Jedna
je mlada, inteligentna žena zavoljela redovnika.
Ne
može joj se to zamjeriti jer preporučljivo je da se vjernici laici
i redovnici međusobno vole i poštuju, a najčešće se tu velika
milosrdna ljubav Isusa Krista pokazuje najizvrsnije na djelu.
No,
postoje i drugačiji slučajevi, bezbroj njih, na stotine, gdje se
vjernici među sobom ne poštuju i prepiru. Sam Gospodin Bog, Isus
Krist nam kaže da za Njim može hoditi samo onaj tko mrzi svoj život
i sve svoje, i sve tuđe, to jest zemaljski način života i sve
zemaljsko.
S
jedne strane vjernici su kao jedan u zajedničarenju, ali u ljubavi
prema Isusu i želji da Ga nasljeduju postaju veliki revnitelji koje
je strah prilagođavati se drugima, prilagođavati se obličju ovoga
svijeta.
Osim
toga, ovaj svijet je sav grešan u ljudskim srcima, a od tih grijeha
čovjek postaje manje ili više retardiran ako ne prati Isusa i ne
čuva svoju vjeru iznad svega iako te svoje vjere ne mora niti biti
svjestan. Vjera je Božji dar, a ljubav laika prema redovniku je
Marijin poziv, poziv kojega rijetko tko može odmah identificirati.
To je poziv u obraćenje, poziv na gozbu Isusovu, poziv u veliki
privilegirani narod.
Ona
žena nije također prepoznala Isusa u onome redovniku, a još manje
je spoznala da ju je obuhvatio Marijin poziv. Taj redovnik je bio
jednostavno najpametniji i najljepši za nju, a mora se priznati da u
svijetu grijeha nije mogla samo tako susresti nekoga lijepog i
pametnog. Osim toga, redovnik je predivno govorio i propovijedao,
srčano je molio, a bio je tako jednostavan i pristupačan.
Često
se događa da žene laikinje pomisle kako su redovnici lako
dohvatljivi, čak i smiješni zbog njihove skromnosti i poniznosti,
ali taj dojam vara, strašno vara mnoge laike.
Ta
pametna i energična žena se zainteresirala za redovnika na običan,
zemaljski način, tražila ga je i njegovo društvo joj je značilo
puno više nego što bi sama sebi priznala, a također je i imala
neodoljivu želju da ga uzme za ruku i odvede u šetnju, u svoj
svijet, da manipulira s njim.
Počela
ga je svjesno i savjesno pratiti jer ju je on u svojoj vjeri sve više
privlačio, vjerojatno zato što je ostajao povučen, skroman i
ponizan.
Nije
shvatila da ju privlači njegova vjera, njegova sloboda, njegovo
blaženstvo, njegov Bog i da ju Marija zove k sebi na molitvu i
nasljedovanje njezinog Sina po uzorku kojega je sama Marija
pokazivala u sebi i oko sebe.
Redovnik
je u svojoj poslušnosti Isusu strpljivo podnosio tu ženu, želio je
upoznati bolje kao i svakog drugog vjernika, čekao je da ona otkrije
Marijin zov, to jest da Bog obrati srce te mlade, inteligentne žene.
Svaki
puta kad bi se rastajali, žena bi opet pronašla redovnika i tražila
njegovo društvo.
Ima
ih bezbroj, takvih djevojaka i žena.
Sve
na kraju završava njihovim suzama.
Plaču
zbog velikih rastanaka, ali plaču zato jer nisu čule Mariju iako je
Isus poduzeo maksimalne napore da ih dovede k sebi, u raj, u
kraljevstvo nebesko za kojim su tako revno čeznule.
A
muškarci, oni žale kako je šteta što žene nisu svećenice i
nadaju se da će to uskoro postati. Nisu svjesni, očigledno, da i
njih zove Marija.
Logos
je samo jedan i logika je samo logika, ne može biti, usko rečeno,
logika ovoga ili logika onoga. Logika ima puno šire značenje, ona
dolazi od Božje ljubavi, božanska je i, kao takva, kao jedna i
jedina zaslužuje svoj jedinstveni i jednoznačan naziv.
