Tuesday, January 27, 2015

Zagreb, grad Vukovaraca



Sto dana Drugog domovinskog rata u Hrvatskoj 2014.

Zagreb je prihvatio dvije invalidne osobe pred Ministarstvom branitelja, ali bila je to strategija koja se rađa na licu mjesta u svjetlu prepoznatljive opće domovinske strategije koju su hrvatski branitelji imali devedeset prve protiv agresora. Bilo je i vrijeme da glavni grad da i svoj obol Vukovaru, Pakracu, Škabrnji, Šibeniku, Zadru i tako redom; bilo je i krajnje vrijeme za ovaj grad Zagreb koji je imao naredbodavnu ulogu u Prvom domovinskom oslobodilačkom ratu i kojega su mnogi poginuli i ranjeni obranili kako bi obranili vlastitu mladu priznatu državu.
Reakcije Zagreba nakon probijanja medijske blokade u početku okupljanja branitelja invalida u Savskoj 66 bile su porazne, ali uobičajene za glavni i nedirnuti hrvatski grad jer je slika ranjene i invalidne  Hrvatske naglo zasmetala zagrebčanima koji žive u nekom svom maglovitom filmu već dugo vremena. No, branitelji znaju svoj posao: strpljivo i postojano, bez ikakvih napada postavili su stožer u svrhu obilježavanja identiteta kojega magloviti Zagreb oduvijek ima, naročito u srcima preživjelih obrambenih snaga u ratu protiv agresora devedeset prve, a to je identitet glavne svjetske turističke destinacije i metropole za sve Hrvatice i Hrvate.
Danas, sto dana poslije, svi koji prosvjeduju i izlaze na ulice traže podršku od Braniteljskog Stožera.
Vukovarski maraton do Zagreba stiže u roku od dvadeset i četiri sata za razliku od pomoći koja iz Zagreba u Vukovar devedest prve nije stigla niti u roku duga tri mjeseca za Vukovarce. No, ako je pao Vukovar, pao je i Zagreb. Ako Zagreb dobije Drugi domovinski rat protiv Jugoslavena, Vukovar pod hitno postaje cijenjeno i poštovano europsko i svjetsko mjesto posebnoga pijeteta u državi Hrvatskoj. Veza između svih gradova ove zemlje neraskidiva je, spojene smo posude i moramo biti svi za jednoga i jedan za sve ako želimo ostvariti one snove o kojima slušamo za sada samo prazna obećanja vladajuće kaste.
Braniteljski Stožer u Savskoj 66 centralno je mjesto Hrvatske u državi i dijaspori, a ujedino je i prva crta odmazde od legla gujinja, onemoćalih komunjara. Zagreb je dužan Vukovarcima i vrijeme za naplatu duga je stiglo. 27.01.2015. 07:40


Zagreb, grad Vukovaraca

Sto dana Drugog domovinskog rata u Hrvatskoj 2014.

Zagreb je prihvatio dvije invalidne osobe pred Ministarstvom branitelja, ali bila je to strategija koja se rađa na licu mjesta u svjetlu prepoznatljive opće domovinske strategije koju su hrvatski branitelji imali devedeset prve protiv agresora. Bilo je i vrijeme da glavni grad da i svoj obol Vukovaru, Pakracu, Škabrnji, Šibeniku, Zadru i tako redom; bilo je i krajnje vrijeme za ovaj grad Zagreb koji je imao naredbodavnu ulogu u Prvom domovinskom oslobodilačkom ratu i kojega su mnogi poginuli i ranjeni obranili kako bi obranili vlastitu mladu priznatu državu.
Reakcije Zagreba nakon probijanja medijske blokade u početku okupljanja branitelja invalida u Savskoj 66 bile su porazne, ali uobičajene za glavni i nedirnuti hrvatski grad jer je slika ranjene i invalidne  Hrvatske naglo zasmetala zagrebčanima koji žive u nekom svom maglovitom filmu već dugo vremena. No, branitelji znaju svoj posao: strpljivo i postojano, bez ikakvih napada postavili su stožer u svrhu obilježavanja identiteta kojega magloviti Zagreb oduvijek ima, naročito u srcima preživjelih obrambenih snaga u ratu protiv agresora devedeset prve, a to je identitet glavne svjetske turističke destinacije i metropole za sve Hrvatice i Hrvate.
Danas, sto dana poslije, svi koji prosvjeduju i izlaze na ulice traže podršku od Braniteljskog Stožera.
Vukovarski maraton do Zagreba stiže u roku od dvadeset i četiri sata za razliku od pomoći koja iz Zagreba u Vukovar devedest prve nije stigla niti u roku duga tri mjeseca za Vukovarce. No, ako je pao Vukovar, pao je i Zagreb. Ako Zagreb dobije Drugi domovinski rat protiv Jugoslavena, Vukovar pod hitno postaje cijenjeno i poštovano europsko i svjetsko mjesto posebnoga pijeteta u državi Hrvatskoj. Veza između svih gradova ove zemlje neraskidiva je, spojene smo posude i moramo biti svi za jednoga i jedan za sve ako želimo ostvariti one snove o kojima slušamo za sada samo prazna obećanja vladajuće kaste.
Braniteljski Stožer u Savskoj 66 centralno je mjesto Hrvatske u državi i dijaspori, a ujedino je i prva crta odmazde od legla gujinja, onemoćalih komunjara. Zagreb je dužan Vukovarcima i vrijeme za naplatu duga je stiglo. 27.01.2015. 07:40


