Moral
proistječe iz ljubavi. To nije zakon i propis, zakonima se samo
pokušava pobliže odrediti, tehnički usmjeriti. Crkva je oduvijek
moralni autoritet za sve naraštaje jer ona je zaručnica Boga koji
je Ljubav, Isusa Krista i Njegovo je tijelo. Crkva ima ulogu kućnog
odgajatelja, poput obiteljskog liječnika, poput privatnog učitelja
koji u stvari dolazi kao dadilja koja uzgred obrazuje sve ukućane.
Dadilje, to znamo, jesu stručnjaci za ljubav koja se može i ne mora
verbalno prosljeđivati dok učitelji nastoje što je moguće
detaljnije i pažljivije ukazati na osnove svake nauke, a naročito
naglašavaju različitosti po kojima nauke prepoznajemo kako bismo se
lakše i kulturnije snalazili u života pa tako i poslije
ovozemaljskoga života.
Čovjek
ne postaje katolik zato što je ovoga ili onoga identiteta ili iz ove
ili one kulture. Vjernik postaje Kristov učenik i molitelj
isključivo tada kad ga sam Bog pozove u svoju ljubav jer Ljubav je
taj Bog.
Do
današnjih dana crkvenjaci su bili obrazovani zaljubljenici u Boga.
Bilo
bi savršeno kada bi tako ostalo i dalje.
Tko
nije zaljubljenik Isusov, taj može često upotrijebiti presveto ime
Isusovo u smislu ideologije, nauke i slično te se naziva kršćaninom
i katolikom po navici. Zbog te zablude patilo je tijelo Kristovo, ali
Isus je svejedno i dalje ostao vjerna dadilja ljudskog roda koja
jedina zna protumačiti verbalno, idejno, filozofski sama sebe.
No,
ne može se dubokoumna filozofija prodavati prostom širem puku
kojega kršćanstvo zavodi jednako kao što ga zavode i razne
ideologije pa ljudi postaju kompilirani vjernici. Inače raznolike
nekršćanske i nekatoličke ideje ne bi nikada postale suparničke
Isusu Kristu kao što to danas i uvijek mnogi žele prikazati, to
jest govore da je ovo ili ono neprijatelj katolika. Ne, nisu druga
učenja neprijatelji već je stado Isusovo malobrojno.
Svi
će se spasiti, ali malobrojni žive božansku ljubav. U tome je
jedna od najvećih tragedija jer kada se spasim, unatoč mnogim
grijesima i krivinama, tek tada bi mi moglo pozliti ako pogledam kako
sam upropastila svoj život. Isus nije samo zato da nas na kraju
života spasi već je On u nama život.
Mi
nismo život, mi smo samo učenici koji vjeruju sve i svašta, koji
su nestalni, koji slobodno mogu i filozofirati, a mogu i biti vojni
piloti ako žele; smiju se krstiti i reći da su katolici i kršćani,
ali prije svega moraju naučiti što je to prezent, što je to sada i
što je današnjica u vlastitoj duši za koju malo tko može reći da
je poznaje.
Danas
je duša.
Danas
je život.
Sada
je život.
Sada
je Isus.
Isus
je sada svake duše, ma gdje bila, a spasenje je hitno.