zaključivanje i pogrešno razmišljanje dovodi čovjeka do
smetenosti jer svetima je jasno što će njima slobodna volja, ali
kada netko propada u nevjeri, u grijehu, tada ne zna u čemu je
sloboda izbora koju Ti, Isuse, daješ čovjeku.
Zašto
Te svi, Bože, hvale i slave, odijevaju se u svojoj ljepoti Tvojom
slavom, a samo ljudi ne znaju slavu Tvoju, samo čovjek je ogrezao u
grijesima?
Što
će mi sloboda kada me može odvesti u pakao?
Čemu
služi moja slobodna volja?
Zašto
imam slobodu izbora?
Je
li to istinska sloboda?
Zašto
se ne mogu opredijeliti i odbiti ono što ne želim?
Ne
želim, na primjer, služiti već ostati u dostojanstvu. Želim
ravnopravnost, želim sam postići nešto lijepo i dobro. Ne želim
za sve i uvijek biti kriv i pogrešan.
Sve
su to pogrešne slike i predodžbe o Bogu. Takve opise Boga može
imati samo Zavodnik koji čovjeka odvraća od pravednosti i
providnosti Božje. Tko postavlja takva pitanja nalazi se u velikim
dvojbama i nemiran je u sebi te stvara nered oko sebe. To su pitanja
grešnika ili možda ponekog ateista.
Sloboda
čovjeka najviše dolazi do izražaja tek kada čovjek uđe u
prijateljstvo s Bogom. Tek tada razumije čovjek zašto mu je
potrebna sloboda. U prijateljstvu s Bogom čovjek i Bog nalaze se u
bračnoj vezi gdje čovjek konačno smije okusiti blaženstvo, mir i
red, a to je ono za čime jedino i čezne čitava svoga života. Tada
je čovjek slobodan, a sloboda izbora dolazi maksimalno do izražaja.
Nevjernik
je zarobljen u grijehu.
Nevjernik
ne zna što je mir u duši.
Nevjernik
ne zna kako je to živjeti s ljudima bez rata, nemira i prepirki.
Nevjernik
ne može slobodno izabrati među ljudima prijatelje već mu je
sloboda izbora ograničena onime za što se je čvrsto uhvatio, a to
su grijesi; grijeh pohlepe i požude, čežnja za slavom i želja za
moći. Također ga okružuju ljudi koji mu ne mogu biti prijatelji
jer više drže do svojega bogatstva i slave, do svoje moći nego do
prijateljstva.
Sloboda
izbora u zemaljskom životu nalazi svoju svrhu upravo u slobodi u
kojoj se čovjek opredjeljuje za najveće dobro kako bi mu bilo jako
dobro u životu i kako bi s ljudima stvorio mir.
Nevjernik
služi grijehu koji izaziva ratove i stvara siromahe i uzgredne žrtve
ratova.
Bog
oslobađa od te ovisnosti i navezanosti na grijeh, na želju za
slavom, moći i bogatstvom.
U
Bogu čovjek nalazi ljubav i prijateljstvo. Tada može činiti ono
što želi, može stvarati dobro, može činiti dobro i zbog toga se
osjeća dobro i blaženo.
U
Bogu čovjek razvija darove Duha i mnoge kreposti o kojima nema pojma
kada živi u grijehu ili daleko od Boga jer Ga ne poznaje. Darovi,
nadarenost i vrline, kreposti koje čovjek razvije u prijateljstvu s
Bogom otkrivaju čovjeku njegovo istinsko ljudsko dostojanstvo jer
tada čovjek nema potrebe vladati ljudima, nema pohlepe za bogatstvom
jer zna da može imati sve što želi, a da je to što želi
istovremeno i jako dobro, i jako lijepo te da ga ono što čini
izgrađuje u sve bolju osobu koja razvija mnoga prijateljstva s
ljudima.
Najljepše
je biti slobodan u Bogu, u ljubavi s Bogom jer tada između Boga i
čovjeka postoji jednost i čvrsta veza koja se temelji upravo na
slobodi Boga i na slobodi čovjeka. Čovjek je u tom prijateljstvu
ravnopravan sa Savršenim koji ga u svemu nadopunjava. Veza Boga i
čovjeka izgrađuje čovjeka u sve bolju i sretniju osobu, čini ga
blaženim i sposobnim za velika djela, ali i za ljubav.
Nevjernici
nisu sposobni za ljubav.
Nevjernicima
je ljubav sporedna stvar, a brak zarobljeništvo i frustracija zbog
koje odlaze u svijet tražiti lažnu ravnopravnost i jednakost svih
ljudi, ali dok se ljudi ne okrenu Bogu jedinome, nikada se neće
riješiti ratova i kriza u gospodarstvu, neće naći slobodu
istinsku, neće imati moć, i slavu i bogatstvo. 16.05.2020. 04:35
I
svi anđeli, što stajahu uokolo prijestolja i starješina i četiriju
bića, padoše pred prijestoljem ničice, na svoja lica, i
pokloniše se Bogu govoreći:
»Amen!
Blagoslov
i slava,
i
mudrost, i zahvalnica,
i
čast, i moć i snaga
Bogu
našemu
u
vijeke vjekova. Amen.«
Otk
7,11-12