Sunday, January 25, 2015

Sinovi domovine


Sinovi domovine

Nisam te zaslužila,
ali tvoje srce ne zna o tom ništa.
Mene je zadužila
žrtva usred poprišta

zbog koje sam bila slobodna
i zdušno se radovala
što mi stvaraš polja rodna,
što se rađa moja zemlja mala

pa sam pratila te kako gineš
dok je moj opstajao grad.
Svakim danom ti preda mnom sineš
jer ti stvori ovaj život mlad.

Tebi hvala u sve vijeke
što sam spoznala si slobodne vidike,
šume, more, gradove i rijeke
i od Boga svete slike.

Zbog tebe sam to što jesam sada,
sloboda i sreća iznova se stvara.
Iz moga ti postojana grada
prihvati zahvalnost zbog velika dara.

Zbog tebe sve više imam domovinu,
riječ i narod, vrleti gole.
Sada, i uvijek, opet za nju ginu
prijatelji moji i za mene mole.

Ispod sjajne tvrđe miluju me sjene,
a ja nisam to zaslužila.
Duhovi ratnika lebde oko mene,
vijekom nas je domovina združila.
25.01.2015. 11:42


Saturday, January 24, 2015

Svijeća za Hrvatsku Narodnu Banku


Zakonodavna vlast je politička, izvršna vlast je militantna, a  pravosudna vlast je sudska. One čine državu. Očigledno je da moraju surađivati i da nikada ne mogu idealno surađivati. To se najčešće događa u demokraciji. U demokraciji, dakle, poželjno je da se različiti elementi jedinke malo slažu kako bi jedinka opstala, a malo ne slažu kako bi jedinka također opstala jer diktatura ne traje predugo. Mora se dogoditi i po koji sukob.
Nepojmljivo je da je politička vlast ona koja nije strukovna iliti stručna vlast nego uvijek mora konzultirati struku ( pravosudnu ili vojnu). Nitko, drugim riječima, ne može dokazati ili argumentom istjerati činjenicu da je neki političar dobar ili loš. Ako vam se političar u demokraciji ne dopada, smijenite ga.
Popratna sredstva za vladanje jesu ekonomija, mediji, banke. Retorika kojoj nitko ne može povjerovati jest da je neka banka zapravo zakonodavna vlast. Banka uopće nije vlast u demokraciji kao što niti novac ili zlato nemaju sposobnost vladati.
Stoga ne znam zašto palimo svijeće pred centralnom hrvatskom bankom. Bankari imaju pravo koje su im dale države. Banka koja nije hrvatska banka, a takve su uglavnom sve, ovisi o sredstvima iz drugih zemalja i radi u njihovom interesu. Već je i to protiv interesa Hrvatske i njezine politike što je omogućila da gotovo sve banke postanu inozemne, a nije osnovala obrazac po kojemu bismo imali više nacionalnih, odnosno nacionaliziranih banaka.
Europska središnja banka je učinila maksimalno ono što  jedna banka može po pitanju kamatnih stopa, ali je za očekivati da će kamate porasti u hrvatskim bankama i HNB je tu nemoćna kao što je i nemoćna pred nalozima hrvatske politike. Banka nema vlast odlučivati i poza hrvatskoga premijera kako je u sukobu s bankarima i kako ih je prisilio da prihvate zamrzavanje švicarca je kontradiktorna jer hrvatska vlada je ta koja bankama omogućuje da rade za inozemne interese, a ne za hrvatske.
Slijepilo naroda u Hrvatskoj nije toliko koliko je slijepilo vladajuće kaste koja je jako šeprtljava jer vjeruje retorici po kojoj su banke odgovorne za sve. Ipak su moćnici u politici ti koji osnivaju središnje banke, a da bi čovjek stigao u politiku i obogatio se u prvom redu mu je potrebno stručno znanje, a ne dodvoravanje lopovlucima političara koji su nesposobni jer vjeruju da se na taj način mogu održati u bogatstvu. Neophodno je osuditi vladajuću kastu kako bi se odluke o zaduživanju mogle poništiti po istom ključu po kojem se mora poništiti i protuzakonita prodaja hrvatskoga vlasništva.
Zašto su zapalili svijeće pred HNB-om? HNB je protumačila građanima i to joj se mora priznati jer nikakva druga ovlaštenja banke nemaju, niti mogu imati.
Drugo je kad se osnivaju institucije koje su financijsko-administrativne, ali  i one su samo sredstvo pomoću kojega moćnici, odnosno političari upravljaju.