Stvari
zemaljske ili su logične ili nisu, ili su dobro promotrene ili su
površne, pod utjecajem trenutnih raspoloženja, a znamo da nije
logično razmišljati na temelju onoga što razmišljanje nije.
Mi,
ljudi, često tjelesno i zemaljsko postavljamo kao temelj
razmišljanja, ono je prethodno, a unutar toga smještamo svoju vjeru
koja se ni po čemu ne razlikuje od uobičajenog zemaljskoga života.
Bog
se ljudima objavio, opisao im je zorno na više načina i mnogo puta,
a pokazivao je i pokazuje svojim primjerom što je logično, što je
ljubav, a što je suprotno od ljubavi. Suprotno od ljubavi je
ravnodušnost; nasuprot Bogu, koji je Ljubav, Nebo i Logos, nalazimo
se mi, ljudi, koji smo zemljani, tjelesni, ravnodušni i malovjerni,
s jako malo volje za temeljitim promatranjem svega i svih stvari.
Kao
što nas može lako poučiti najvjernija učenica i sljedbenica
Isusova, Njegova i naša majka Marija, u srcu treba sve stvari, sve
riječi prebirati što znači promatrati, pustiti da se misli roje i
da se sjećanje na riječi koje Bog izgovara same poklapaju ili
sudaraju. U takvoj ljubavi čovjek uči logično zaključivati pa to
može primijeniti i na sebe i svoj tjelesni život, na svoje
zemaljske i ljudske poglede na stvari kako bi ih gledao Božjim
srcem.
Zar
je u ljubavi logično posjedovati neku drugu osobu? Nije. Logično je
kad čovjek strepi za drugu osobu, kad je pretpostavlja sebi, kad
želi slobodno izražene osjećaje; logično je da čovjek učini
više nego što misli da može za drugu, ljubljenu osobu.
Jer
u posjedovanju nema logike iako bi mnogi rekli da su logični kada
kažu nekoj osobi da im je ona njihova i samo njihova, da su oni
svoji, tvoji, moji, njegovi, njezini. Ako je netko nečiji partner,
to ne znači da ga posjeduje već je naglasak na riječi „partner”,
a ne na zamjenicama i pridjevima. Pripadanje nekome znači predavanje
i to obostrano, a ne prisvajanje duše ili tijela kao prisvajanje i
posjedovanje nekog predmeta.
Ljubav
je veoma jaka kad mora i želi podnijeti strpljivo nevolje zbog
voljene osobe, ali je vrlo slaba kada je voljena osoba nesretna zbog
nečega ili ugrožena.
Općenito
nije logično ljudsku osobu poistovjećivati s bilo kojim i bilo
kakvim predmetom jer predmeti nemaju osjetila kao čovjek, nemaju
osjećaje i afektivni život, nemaju svoj vlastiti um, ne razmišljaju
i ne govore, a također nemaju život već samo vijek trajanja,
postoje kao tvorevine i stvari koje su načinile ljudske ruke, koje
su izmislile ljudske pameti ili postoje kao prirodne pojave,
zemaljski i svemirski krajolik koje načini Providnost Božja kao
naravni i prirodni dokaz Božjega postojanja i kreativnosti, ljubavi,
ljepote života i pravednosti.
Onoga
trena kada, nelogično, čovjek kaže ili misli da posjeduje neku
osobu, nameće se ideja manipulacije jer čovjek rukuje predmetima
koje je sam načinio da bi mu poslužili u životu na zemlji i dobro
je da ljudi rukuju tim predmetima, ali nema nikakve, ničije logike
da čovjek rukuje tijelom neke osobe, odnosno da je ucjenjuje u srcu.
To nije samo drugačiji način razmišljanja, to je jednom riječju
grijeh, a grijeh je zlo koje razara ljudske osobe, grijeh ne može
biti logičan jer nema ljubavi, grijeh se nije u stanju dobro i
trajno organizirati jer nema logične temelje za to.
Grijeh
je nedostatak ljubavi i povjerenja.
