Pojmovi
kao što su „ljubav”, „žrtva” ili „plemenitost” ne
predstavljaju emotivne doživljaje u ljudskom životu iako uključuju
emocije.
Ljubav
bi prije svega bila smisao za odgovorno djelovanje, a može i ne mora
biti popraćena emocijama.
Žrtva
bi prije bila nužno zlo ili čin koji se mora poduzeti kako bi se
stiglo do rezultata.
Plemenitost
je više oznaka za sposobnost razlikovanja.
Konkretno
za ove tri osobine potrebna je milost Boga koji je Um, Istina,
Pravednost i Ljubav. I štošta drugo, ali sigurno nije sama i puka
emocija. Emotivnost je neophodna kao regulator hladnome razmišljaju
kao što je, na primjer, strah neophodan radi opreza, a oprez nam je
potreban kako ne bismo olako nastradali i kako ne bismo previdjeli
druge ljude. Tu je važna suosjećajnost kao kraljica svih emocija,
kao začin koji se dodaje ljudskoj svijesti o neophodnosti poštivanja
drugih radi vlastitog opstanka.
Kao
što je razum uključen u emotivan život, tako su i emocije dio
racionalnosti koja odlučuje o količini i kvaliteti emocija u
pojedinim okolnostima. Razum je taj koji „pušta emocije”, a
emocije su ono što zovemo „govorom srca”. Emocionalnost i
razmišljanje su nerazdvojivi, ali pretjerana emotivnost može biti
jako štetna dok pretjeranoga razmišljanja i razmatranja ne može
biti u Gospodinu.
Pretjerano
naglašavanje emocija je emotivizam dok je pretjerano naglašavanje
razmišljanja racionalizam.
Više
o tome vidi: