Tuesday, April 26, 2016

Školski plač


Zaista sam još kao malo dijete plakala nad domaćim zadaćama jer ih nisam razumijela pa ih tako nisam ni znala rješiti i napisati. To što sam poslije prošla gimnazijske ispite i maturirala te poslije još i uspješno pohađala teološku kulturu laika koju sam također okrunila diplomom, nikako ne znači da sam postala pametnija već sam ista ona osoba koja plače nad zadatcima škole ovoga svijeta. Moji uspjesi ne znače da sam uspješno položila ispite iz gradiva za nesposobne osobe nego znači samo to da sam pronašla uz Božju pomoć istinsko gradivo za svakog čovjeka jer u školi ovoga svijeta svaki čovjek postaje ili nesposoban ili jadan štreber koji uči ono što ne razumije, a pri tome mislim i na najteže gradivo kao što je matematika, medicina i slično. Znati dobro matematiku znači ne imati vremena za ostale, primjerice znanosti koje nisu prirodne nego društvene i humanističke. U svijetu prevladava mišljenje da su prirodne znanosti strašno teške za proučavanje i da nisu za slabe učenike nego za njih su najbolje gradivo lake društvene i humanističke znanosti kao što su sociologija ili moja laička teologija. Znati dobro matematiku znači biti legalno polupismen čovjek-robot koji izvrsno računa, ali kada treba znanje provesti u djelo, provodi ga na nehumani način koji šteti i njemu i društvu.
Za moj osjećaj i moje sposobnosti doživljavanja okoline bilo je oduvijek važno ne povrijediti sebe i druge, a potom biti kreativan, stvarati bolji svijet. Kakve koristi od prirodnih znanosti kad takvi stručnjaci uništavaju sve živo i neživo, čak i tada kada najsrdačnije žele dostići velika postignuća za čovječanstvo.
Prirodne znanosti i one koje se temelje na njima danas preokreću svijet, ali ne pitaju se o moralnosti jer im moral nije nikada bio predmet proučavanja. Ne znati malo teologije, malo više filozofije i jezikoslovlja znači biti potpuno neupućen i podložan utjecajima strujanja koja upravljaju stručnjacima iz prirodnih znanosti: daj mi novaca, daj mi uvjete i ja ću se samo baviti za tebe matematikom te ću mirne duše obračunavati koliko jedna raketa može ubiti ljudi u jednom trenutku. Matematičari ne vladaju svjetskim strujanjima već svijet pokreću ideologije koje su izrasle na filozofskim predmetima koji svaku, i najmanju ideološku usmjerenost dobro i sustavno proučavaju i usmjeravaju. Uzalud si dobar matematičar ako svoje sposobnosti podložiš nemoralnim činima.
Takve misli mučile su mene kad sam plakala nad domaćim zadaćama u djetinjstvu. Sada me malo kopka zašto su me pustili da prolazim iz razreda u viši razred, sa stupnja na viši stupanj. Gradivo nikada nisam dobro znala, a dobivala sam zaduženja i poslove koje sam uspješno radila i obavljala u usporedbi s ostalima koji su držali sebe većim znalcima.
Zaključujem da je za prirodne znanosti dovoljna prirodna inteligencija dok za društvene znanosti već morate imati šire preduvjete kao što je pismenost i razumijevanje događaja u okolini. Potom je neophodno znati hoće li vaš kreativan i naporan rad donijeti korist ili nanijeti štetu mnogim ljudima, morate znati nešto o uređenju ljudske naravi, ćudoređu, to jest morate biti moralno na visini, barem toliko jak stručnjak kao što ste jak stručnjak u prirodnim znanostima.
U svijetu razvoja raznih znanosti, ljudi koji uče i rade polupali su svoje lončiće. Nekada je jedan čovjek morao biti široko obrazovan i koliko će daleko stići u svom radu bilo je individualno, ali svatko je morao znati sve. Tako se nisu događale stravične velike pogreške koje su danas fatalne i katastrofalne. Nije dovoljno popeti se u visine nego imati i pregled u širinu jer ta širina drugačije izgleda kada se čovjek visoko popne, izgleda nepoznata i nevažna. Primjerice, onomu tko izvrsno računa ljudi izgledaju mentalno ograničeni iako čine dobro mnogim ljudima dok onaj koji dobro računa misli samo na natjecanje sa sličnima, ostaje društveno nezreo i egoističan, a moralan život mu je totalna nepoznanica, naročito filozofija o Bogu ili možda čak i važnost teoloških vjerskih odgovora na pitanja o tome tko smo, odakle smo i kamo idemo.
Bogu hvala što mi je prirodna inteligencija u skladu s okolnostima pomogla da prolazim ispite iz temeljnih školskih zadataka te sam se tako dokopala i ovih puno važnijih spoznaja u školama ovoga svijeta, a zaključila sam i da jedino znanje koje zaista vrijedi dobivam kao besplatan dar od Boga samoga, a to je poznavanje molitve, to jest razgovori s Bogom. 26.04.2016.
Plakala sam jer nisam razumijela društvo oko sebe, a saznala sam i to da ljudi umiru dok ja moram rješavati neki sporedan poučak iz fizike. Mnoge poučke sam uzgred u životu lako naučila i postala praktična osoba, ali znam i puno više o ljudima koji se daju manipulirati od drugih ljudi, koji pobolijevaju zbog nedostatka emotivne i društvene inteligencije, a znam i to da čovjek ne umire zaista zauvijek ako se kaje kad pogriješi u odnosu na Boga, druge ljude i sebe samoga.


No comments:

Post a Comment

just do it

Popular posts