Mi,
ljudi postavljamo sebi čak i vokabular tako kako ne valja da se ne
bismo morali svakog časa suočavati sa svojim nelogičnim
razmišljanjem i poimanjem stvari.
Mi,
ljudi, ušuškamo se u svojim domovima ili se opustimo na
hodočašćima, naučimo lijepe pjesme pa ih zapjevamo i još se
prijateljski rukujemo, to jest solidarno se držimo jedni drugih i
tako slavimo Isusove i Marijine blagdane te blagdane i spomendane
svetaca.
To
kako mi to činimo, nije logično iako molimo često u zajedništvu i
jedinstveno (slično kao i u bratstvu i jedinstvu staroga režima) i
iako znamo lijepo razmišljati i zaključivati, ali mi polazimo od
pogrešnih tvrdnji, nelogičnih premisa, neistinitih i neprovjerenih
pretpostavki.
Razlika
je neba i zemlje upravo u tome što zemaljci pretpostavljaju da je
Trojedini Bog jedan, a nebesnici to vjeruju pa u svjetlu vjere već
pri samom spomenu Božjega imena povezuju to ime s ljubavlju, slavom,
strahopoštovanjem, čašćenjem i štovanjem te zahvalnošću dok
zemaljcima ništa od toga ne padne na pamet pri spomenu svetoga imena
Isus pa im nedostaju ključne i temeljne postavke za logično
promišljanje.
Drugi
primjer: Hostija je Tijelo Kristovo, ona je Isus na križu, uskrsli i
vječno živi i postojeći Bog, jedan jedini Bog. Logično je da
blagovanje Tijela Kristova prolazi kroz duh i tijelo pričesnika, a
duhovnost je nemjerljiva i nema ograničenja.
Potpuno
je nelogično da neki tradicionalni kršćanin koji živi kao katolik
već trideset ili pedeset godina, moli redovno ružarij i pohađa
misna slavlja, koristi i konzumira sakramente Katoličke Crkve, ode
ponekad na hodočašće jednostavno misli da je Hostija samo brašno
i voda ili misli da Bibliju ne mora barem jedamput u životu
kompletno, uz promišljanje u svjetlu vjere, pročitati kao Isusovu
riječ i uputu za putovanje u nebesa.
Treći
primjer: mi, ljudi emotivno se vežemo za stvari, kuće i razne
korisne uređaje i vrijednosnice, značajne predmete kao što je
novac. Tu nema logike iako će mnogi i premnogi tvrditi da od novaca
ovisi njihov život i školovanje njihove djece ili slično. Možda
ovisi neka akcija kupovanja o tome koliko novaca imamo, ali život ne
visi o novcu i, prema tome, ta i te pretpostavke nisu promišljene i
nisu logične. Ne može se reći da je to logika novca ili logika
grijeha jer novac nije osoba koja razmišlja, novac su načinili
ljudi kao zamjenu za robnu razmjenu, a grijeh nema ljubavi od koje
logika dobiva svoj puni smisao.
Logika
ovoga vremenita svijeta ne postoji, ona može biti samo logika Boga
ili, ako nema logike, može biti ljudski grijeh.
Ljudska
logika, naravno, može biti pogrešna kada čovjek razmišlja u
zabludi, jednako kao što i matematički teoremi koji se temelje na
bezbrojnim računalnim izračunima nikada nisu zaista ispravni i
točni jer nikada se ne zna jesu li sve pretpostavke točne,
istinite, pravilno postavljene, a u svjetlu vjere u Isusa koji je
Božja Riječ (Ivanov Prolog Evanđelja) i Božji Sin svaki će
vjernik posvjedočiti da Bog čini čudesa koja ljudi drže
nemogućima po svome razmišljaju koje nije ili je vrlo rijetko
neprekidno promišljanje u svjetlu vjere i u ljubavi Boga koji je
Logos, Alfa i Omega, koji dijeli jedan kruh na tisuće kruhova i koji
zbraja oduzimanjem, umnožava dijeljenjem jer Bog je živ, vječan i
logičan, za razliku od čovjeka koji je samo grešni smrtnik.
11.08.2019. 13:54