 Ekonomija je također stvar struke i profesionalnosti. Ako želite opstati, morate imati potrošače; ako želite osvježiti svoje gospodarstvo, morate potaknuti siromašnije zemlje da više troše, odnosno, morate im ponuditi kredite i onda opraštati dugove kako bi ih održali u stanju potrošača od kojega izvlačite korist.
Hrvatska je toliko bogata da joj krediti nisu potrebni, ali joj je politika dugo vremena bila čimbenik osiromašenja pa se ona ipak mora okoristiti suradnjom s inozemstvom, ali može biti presedan po načinu na koji će uzimati kredite i postati koristan potrošač, odnosno uvoznik i po načinu na koji će sredstva upotrijebiti za razvoj proizvodnje, to jest izvoza. Vrlo je važno kako će Hrvatska ispregovarati s Europom  međusobne interese.
To je još jedan razlog zašto treba osuditi sadašnju vlast koja očigledno ima namjeru zatvoriti granice i stvarati kolhoze pa ljudima pokušati protumačiti kako ih je izvukla od propasti u posljednji trenutak. Suradnja je s Unijom strateški hrvatski interes, a hrvatska vladajuća klika nije uopće stručna u iskorištavanju te suradnje jer da imaju malo soli u glavi, već bi se riješili na lak način oporbe i održali bi se na vlasti. Budući da nemaju pojma i da su uglavnom šeprtljavi, moraju se očitovati kao obični nerazumni pohlepnici.
Zauzdavanje slobode govora je još jedan razlog zbog kojega je ova vlast nekompetentna. Zastrašujuće je kako ne znaju svoje vlasništvo nad državnom televizijom upotrijebiti u vlastitim interesima. Sva sreća je da je narod konačno osiromašio pa se ljudima otvaraju oči. 24.01.2015. 04:43

Friday, January 23, 2015

Pavlovo duhovno tijelo


Savle, zašto me progoniš?
Čovjek rijetko postane od malena duhovan. Čak i tada kada ima dobar vjerski odgoj čovjek mora duhovnost učiti u vjeri, a vjera u Sina Božjega Isusa Krista gradi se postepeno.
Kakva je razlika između staroga čovjeka Savla i obraćenoga Pavla objašnjava Pavao kada govori o razlici između staroga židovskoga vjerskog zakona i  Isusa Krista koji je po duhu toga Zakona živio, ali  ga je i nadograđivao vjerom koja rađa sve kvalitetnijom duhovnošću.
Poslanica Svetoga Pavla Apostola Galaćanima, glava 4, redak 1-7
Hoću reći: sve dok je baštinik maloljetan, ništa se ne razlikuje od roba premda je gospodar svega:
pod skrbnicima je i upraviteljima sve do dana koji je odredio otac.
Tako i mi: dok bijasmo maloljetni, robovasmo počelima svijeta.
A kada dođe punina vremena, odasla Bog Sina svoga: od žene bi rođen, Zakonu podložan
da podložnike Zakona otkupi te primimo posinstvo.
A budući da ste sinovi, odasla Bog u srca vaša Duha Sina svoga koji kliče: "Abba! Oče!"
Tako više nisi rob nego sin; ako pak sin, onda i baštinik po Bogu. 
Pavao tumači koliko je neophodno, i bez nekih znakova s nebesa, vjerno vjerovati Isusu iz Nazareta.
Prva poslanica Svetoga Pavla Apostola Korinćanima, glava 3, redak 1-3
I ja, braćo, nisam mogao govoriti vama kao duhovnima, nego kao tjelesnima, kao nejačadi u Kristu.
Mlijekom vas napojih, ne jelom: još ne mogoste, a ni sada još ne možete jer još ste tjelesni...
A što je duhovan čovjek i kako živi po Duhu govori Pavao dalje u Poslanici Korinćanima, glava 3, redak 16-17:
16 Ne znate li? Hram ste Božji i Duh Božji prebiva u vama.
17 Ako tko upropašćuje hram Božji, upropastit će njega Bog. Jer hram je Božji svet, a to ste vi. 
Duhovan čovjek razlikuje Krista od lažnih bogova i ne klanja se nikome osim Jednome Bogu.
Prva Poslanica Svetoga Pavla Apostola Korinćanima, glava 10, redak 14-17
14 Zato, ljubljeni moji, bježite od idolopoklonstva.
15 Kao razumnima velim: sudite sami što govorim.
16 Čaša blagoslovna koju blagoslivljamo nije li zajedništvo krvi Kristove? Kruh koji lomimo nije li zajedništvo tijela Kristova?
17 Budući da je jedan kruh, jedno smo tijelo mi mnogi; ta svi smo dionici jednoga kruha. 
23.01.2015. 10:18


Thursday, January 22, 2015

Zašto se Savao obratio u Pavla


Savle, zašto me progoniš?
Zašto se Savao iz Tarza obratio? Bog je tako predodredio, rekli bismo, ali Savao je bio temeljita osoba i temeljito bijaše njegovo obraćenje. Obrate se i mnogi drugi, kršćani se obrate svaki puta kad se ispovijede ili kad je duhovna obnova. Na mnogima se ne primijećuje promjena, mnogi su pomalo mlaki pa je mlako i njihovo obraćenje. Mnogi od tih mlakih čeznu od Boga vidjeti neki znak. No, neće im se dati znaka osim znaka Jone proroka koji morao je propovijedati i naviještati koliko god to bilo protivno njegovim osnovnim uvjerenjima, odnosno zabludama kao što je ta da Bog nije milosrdan prema velikim grešnicima nego da ih smlavljuje kao neprijatelje dobrih vjernika. To je malo prepojednostvaljeno razmišljanje. Kada zamolimo Gospodina da nas čuva od neprijatelja možda mislimo na to kako će nam neprijatelje Bog satrti, ali nismo potpuno svjesni da smo sami sebi neprijatelji i da nam Bog rastjeruje sotonu koji nas iskušava u srcu. Isto to Gospodin čini i najokorijelijim grešnicima, naročito njima. I to je znak Jone proroka, Crkva Kršćanska čije propovijedanje je univerzalno i namijenjeno svima koji je čuju pa čak i uhodama neprijateljskim. Nikada nećete čuti u Crkvi Kršćanskoj, ili konkretno u Katoličkoj Crkvi da propovjednici dijele u neke grupacije ljude kojima naviještaju Evanđelje, oni uvijek govore ono najopćenitije što može obratiti i dobre vjernike, i one mlake, i uhode koji traže samo povoda za napad. Svima Katolička Crkva govori iskreno i neutralno u slobodi koju dopušta slušateljstvu. Zbog toga je i napadaju jer nikoga nije strah bilo kakvih loših posljedica, Crkva Katolička neće ubiti nikoga ma koliko govorio protiv nje i takav može u Crkvu Katoličku uvijek iz početka doći na novu propovijed. I smije reći da se s rečenim ne slaže. Tako djeluje Gospodin Isus, ulazi svima u srce i drži otvorenom mogućnost obraćenja u bilo kojem trenutku za svakoga. Da li bi ljudi napadali Katoličku Crkvu kad bi ih bilo strah represije? I kakva bi to bila represija? Nema je, ali Katoličkoj Crkvi nitko ništa ne može, osim je progoniti kao ljutoga neprijatelja. U takav jedan progon se je uključio i Savao jer je duboko u njegovoj temeljitoj savjesti vladala nevjerica i sablazan nad Bogom koji umire na križu.
Što jače progoniš nekoga, to više moraš donositi velike odluke o životu i smrti jer kod Isusa nema nikakve sredine ili kompromisa. I kad jednom dođeš do zida, slijedi ti samo jedna mogućnost: obraćenje. Oni mlaki se ne obrate tako temeljito jer nikada ne donose važne odluke nego uvijek misle kako nisu sasvim sigurni da dobro vjeruju. Njima Isus u Katoličkoj Crkvi daje cijeloživotnu pouku kako će postati iskreniji i temeljitiji. No, Evanđelje nije samo za tu mlaku većinu, Evanđelje je i za Savla progonitelja isto kao i za jako revnoga kršćanina koji će najvjerojatnije postati svetac već rano.
Kako može od progonitelja postati svetac? Isto kao i od bilo koga drugoga, razlika je samo u količini odlučnosti, temeljitosti i iskrenosti. Savao bijaše zdušno iskren i kako je bio veliki progonitelj, tako postade i veliki obraćenik. Svi smo obraćenici, ali netko prikupi više zasluga, a netko prikupi više grijeha. Lako će Gospodin opravdati revnoga proroka i navijestitelja, ali kako opravdati onoga koji je bio i ostao mlak? Ljudi će se zgražati nad nekim okorjelim zločincem kada vide da propovijeda ljubav. No, zašto se ne zgroze nad svojom mlakošću? 22.01.2015. 11:07


Wednesday, January 21, 2015

Melkisedek, kralj Jeruzalema



U Starom zavjetu postoji nebrojeno puno likova koji predstavljaju pralik Isusa Krista, postoji puno osoba koje Krista predstavljaju i naslućuju, od Mojsija do svih proroka; Isusovo kraljevstvo se nebesko pokazuje već u Obećanoj zemlji na početku pa sve do Novog zavjeta. Prvi takav lik pokazuje se već Abrahamu, oko dvije tisuće godina prije Krista. To je Melkisedek koji dolazi Abrahamu u susret nakon što je Abraham porazio kraljeve koji su osvajali gradove u to vrijeme kako bi spasio svoga nećaka Lota iz njihovih ruku. Melkisedek se pojavljuje iznenada, ni od kuda i o njemu je napisano jedva nekoliko riječi, ali je ostao u pamćenju čitavoga Božjega naroda sve do danas.
Knjiga Postanka 14, 17-20
 17 Pošto se vratio, porazivši Kedor-Laomera i kraljeve koji su bili s njim, u susret mu, u dolinu Šave, to jest u Kraljev dol, iziđe kralj Sodome.
18 A Melkisedek, kralj Šalema, iznese kruha i vina. On je bio svećenik Boga Svevišnjega.
19 Blagoslovi ga govoreći: "Od Boga Svevišnjega, Stvoritelja neba i zemlje, neka je Abramu blagoslov!
20 I Svevišnji Bog, što ti u ruke preda neprijatelje, hvaljen bio!" Abram mu dade desetinu od svega.  
Abrahamu je to bilo prvi put da mu netko uopće spominje Jednoga Boga za kojim je on tako strastveno krenuo kao jedan jedini čovjek koji odbaci lažna božanstva i povjerova objavi Svevišnjega u svome srcu. Također, Abrahama nitko nikad nije blagoslivljao osim Melkisedeka. Kad je Abraham čuo kako mu Melkisedek udijeljuje blagoslov, nije ga pitao uopće odakle dolazi i tko je taj čovjek zapravo. Očima vjere Abraham je prepoznao svoga brata, ali je također i spoznao kako nije jedini u potrazi za Bogom, Stvoriteljem svega. Melkisedek je očigledno poznavao istoga toga Jedinoga Svevišnjeg Boga o kojemu Abrahamu nije nikada nitko rekao ni riječi. Bio je to značajan susret za Abrahama, a kad mu je Melkisedek dao još i blagoslov od Boga, Abraham spozna da je Melkisedek nešto više od običnoga brata po vjeri, da je svećenik Božji. Također je značajno¸da Melkisedek iznosi kruh i vino, posvećeni prinos za zajedničko blagovanje u Bogu Svevišnjemu, prije nego što će Bog Svesilni sklopiti Savez s vjernim Abrahamom te Abraham odmah daje Melkisedeku desetinu od svega što je imao kao svoj prinos i doprinos, ali i poštovanje i zahvalnost Bogu što mu pošalje Melkisedeka.
Melkisedek se spominje i u današnjim bogoslužjima, a u Novom zavjetu postoji i potvrda uspomene na njega kao na pralik i predokus Isusa Krista (Poslanica Hebrejima, glava 5 i 7). 


Psalam 110
Mesija—kralj, svećenik, pobjednik

Psalam. Davidov. Riječ Jahvina Gospodinu mojemu: "Sjedi mi zdesna dok ne položim dušmane za podnožje tvojim nogama!
Žezlo tvoje moći protegnut će Jahve sa Siona: vladaj posred svojih neprijatelja!
Spreman je tvoj narod u svetim odorama za dan tvog junaštva: kao rosa iz krila zorina uza te su mladi ratnici."
Zakleo se Jahve i neće se pokajati: "Dovijeka ti si svećenik po redu Melkisedekovu!"
Gospodin ti je zdesna, on će oboriti kraljeve u dan gnjeva svojega.
On će sudit' narodima: bit će trupla na gomile, po svoj zemlji raskoljenih glava.
Na putu će se napit' iz potoka, visoko će dignuti glavu.




Popular posts