Gledam
tu gugelovu pizzu, pizzu napuljsku i sjećam se uzrečice: „Vidjeti
Napulj i umrijeti”. I ta mi sada pizza čini upravo raspoloženje
umiranja, a da ne vidim taj predivan i šarmantan Napulj jer više
nemam nikakve volje za to turističko razgledavanje.
No,
problem je kako se diviti hrani koja je u Napulju izmišljena. Pizza
k'o pizza, što ću s njom? Zašto gledati pizzu na internetu iz dana
u dan? Da je barem naručim i pojedem dio, još bih mogla nekako
uskladiti svoj život. Kakvoga smisla to sada ima i traje danima?
Sad
ću ti reći, to je nalog da se ljudi nagledaju gluposti kako bi
zaboravili tko su i što su, odakle potječu i što čine. Pizza na
internetu kao čežnja čovjeka da postane svemoguć. Da mu bude
dovoljno da nešto pomisli i zamisli pa da se zbude.
Jer
'narod je trava' (Iz 40,7b), govori prorok Izaija, a to govori
Gospodin Bog koji nas je stvorio. Čovjek je prolazan, glup, neuk,
nevrijedan, prolazan kao pizza ili kao trava.
„Svako
je tijelo k’o trava, k’o cvijet poljski sva mu dražest.
Sahne
trava, vene cvijet, kad dah Gospodnji preko njih prođe. Doista,
narod je trava.
Sahne
trava, vene cvijet, ali riječ Boga našeg ostaje dovijeka. (Iz
40,6-7)”.
Ali
evo!
Evo
Boga vašega, vjernici!
Nek
se govori među poganima da Gospodin Bog dolazi, da kraljuje!
Neka
čuju trave i cvijeće, nek se pomiču planine i neka vjetrovi
zahuje, neka huči more i sve što je u njemu!
Gospodin
Bog kraljuje, spašava narode, oživljava ljude i čini ih vječnima!
Sva
Vrhovništva i Vlasti poklonit će se Kralju, Djetetu koje, evo, već
rađa se i putuje u Betlehem, raduje se u krilu Djevice Marije koja s
mužem Josipom stiže iz onoga nepoznatoga, nikada priznatoga,
prolaznog grada Nazareta!
„Jer
nije nam se boriti protiv krvi i mesa, nego protiv Vrhovništava,
protiv Vlasti, protiv upravljača ovoga mračnoga svijeta, protiv
zlih duhova po nebesima.” Ef 6,12
Jer
nije nam se othrvati krvi i mesu, nego zlodusima koji vladaju,
glavarima i vrhovništvima kojima zlodusi upravljaju.
Kako
je to točno i istinito govorio Sveti Pavao!
Pizza
na internetu je gugelov potpis kojime potvrđuje da gugelom vlada
zloduh, vrhovništvo zlih i prolaznih smrtnika.
Danima,
uoči Svetkovine BEZGREŠNOG ZAČEĆA BLAŽENE DJEVICE MARIJE, gugel
i njegovi vrhovnici dive se pizzi napuljskoj, vidješe pizzu ljudi i
pomriješe.
Svetkovina
Marijina začeća od njezinih roditelja Joakima i Ane nije svetkovina
kojom bi se slavila prolaznost ljudi već samo vječnost jedne
djevojke i ljudske osobe koja bijaše poslušna Gospodinu i koju
njezini roditelji posvetiše Bogu. Bog uze Mariju i oslobodi je od
grijeha u trenutku kad su je roditelji začeli. I postade Bezgrešna,
vječna, jedina, Božje milosti puna.
Oci
II. vatikanskog sabora uče nas: »Urešena već od prvog časa svog
začeća sjajem sasvim osobite svetosti, nazaretska je Djevica po
Božjoj zapovijedi bila pozdravljena od anđela navještenja kao
milosti puna...« Izražavajući vjeru Crkve još iz vremena svetih
Otaca, papa Pio IX. proglasio je dogmu o Bezgrešnom Začeću 8.
prosinca 1854. godine.
Marija
postade Kraljicom neba i zemlje, Utočištem svih ljudi, grešnika i
Naučiteljicom svih vjernika, grešnika, ali i svetih, Marija postade
Majka Crkve.
A
Crkva nas uči o Bogu, Gospodinu našemu Isusu Kristu:
„Ja
sam pastir dobri. Pastir dobri život svoj polaže za ovce.
Najamnik
— koji nije pastir i nije vlasnik ovaca —kad vidi vuka gdje
dolazi, ostavlja ovce i bježi, a vuk ih grabi i razgoni:
najamnik
je i nije mu do ovaca.
Ja
sam pastir dobri i poznajem svoje i mene poznaju moje,
kao
što mene poznaje Otac i ja poznajem Oca i život svoj polažem za
ovce.” Iv 10,11-15
Potrebno
je pogledati Gospodina i – živjeti.
PSALAM
96
GOSPODIN
– KRALJ I SUDAC
Pjevajte
Gospodinu pjesmu novu!
Pjevaj Bogu, sva zemljo!
Pjevajte
Gospodinu, hvalite ime njegovo!
Navješćujte iz dana u dan spasenje
njegovo,
kazujte
poganima njegovu slavu,
svim narodima čudesa njegova.
Nek’
se govori među poganima: »Gospodin kraljuje!«
Svijet on
učvrsti da se ne pomakne,
narodima pravedno upravlja.
11Raduj
se, nebo, i kliči, zemljo!
Neka huči more i što je u njemu!
12Nek’
se raduje polje i što je na njemu,
neka klikće šumsko drveće
13pred
Gospodinom, jer dolazi,
jer dolazi suditi zemlji.
Sudit će
svijetu u pravdi
i narodima u istini svojoj.